Asus P4P800 + 3200 Corsair niet stabiel?!

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lo dudes,

Ik heb hier een klein probleempje met mijn Asus P4P800 Deluxe mobo.

Het ding is niet stabiel te krijgen met het geheugen dat ik erin douw. Terwijl mijn systeem wel stabiel loopt met 2700 en CAS2,5 geheugen.

De eerste keer heb ik er 2x 512Mb [Kingston 3200 Cas2 HyperX] ingegooid. Keer op keer startte mijn pc opnieuw op.
Terug naar de winkel, vertelden ze mij dat ik beter 2x 512Mb [Corsair Cas2 3200 XMS LLPT] geheugen erin moest douwen en dat het dan wel zou werken.
NOG ERGER dat het andere geheugen, haalt meestal nog maar net het windows opstart scherm.

Op de Asus website staan deze modules ook niet in het lijstje als compatible getest.

Nu heeft mijn dealer niet veel andere soorten geheugen meer op voorraad dat als Cas2 draait, meestal Cas2,5 of 3.

Hét enige alternatief is 2x 512Mb [Kingston 3500 Cas2 HyperX] modules erin te gooien en deze te klokken op 2-2-2-5 of 2-2-2-6.
IS dit een goed alternatief of niet?? Wat zijn jullie ervaringen ermee?? Of hebben jullie nog een andere tip. Help me!!!

Hieronder nog wat plaatjes van mijn mobo en Corsair 3200 CAS2 geheugen.

Processor
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/processor.JPG

Geheugen
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/Geheugen.JPG

Geheugen Test SiSoft Sandra 2003
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/Memory.PNG

Systeem:

Niks overgeclocked of getweaked, temperatuur van processor is 40 graden (dus goed)

P4 2,8 800FSB
Asus P4P800 Deluxe
Ati 9700 Pro
2x Seagate V 80Gb
Creative Audigy 2
2x 512Mb [Kingston 3200 Cas2 HyperX]
2x 512Mb [Corsair Cas2 3200 XMS LLPT]
2x 512Mb [Kingston 3500 Cas2 HyperX]?!?

Er zijn vast wel wat goede tipgevers bij!!
Alvast bedankt voor de info :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Zet je Ras to Cas op 3.
Zie link:
http://www.dwpg.com/content.php?contid=24&artid=252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de link.

Heb ook die instellingen geprobeerd (Ras to Cas op 3), maar ook dat helpt niet.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een Asus P4P800 met 2x 512 Corsair XMS3200 LLPT draaien??

Dan neem ik effen de instellingen over. :P

Vermeld ook welke bios uitvoering je gebruikt, de laatste is namelijk RUK, kun veel instellingen niet meer zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Yep heb ik hier draaien alles op meest agressieve timings. Zie verder sig. Bios 1002. Gewoon eerst alles op traagste memory timings zetten en later lager gaan. No probs!

[edit] Probeer die edit knop 'ns ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Beun_de_Haas op 31-05-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 31 May 2003 @ 10:30:
Yep heb ik hier draaien alles op meest agressieve timings. Zie verder sig. Bios 1002. Gewoon eerst alles op traagste memory timings zetten en later lager gaan. No probs!
Heb net effen 2x 512 TwinMOS 3200 geheugen gehaald. Dit draait als een zonnetje al zijn de scores wel net iets lager dan de Corsair.

Maar goed, als je dus problemen met de stabiliteit hebt kun je dus beter wat langzamer TwinMOS geheugen halen en deze dan in strakke timings omzetten, scheelt je een hoop gedonder. 8)7

Hiero nog mijn scores met de TwinMOS modules.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/CPU-z.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boe02600/TwinMOS.JPG

TwinMOS!!_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10

IQM

Sinds gisterenavond loopt mijn Corsair XMS3200LL ook niet meer zoals het eerst deed. (beide DIMMS zijn nu een weekje oud) Waarschijnlijk is één van de twee defect want met ééntje loopt hij nog wel.) Morgen toch maar teruggaan met die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies de zelfde corsair sticks (ook 2x 512) bij mij draaide hij ik ook nie 100% stabiel. Ik heb toen de voltage van de memory verhoogt naar 2.75 en sindsdien draait hij stabiel (getest na 8 uur prime95)

hij draait trouwens op laagste timing en mam aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

memtest86 does the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik zie dat er veeel problemen zijn wat betreft de keuze van het geheugen,tot dit forum dacht ik dat Corsair 512DDR XMS 3200 PC400 C2+HS (Matched Pair) het beste was!
Ik denk trouwens dat dat het probleem van IQM is dat de twee niet samen gaan en bij een matched pair garanderen ze dit....
Alleen WAT is nu de beste keus duur wil dus niet zeggen GOED!
Misschien wat tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders kijk her ook maar eens op want er zijn er meer met dit probleem!
http://www.houseofhelp.co...e632bd97d56b5&forumid=130
SUCCES!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10

IQM

De twee DIMM's die ik heb zijn geen paar. Terwijl ik daar in eerste instantie wel van uitgegaan was. Maar ik weet nu 100% zeker dat eentje een minder exemplaar is. Daar staat ook achteropgekriegeld 2,5 (dit zal dan op een cas duiden) terwijl ik ze voor 222 gekocht heb. Dat scheelt wel € 20,- per stuk !

Maar goed, ik ga er vandaag mee terug. Er is er zowieso eentje na een week al defect. Dus dat is nog garantie. Maar omdat ik dual channel heb, denk ik dat het verstandiger is om beide te vervangen. Hopenlijk hebben ze nog wat op voorraad, anders ben ik mooi de pineut. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Ik had ook problemen met Corsair modules. (2x512 3200 cas2 400mhz Twinx)

House of help heeft mij aangeraden het voltage op 2,75v te zetten en Turbo en MAM aan zodat je agressive timings krijgt, USB Legacy uit. (omdat dit laatste hangers geeft met legacy usb)

Daarna heb ik Memtest3.0 een lange tijd achter elkaar gedraaid zonder fouten, en nu werkt het uitstekend en Supersnel.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook probs met mobo-mem combi.

Weliswaar de p4c800 met corsair mems, maar na deze vervangen te hebben door mem dat wel ondersteund wordt blijkt dat ook niet te werken.

Ga nu het mobo omruilen omdat het dan waarschijnlijk daaraan ligt. Memtest geeft volgens mij inderdaad uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had problemen met mijn P4P800 i.c.m. Corsair eXtreme mem. Als mijn systeem Normaal op 2.8 GHz draaide liep hij steeds vast, meestal in windows. Mijn oplossing is tot nu toe gewoon 10% overklocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:49

Super Snackman

Snekgek

Voor diegenen die hier problemen hebben:
Liet memtest86 dit ook zien?

Ik denk er namelijk ook aan om een Asus p4p800 deluxe te kopen, en zat aan Corsair geheugen te denken. (140euro / 512mb) bij informatique.
Maar Twinmos is slecht 99 euro...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop Twinmos DDR pc3200 dual channel kit 1 Gb ( 2 x 512 Hb) fl 199 bij Informatique loopt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:12:
Koop Twinmos DDR pc3200 dual channel kit 1 Gb ( 2 x 512 Hb) fl 199 bij Informatique loopt als een zonnetje
Dat is het probleem omzeilen, niet oplossen :)

Maar topic starter? Misschien kan je hier even kijken, is namelijk iemand met het zelfde probleem :) En [search=P4P800 Corsair] hier kijken kan ook ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de volgende combinatie sinds vorige week:
- P4P800 Deluxe
- 512 Mbyte Corsair TwinX Matched Memory Pair (=2x512=1Gb)

Volgens het boekje zou de ene in slot 1 moeten en de andere in slot 3. Maar hij blijft er maar 512 MB zien. Ook al de volgende combinatie geprobeerd: slot 1 en 2. Noppes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Open eens een nieuw topic. Dit is netter :)
Maak wel een duidelijke en complete startpost, je kunt wel meer dingen doen dan alleen maar een slotjesdans doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.