[WINXP] Firewire troubles

Pagina: 1
Acties:

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
ik poog al de gehele dag een simpel firewire kaartje herkend te krijgen in mijn oude systeem. Uit de search is gebleken dat ik niet de enige was met dit probleem, maar alle oplossingen die in de search geboden worden heb ik reeds geprobeerd :

1: in de registry de rechten aangepast zoals hier beschreven http://www.theinquirer.net/?article=2567
2: kaart in verschillende pci sloten gepropt.
3: Verschillende irqs gereserveerd.
4: SP1 nogmaals geinstalleerd

aangezien firewire door XP native zou moeten worden ondersteund ( het gaat om een OHCI compatible kaartje ) zijn er geen drivers beschikbaar. Antwoorden met verwijzingen naar de verschillende driver-downloadpagina's'zijn dan ook overbodig.

WINXP heeft wel door dat het een ieee1394 controller is maar blijkt zeuren over het feit dat er geen driver geladen kan worden

Het kaartje is een e-tech met AGERE chipset.
Moederbord is een ABIT KA7 (niet de 100 editie)
Bij e-tech is niets over dit te vinden. Uit de search is al gebleken dat dit een veel voorkomend probleem is maar een echte reden/oplossing heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Wie helpt mij uit de brand?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Heb je wel de volledige drivers voor je Abit geinstalleerd; dat wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Driver kan niet geladen worden -> Geeft hij ook nog aan waarom?

Mijn firewire wordt door WXP herkend, maar door de chipset drivers te installeren gaat hij toch andere drivers (nl. die in het chipsetdriverpakket zitten) voor de firewire gebruiken...

• amsterdammertje
abit drivers zijn geladen. De meeste recente 4in1hyperiondrivers. Geeft hij aan waarom drivers niet geladen kunnen worden? Nee joh :) het is en blijft microsoft..geen foutmeldingen..alleen code 28 (stuurprogramma is niet beschikbaar) . Zal vandaag maar eens dat kaartje retourneren denk ik...

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
Is het geen probleem dat je moederbord geen firewire kaarten ondersteunt. Wij hebben hier ook wel eens klanten die een firewire kaart in hun systeem willen bouwen (voor bijvoorbeeld videobewerking), maar dan ondersteunt hun moederbord geen firewire kaarten. 8)7 :'(
Ik weet uit ervaring dat bijvoorbeeld Jetway geen firewire kaarten ondersteunt.
Asus mobo's werken wel weer perfect met firewire kaarten.

Kun je niets vinden over de comptabiliteit met je mobo en dat firewire kaartje ? Volgens mij moet het hier bijna wel aan liggen.... :7

• amsterdammertje
het probleem is inmiddels verholpen. Aan compatabiliteitsproblemen zat ik ook te denken maar het was toch XP die niet helemaal in orde was. Na een ander kaartje gekregen te hebben ( met via chipset ipv de AGERE) en 3 herinstallaties draait mijn ipod nu als een zonnetje aan de firewirekaart.....

Pagina: 1