[warme dagen] tijd voor HD-koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vier hd's in mn pc, waarvan drie dagelijks in gebruik en met dit weer is dat geen succes. Ik ben vorig jaar al een halve raid-array verloren aan de hitte, en dat wil ik niet nog eens.

Heb een 45GB IBM-backup schijfje, dat is standaard niet aangesloten, dus die hoft niet gekoeld te worden.

Heb twee WD 80GB schijven in RAID-0 beide in een Coolermaster DCD-4002 zitten, dus dat zit wel goed.

Nu heb ik alleen nog een WD 180GB zonder enige koeling in mn kast hangen, en waar ik al bang voor was vannacht: het ding is goed warm. Een andere DCD-4002 is geen optie, omdat ik geen 5,25" bays meer vrij heb. Ik heb 'em bovenin mn kast (AOpen HX08) hangen, waar nog ruimte is voor twee 60 of 80mm fans, maar door de gigantische kabelmess past dat niet omdat mn hd te ver naar achteren zit.

Dus: een paar coolers op zn dak lijkt me een mooie oplossing, maar ik weet hier helemaal niets van af. Nou heb ik ff bij informatique zitten neuzen, en kwam ik deze Qtec 3,5" HD koeler tegen voor 13,50:
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/565252.gif

Nou boeit me de prijs niet zo veel, maar wel de resultaten. Iemand ervaring met dit ding (of gelijkwaardige producten) of wellicht een betere oplossing voor dit hitte probleem? Stille koelers boeien me ook niets, want een knappe koeler die boven twee DCD-4002's en een 80mm Delta HP uit komt :+

De situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/Foto%2029.jpg
bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/Foto%2030.jpg
zijaanzicht met linksboven de warme hd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 00:58 . Reden: foto's er bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik was juist net van plan om die DVD-4002 aan te schaffen. Maakt 'ie echt zo veel herrie als jij suggereert :?

ik denk dat ik zelf maar wat in elkaar ga knutselen dan :)

Heb nog een dooie cd speler en een Papst 412 F/2H klaarliggen :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Glashelder op 31-05-2003 01:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 31 May 2003 @ 00:57:
Ik was juist net van plan om die DVD-4002 aan te schaffen. Maakt 'ie echt zo veel herrie als jij suggereert :?
Ik had er al een 80mm Delta HP fan inhangen, dus een paar DCD-4002's maakten niet zo gek veel uit, maar het is een beetje een irritant geluid van die kleine fannetjes die erin zitten. Dus als de rest van je pc al redelijk stil is, zou ik toch eerst ff luisteren voor je ze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

zet je hd 1 bay hoger; en steek deze eronder > http://www.snogard.de/con...03&kategorieId=128&file=1

zo heb ik er 5 in servertje zitten (5x 7200rpm schijven) , en full stressed komt geen enkele schijf boven de 35° uit.

deze dingen zijn ook te krijgen van andere merken; onder meer akasa :r heeft ze geloof ik.

en qtec is een redelijk goed merk; ik koop alleen die van snogard nog; omdat dat gekogellagerde zijn; ik heb ooit 3 akasa's gekocht; na 2 maanden 24/7 waren de fans al naar de eeuwige jachtvelden.

als je niet naar keulen wil rijden voor een paar fans; neem dan de qtec; ik heb hier verschillende qtec spullen (ondermeer hd racks) ; en ben er tevreden over :)

[ Voor 36% gewijzigd door FlashBlue op 31-05-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

en vanwaar die kotssmilie ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die DCD4002 moet je gewoon de fan niet aansluiten, passief koelt ie ook best. Anders fannetje op 5 of 7 volt, scheelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue

FlashBlue

dual-zip schreef op 31 mei 2003 @ 01:08:
en vanwaar die kotssmilie ?
zie edit; slechte ervaring met akasa producten; die zijn blijkbaar niet bestand tegen 24/7 gebruik; ik heb ook gewone fans gehad van akasa; waren ook brakke dingen; imo gewoon slecht merk :r

overigens heeft Titan ook goede hd koelers; ongeveer zoals die qtec; maar dan zwart plastic; en 1 centrale fan; zo heb ik er ook 2 ; en ook tevreden van.

