Toon posts:

windows installen op raid array op a7v8x mammaplank

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuw systeempje bij elkaar gesteld:
Athlon XP 2400+
2x80 gig maxtor hdd
asus a7v8x mobo
MSI geforce 4 Ti4800SE

Het asus a7v8x moederbord bleek (na kopen :() een vage raid constructie te bevatten omdat het een combinatie is van serial- en parallel ata slotten.
De volgende combinaties zijn mogelijk:
1x parallelata schijf + 1x serial atra schijf
1x parallelata schijf + 2x serial ata schijf
2x serial ata schijf

Omdat ik alleen maar ata schijven had heb ik een converter moeten kopen die mijn schijf omzet van parallel ata naar serial ata (wel met snelheid van parallel gewoon).

Als ik deze schijven aansluit en een array aanmaak, wordt de array herkend, ook in windows.
Mijn probleem nu:
Ik wil windows op mijn raid array zetten omdat ik van mijn slome 20 gig WD schijf af wil, maar ik krijg windows er niet op geïnstalleerd. Bij het kopieren van bestanden blijft de windows installatie hangen :(.
Heeft iemand misschien ervaring (gehad) met het installeren van windows op een raid array op een a7v8x mammaplank?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

De RAID drivers installeren tijdens de instal op F6 rammen :) je weet wel ff de RAID drivers installen op een floppy.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk heb ik dat al gedaan maar dat geeft hetzelfde probleem

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Krijg je geen foutmeldingen ofzo?
Ik ken namelijk dat soort problemen, schijf kan stuk zijn waar die het op installeerd. Ik heb zelfs meegemaakt dat de RAID controller stuk was, en kan ook zo zijn dat je met drivers van de RAID controller ff noet klottuh ff proberen welke beste zijn.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem