Soms wel artifacts, soms niet...

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Dr.Nono

Hello there!

Topicstarter
Er gebeuren vreemde dingen met mijn videokaart. In spellen als Grand Prix 4, TOCA, GTA: Vice City heb ik op elke resolutie last van artifacts. Hier kun je zien wat ik bedoel: Pic 1 en Pic 2

Het vreemd is echter, met een spel als Battlefield 1942 heb ik nergens last van :? Dan draai ik een resolutie van 1280x960x32 en dan is alles OK. Dat is toch best een zwaar spel te noemen qua graphics. 8)7

Ik klok niks over, gebruik de laatste (3.4) Catalyst drivers, de laaste NForce 2 drivers (ik heb een Asus a7n8x) en weet niet wat het kan zijn.

Iemand een idee?

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51

dlmh

Lo-Fi

Dit heb ik ook gehad met m'n Radeon8500... soms wel, soms geen artifacts en dat ook alleen in games/benchmark...
Bleek gevolg van brak geheugen (fabrieksfout) en werd dus omgeruild. Heb 'm nooit ge-oc'd, dus daar kon het niet aan liggen.

Dus: als je nog garantie hebt (meeste kaarten hebben 2/3 jaar), zou ik daar gewoon gebruik van maken.
Suc6!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
ik heb het ook gehad met mijn viper II, toen ik hem net had was het heel erg, nu nooit meer. Ik heb ook geen idee hoe je het kan oplossen...maar misschien verminderd het volgende heet een en ander:
-de connector voorzichtig schoonmaken
-het kan door magnetische velden komen bij je kabel naar het beeldscherm, dus dat ff checken

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Topicstarter
@Nevie: Heb ik geprobeerd. Hielp helaas niks... :(

Het wordt nog vreemder: Ik heb artifact tester 5 geprobeerd en die gaf: geen errors.
Ik heb m'n kast nu open staan, zodat er iig geen warmteprobleem kan zijn, toch blijf ik die artifacts houden is sommige games. Maar nog steeds NIET in BF1942...

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

heb ik ook gehad @ r8500 toen ik een ander bios erop zette. Weer teruggezet en het probleem was weg.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Lijkt op een te warme (mem)chip, vooral in deze dagen. Waarom het bij battlefield niet zou lukken.. volgens mij draait die op direct x, en de anderen op open gl ? In ieder geval.. houd je systeem temperatuur in de gaten. Als deze hoger dan 40 is.. is dat niet lekker, (rond de 34 is mooi). je moet dus extra case fans plaatsen wanneer je een hoge systemp. hebt. Succes

4015Wp west (Dordrecht)

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 30 mei 2003 @ 22:14:
Lijkt op een te warme (mem)chip, vooral in deze dagen. Waarom het bij battlefield niet zou lukken.. volgens mij draait die op direct x, en de anderen op open gl ? In ieder geval.. houd je systeem temperatuur in de gaten. Als deze hoger dan 40 is.. is dat niet lekker, (rond de 34 is mooi). je moet dus extra case fans plaatsen wanneer je een hoge systemp. hebt. Succes
Dat dacht ik dus ook in eerste instantie. Maar met de temperatuur zit het wel goed. Die komt niet boven de 35 uit. De videokaart is ook niet te warm, want als de PC een uur heeft uitgestaan, doet ie het helaas ook..
En nee, die andere games gebruiken ook Directx (GP4 iig wel). 8)7
En oh ja, Fifa2003 doet het ook prima...:/

Het herinstalleren van de drivers en directx hielp ook niet. Net als het uitzetten van AGP fast write en het uitzetten van AGP 8x support.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
de laaste NForce 2 drivers
Probeer toch uit te zoeken welke dat zijn, de 2.41 en 2.42 hadden problemen en zijn daarom weer teruggetrokken. 2.03 is nu de beste versie die je kan gebruiken.

De problemen van de 2.41 en 2.42 hadden ergens anders betrekking op bw, maar je weet maar nooit :)

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Topicstarter
JA, IK HEB HET :D

Ik ben alle Radeon instellingen langsgelopen en voor de gein eens alle Direct3d en OpenGL instellingen op de allerhoogste stand gezet, en wat denk je? Alles doet het weer :+

Ik blijf het vreemd vinden. Zulke rare dingen had ik nooit met een nVidia kaart :/

Thanx iedereen voor de hulp! _/-\o_
Hopelijk kunnen mensen hier later nog wat mee, mochten ze hetzelfde probleem hebben...

Verwijderd

Het kan geweest zijn dat "Fastwrites" in je bios aan staat. Kijk daar toch eens na, dat kan groene puntjes veroorzaken.

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 12:45:
Het kan geweest zijn dat "Fastwrites" in je bios aan staat. Kijk daar toch eens na, dat kan groene puntjes veroorzaken.
Nee, dat had ik al getest. Geen verschil.

Wat ik wel weet is dat als ik anti-aliasing uit zet, dat ik die blokjes weer terugkrijg |:( Niet doen dus! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dr.Nono op 31-05-2003 14:18 ]

Pagina: 1