[Winrar 3.20] Willekeurig foute bestanden

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik zit hier met een vaag probleem. ik heb een tijd terug Unreal Tournament+Tactical Ops Add-on geinstalleerd. toen ging 1 van die CD's kapot dus heb ik gewoon de hele dir op me HD ingepakt met Winrar 3.10 (inclusief herstelbestand van 10%)

Dat was verder allemaal gelukt, want ik kon die rar-file naderhand gewoon uitpakken en daarna Tactical Ops gaan spelen.

Maar nu heb ik het probleem dat ik de rar niet meer vlekkeloos kan uitpakken met inmiddels Winrar 3.20. Dat wil zeggen, hij geeft aan dat willekeurige bestanden beschadigd zijn. De ene keer is het A kapot en de rest goed, de volgende keer is A wel goed en zijn alleen G en H kapot, zoiets dus.

Me moederbord is een MSI K7T Turbo (KT133a) en ik heb de nieuwste VIA Hyperion drivers geinstalleerd (ik meld dit maar effe omdat ik me meen te herinneren dat dit ook iets met beschadigde bestanden te maken kan hebben).

Weet iemand hoe ik dit oplos?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je misschien je processor overgeclocked? Iemand die ik ken had ook zulke WinRAR problemen en na het omhooggooien van de CPU Vcore met een paartiende volt was het opgelost :)

C:\>_

• mjszwo
  • Niet online
ik heb hem inderdaad overgeclockt, maar dat had ik toendertijd ook. maar ik zal de vcore wel effe wat opschroeven en kijken wat ie doet :)

edit: dit heeft het probleem opgelost, thank you _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door mjszwo op 31-05-2003 00:28 ]

• mjszwo
  • Niet online
shit, na een aantal keer geprobeerd te hebben doet hij nog steeds vaag. kan dit ook komen doordat me CPU nu 50/55 graden is en een tijdje geleden toen het buiten nog niet zo warm was 40/45?

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

55 graden kan op zich geen kwaad. (Mijne is 56 gradens stressed :P)
Wat je wel kan proberen is alles ff down te klokken en te kijken of ie dan werkt.
Zo niet zou ik je geheugen ff testen met memtest86 (te vinden met google).

Omelette du fromage!

• mjszwo
  • Niet online
okeej dat gaan we effe proberen :)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

grimson

domeingrommer

Ik heb dit probleem ook gehad, willekeurige 'corrupte' rar-bestanden. Na nogmaals proberen/uit te pakken leek het weer wél goed te gaan. Ik denk niet dat dit aan de versie van WinRAR ligt. (Ik gebruik meestal een FSRAID programma om de integriteit te bepalen.)

Mijn moederbord was een A7V266-E, inderdaad ook met een VIA-Chipset.
Vanwege de 'squeal of death' (Audigy1/2 + VIA chipset) ben ik naar een nForce2 mobo gegaan incl. migratie van dezelfde hardware etc. (Dus ook zelfde geheugen etc.)

Wat mij als eerste opviel is dat de 'squeal of death' weg was, maar ook dus de incidentele 'corrupte' bestanden.

Ik gebruikte toen ook de 'Hyperion' drivers. Ik zal ook niemand meer een VIA chipset aanraden. De nForce is vergeleken met VIA een nieuwkomer, maar het werkt wel !!

[ Voor 5% gewijzigd door grimson op 31-05-2003 13:17 ]

• mjszwo
  • Niet online
hmm ik ga eens oude Via4in1 drivers gebruiken, want daar heb ik nooit gezeik mee gehad. misschien ligt het wel aan die hyperion drivers.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

grimson

domeingrommer

Hopenlijk heb je met de prè Hyperion drivers wel een goed systeem. Ik kan me niet meer herinneren of ik dit toen ook al had.
'Corruptie' is wel het minst waar iemand op zit te wachten.
Misschien kan je je bevindingen hier ook posten :)
Pagina: 1