[ Voor 11% gewijzigd door FlashBlue op 31-05-2003 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde apparaten maar dan van Spire (gewoon bij Norrod vandaan). Ze draaien al maanden continu probleemloos. Sommigen al meer dan 1.5 jaar.
2x maxtor 60G 7200 in raid 0 -> allebei een koelertje
1x maxtor 120G -> 1 koelertje
1x seagate 40G -> ook 1 koelertje
Ben er zeer tevreden over

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe warm mogen die hdd's eigenlijk worden? Ik heb zelf ook een aantal schijven dicht op elkaar zitten en ze worden zo heet dat ik ze niet meer kan aanraken (4x Maxtor DiamondMax Plus 9 in RAID-0 en nog een of andere losse Maxtor schijf voor het OS). Ik denk dat ik ook extra koeling moet overwegen, het word sowieso aardig warm in mijn kamer.

Waarschijnlijk moet ik 80x80mm koelers hebben, er is geen plaats voor die hdd koelers. Vroeger was de Delta HP-serie het beste (qua luchtverplaatsing en geluidsproductie) en de Papst NGLblabla het stilst, heeft iemand nu suggesties voor me?

Eigenlijk wel jammer, want mijn server is zo lekker stil nu, ik heb er bij het bouwen juist rekening mee gehouden dat ik zo min mogelijk herriemakers in de case doe. Hij staat vlak naast mijn bed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheManinBlack schreef op 31 May 2003 @ 01:23:
Hoe warm mogen die hdd's eigenlijk worden?
Ik heb zelf ook een aantal schijven dicht op elkaar zitten en ze worden zo heet dat ik ze niet meer kan aanraken (4x Maxtor DiamondMax Plus 9 in RAID-0 en nog een of andere losse Maxtor schijf voor het OS). Ik denk dat ik ook extra koeling moet overwegen, het word sowieso aardig warm in mijn kamer.
Handwarm vind in goed genoeg. Te heet om aan te raken kan nooit lekker zijn. Ligt er ook een beetje aan hoe lang de pc aan staat en hoe veel de schijf gebruikt word. Ik zou persoonlijk alles van 7200rpm en sneller koelen, al is het maar met een paar casefans.
Eigenlijk wel jammer, want mijn server is zo lekker stil nu, ik heb er bij het bouwen juist rekening mee gehouden dat ik zo min mogelijk herriemakers in de case doe. Hij staat vlak naast mijn bed |:(
Dat went wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue

FlashBlue

TheManinBlack schreef op 31 May 2003 @ 01:23:
Hoe warm mogen die hdd's eigenlijk worden? Ik heb zelf ook een aantal schijven dicht op elkaar zitten en ze worden zo heet dat ik ze niet meer kan aanraken |:(
dat is dus te warm ! :)
ik ga uit vanhet principe; hoe koeler hoe beter; een schijf mag mijns insziens max 40-45° worden; en zelfs dat vind ik eigenlijk te veel; hier komen ze nooit boven de 35° uit, hoe koeler; hoe langer ze meegaat in principe; vooral als ze 24/7 draaien; waar ide sowieso al niet voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheManinBlack
  • Niet online
Tell me about it; 3x 10.000 rpm SCSI hdd's, 4x 7200 rpm IDE hdd's plus een zooi fans en genoeg router/hdd/UPS/PSU ledjes om een middelgrote kerstboom mee op te tuigen, alleen al in mijn desktop systeem. Door al die herrie en het licht kan ik nu aardig doorheen slapen :) Kostte me wel een paar weken wennen trouwens, vooral die SEEK geluiden zijn vervelend. Vandaar dat ik de FTP per se stiller wilde hebben, die staat nu namelijk tussen mijn bed en de desktop PC, als een soort geluidsmuur :*).

Ik ga op zoek naar betere koeling, dit is inderdaad een beetje *TE*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een thermaltake hardcano5, werkt echt top en behoorlijk stil (23 dB).
Heeft 3 standjes voor de fan, op low en middle hoor je hem niet.

Edit:
hardcano5

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue

FlashBlue

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 01:37:
Heb zelf een thermaltake hardcano5, werkt echt top en behoorlijk stil (23 dB).
Heeft 3 standjes voor de fan, op low en middle hoor je hem niet.

Edit:
hardcano5
inderdaad, niet slecht; maar de ts heeft er niks aan; omdat hij geen bays meer vrij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, niet slecht; maar de ts heeft er niks aan; omdat hij geen bays meer vrij heeft.
Hmm.... oeps, niet gezien, te enthousiast me verhaal over m'n eigen hd-cooler kwijtwillen 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zelf heb ik m'n 80GB schijfjes in 5"25 bays gezet via een verlooprekje zonder fan. Koelt ook al voldoende... Ze zitten dan niet op elkaar geperst.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik heb 'em bovenin mn kast (AOpen HX08) hangen, waar nog ruimte is voor twee 60 of 80mm fans, maar door de gigantische kabelmess past dat niet omdat mn hd te ver naar achteren zit.
Ik heb ook nog een HX-08, en zo te zien moet die HDD bij jou toch echt wel een tandje naar voren kunnen, zodat je er case-fans achter kunt hangen :?

Bij mij is er minstens net zo weinig, zo niet minder plek. :)

Mijn 2 IBM's 75GXP worden al bijna 3 jaar gekoeld door de 2 case-fans die er achter hangen en dat is denk ik de enige reden dat ze het uberhaupt nog doen, gezien de reputatie van die dingen... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 00:53:

Dus: een paar coolers op zn dak lijkt me een mooie oplossing, maar ik weet hier helemaal niets van af. Nou heb ik ff bij informatique zitten neuzen, en kwam ik deze Qtec 3,5" HD koeler tegen voor 13,50:
[afbeelding]

Nou boeit me de prijs niet zo veel, maar wel de resultaten. Iemand ervaring met dit ding (of gelijkwaardige producten) of wellicht een betere oplossing voor dit hitte probleem? Stille koelers boeien me ook niets, want een knappe koeler die boven twee DCD-4002's en een 80mm Delta HP uit komt :+
ik heb zo'n koeler en die werkt heel erg goed, de hdd wordt nauwelijks meer warm

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Tachyon schreef op 31 mei 2003 @ 02:21:
[...]

Ik heb ook nog een HX-08, en zo te zien moet die HDD bij jou toch echt wel een tandje naar voren kunnen, zodat je er case-fans achter kunt hangen :?

Bij mij is er minstens net zo weinig, zo niet minder plek. :)

Mijn 2 IBM's 75GXP worden al bijna 3 jaar gekoeld door de 2 case-fans die er achter hangen en dat is denk ik de enige reden dat ze het uberhaupt nog doen, gezien de reputatie van die dingen... ;)
juistem, die kast heeft gewoon nog ruimte voor 2 x 80mm en dat zou voldoende moeten zijn voor die schijf

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Vannacht is 1 van mijn maxtor 120gb schijfjes kapot gegaan... 99% zeker dat het warmte was :(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

1 fannetje heb ik hier tegen m'n 2 HD's aan blazen... 32 graden volgens smart, dus prima te doen... Die ander wil af en toe niet opspinnen, maar dat doet hij al langer... Ik hoop dat hij er een keer echt mee op houd, dan kan ik dan ding naar Maxtor terug trappen :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak er maar een combi van denk ik. Die qtec op de hd en twee 80mm's er achter. Dan komt er tenminste nog wat verse lucht de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Zo veel koeling heb je niet nodig voor een hdd, een Btje airflow voldoet zat, een stille (dus weinig airflow) 8cm fan werkt al heel goed

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

PASware schreef op 31 May 2003 @ 16:24:
Zo veel koeling heb je niet nodig voor een hdd, een Btje airflow voldoet zat, een stille (dus weinig airflow) 8cm fan werkt al heel goed
Klopt helemaal, heb zelf een Papst 12dB fan en dat scheelt 15 graden met geen fan. Maar goed, als geluid toch niet uitmaakt dan zou 1 nemen met wat meer blaaskracht, heb je meteen wat serieuze airflow erbij.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 00:53:
Ik heb 'em bovenin mn kast (AOpen HX08) hangen, waar nog ruimte is voor twee 60 of 80mm fans, maar door de gigantische kabelmess past dat niet omdat mn hd te ver naar achteren zit.
Je kunt de ventilatoren ook aan de buitenkant van je kast hangen. Ik heb ook HX08 kasten (4x :) ), ik weet dat de ventilatorroosters naar buiten bollen, maar daar moet wel wat op te vinden zijn. Gaten uitzagen, platslaan of busjes monteren tussen kast en fan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 31 mei 2003 @ 16:24:
Is ook niet alleen voor deze hd, er mag wel iets van airflow in mn case komen, want dat is nu nog helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf niet de beste ervaringen met hdd-coolers. Dit is men derde al. Ik heb een Maxtor 6L040J2 (7200 rpm) in een micro-atx en dus is zo'n cooler echt wel een noodzaak. Momenteel heb ik een Suncore Silver Cyclone (van uitzicht helemaal te vergelijken met die Qtec (dus ook 2 fans) en is niet van de stiltste (2x 4800 rpm). Rekening houden dat deze micro-atx ook nog ingebouwd staat in een bureau doet mijn Maxtor bij een kamertemperatuur van 20° zo'n 34°. Maar met deze hittedagen (kamertemperatuur gemakkelijk 25°) doet ze idle 41° en stressed 45° tot zelfs 47°. Kan in principe geen kwaad, volgens fabrikant toch, die vinden 55° pas de kritische temperatuur. Dus ik veronderstel dat in jouwe ruimere Aopen kast je hdd wel koeler zal zijn. Deze zit er ondertussen al een half jaar in en doet zijn werk nog altijd perfect. In vergelijking met de vorige coolers (achtereenvolgens Compudata en JustCooling), met nochtans de zelfde koelprestaties, houdt de deze het al langste vol. Ze heeft mij 17,20 euro bij Allwebsales in Turnhout (België) gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:13:
Dus ik veronderstel dat in jouwe ruimere Aopen kast je hdd wel koeler zal zijn.
Zon op pc-hol, versterker aan, brakke airflow = 45 graden voor een idle schijf.

Drie WD's zijn niet te meten omdat ze aan een (raid)controller hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een 80mm casefan onderin mn kast (waar zo'n speciale uitsparing ervoor zit). De airflow daarvan komt ook langs mn HD en het scheelt enorm als ik die fan aan of uit zet (zo'n 10 graden).

Koeling is volgens mij bij 7200rpm schijfjes toch wel erg belangrijk, want mn vorige had ik niet gekoeld en die spint nu soms niet meer op (heb hem al afgedankt, te onbetrouwbaar). Bij mn huidige HD had ik es per ongeluk het schakelaartje voor mn fan uitstaan toen ie erg druk bezig was (downloaden en games spelen, terwijl hd erg gefragmenteerd was) op een warme dag. Op een gegeven moment begon mn HD te tikken en liep mn pc vast. Daarna scandisk en hij detecteerde een paar bad sectors (48KB, is dat erg btw ???) . Dit gebeurde dus toen ik de koeling uit had staan :( Ik vermoed dus wel een verband tussen geen koeling en die bad sectors...

