Toon posts:

[HTML] Enkele vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu net zelf begonnen met HTML in kladblok en ben eindelijk af van die editors die het toch nooit goed deden... Anyway, ik stuit op een paar problemen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

1. Mijn webpagina is verdeeld in 4 frames, ik wil graag dat als je op een link klikt in frame 2, dat er 2 pagina's worden geopend. Eentje in frame 3 en eentje in frame 4. Kan dit?

2. Kan je je tekst ook verticaal uitlijnen? Want de frames die ik gebruik zijn redelijk klein en de browser plakt de tekst als het ware tegen de bovenkant aan, ik wil hem graag in het midden hebben.

3. Hoe voeg je een Flash-intro'tje toe in een frame? Dus dat hij alle frames laadt, en in het betreffende frame een Flash-filmpje begint af te spelen.

Alvast bedankt...!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 21:21:
1. Mijn webpagina is verdeeld in 4 frames, ik wil graag dat als je op een link klikt in frame 2, dat er 2 pagina's worden geopend. Eentje in frame 3 en eentje in frame 4. Kan dit?
[rml][ html] 2 frames laden met 1 link[/rml]
Search in het algemeen
2. Kan je je tekst ook verticaal uitlijnen? Want de frames die ik gebruik zijn redelijk klein en de browser plakt de tekst als het ware tegen de bovenkant aan, ik wil hem graag in het midden hebben.
http://msdn.microsoft.com...perties/verticalalign.asp
Google in het algemeen

[ Voor 73% gewijzigd door gorgi_19 op 30-05-2003 21:26 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Voor vraag 1 verwijs ik je door naar de search, trefwoorden: JavaScript link 2 frames openen, of iets dergelijks. Voor vraag 2 moet je een keer CSS gebruiken, en als je enkel wil dat de tekst in de frames wat zakt, gewoon margin gebruiken, anders wat gaan klooien met divjes. Vraag 3 is gewoon een kwestie van de intro in de juiste frame te zetten, en na 't afspelen van je filmpje die frame redirecten naar de pagina met content. It's as easy as that :).

Alhoewel ik een afkeer heb van Flash-intro's, en frames nu ook niet dit je dat zijn... ;)
gorgi_19 heeft het zoekwerk al voor je gedaan, is dat niet lief van 'em? :)

[ Voor 9% gewijzigd door coubertin119 op 30-05-2003 21:26 ]

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm... Ja bedankt :)

Xal eens kijken...

Mmm okee... Ik gekeken...

Anyway, dat eerste is me nu gelukt (thx)... Maar dat tweede en derde niet... Ik ben echt nog zo'n n00bje dus ik weet niet wat en waar ik het neer moet zetten... Zou iemand me de precieze code kunnen geven? Anyway, dat intro'tje, genaamd intro.swf, met welke code moet ik dat dan toevoegen?

Ik weet het, ik lijk dom...

Toch alvast weer bedankt :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 22:15 ]

Verwijderd

Vraag 3:
code:
1
<embed src = "intro.swf"></embed>

Dit is echter best vies. Een betere manier is om de intro door Flash te laten publiceren. Deze maakt een hele lap correcte html-code voor je aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.