Maar wat ik me nog afvroeg is hoe die temperatuur precies gemeten wordt? Zit het sensortje ook echt bij het draaiende gedeelte of zit ie alleen maar op de printplaat? Bij mij zie ik dus wel grote temp. verschillen bij fan aan of uit, maar als ie dan alleen maar de temp. op het printplaatje meet is dat natuurlijk niet echt een betrouwbare weergave..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik los het temp probleem ieder jaar weer op met een 12 cm papst cooler.

ik heb 2x ultra160 scsi schijven @ 7200 rpm van 18,2 GB en daarbij nog 4x 7200 rpm IDE schijfjes van 60 GB.
Deze schijven hangen allemaal onder elkaar met een tussenruimte van 5/6 mm
zonder cooling met dit weer worden ze echt superheet allemaal (Goh echt :? )

ik heb mijn kast open in de zomer en dan hang ik gewoon een 12cm papst cooler @ 7v met tie-raps aan de zijkant van mijn kast. Deze fan blaast dan mooi tegen de zijkant van de rij met schijven. Ze blijven nu lekker 8)
tziet er niet uit want ja er bungelt een fan langs mijn kast maar hij zit niet in de weg omdat de kast toch open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist maar 2 van deze dingen besteld, aangezien ik (zie specs) mijn vingers bijna verbrandde aan mijn hd's......en dat is toch echt niet de bedoeling....

Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=94

Nu alleen nog een manier zien te vinden om ze fatsoenlijk aan te sluiten (zie specs weer voor kast), zit nl. met het probleem dat mijn hd's te kort op elkaar zitten en eigenlijk ook in een te klein rack......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

Ik heb een HX08 kast en er kunnen 2 x 80mm fan erachter gezet/gemod worden. Ze zijn rpm gestuurd dmv van een rheostat afhankelijk van de omstandigheden. Dat scheelt wel echt minstens 10 graden in HD-temp. Als je het toch beetje te krap vindt, kun je de fan buiten zetten, dat is dan wel minder mooi.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/hdkoeler.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Ik heb hier een WD800JB (mijn nieuwste aanwinst :P) en die draait zonder extra ventilator of wat op 42 graden. Ik heb er zojuist een 10x10cm fan op gericht en de temp is meteen 10 graden omlaag :) maar toen ik ging kijken bij speedfan S.M.A.R.T. zag ik tot mijn schrik dat de fitness ongeveer 80% was terwijl dat toen ie net nieuw was nog 100% was. Is dit blijvend en heeft het wat te betekenen bijv. dat ie te lang warm is geweest ofzo of is het wat anders?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Offtopic, maar hoe heb je de temp gemeten ? de WD800JB heeft wel SMART maar geen temp sensor onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Offtopic, maar hoe heb je de temp gemeten ? de WD800JB heeft wel SMART maar geen temp sensor onboard.
temp gemeten met speedfan. Zodra ik de WD aansluit komt er een temp sensor bij te staan genaamd "HD1" met 42 graden, en inderdaad als ik er een grote fan op richt wordt ie kouder (nu 's ochtends bijv. 26 graden :)) maar die fan kan ik er niet op laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Maxtor 40 gig is hier nu 43 graden, maar laatst met dat warme weer was dat ding gewoon 56 graden. Hij bleef er perfect om doen :)

Niet me eigen pc, verdere specs zie sig en dan athlon xp (door me ouders gekocht)

Volgensmij is koeling niet zo hard nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door SuperPaddo op 06-06-2003 08:51 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
quote van product information op WDC.com
Operating Temperature:
Temperature: 5°C to 55°C (41°F to 131°F)
het lijkt er op dat de temperatuur tussen de 5 en 55°C mag liggen (tenminste, dat maak ik eruit op) dus dan is er inderdaad toch geen koeling nodig. Alleen gaar dat speedfan die fitness zo laag aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

alwinh schreef op 06 June 2003 @ 08:28:
[...]
temp gemeten met speedfan. Zodra ik de WD aansluit komt er een temp sensor bij te staan genaamd "HD1" met 42 graden, en inderdaad als ik er een grote fan op richt wordt ie kouder (nu 's ochtends bijv. 26 graden :)) maar die fan kan ik er niet op laten.
Speedfan, MBM, etc lezen de sensors af voor de waarden. Als wd800jb geen temp sensor onboard heeft, hoe weet software dan de temperatuur ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
HUH, een wd800jb waarvan je temps kan aflezen?? Das vrij nieuw voor mij, want in speedpfan kan ik de temps van mijn wd800jb NIET aflezen.

Pagina: 1