Sinds kort heb ik een nieuw systeempje bij elkaar gesteld:
Athlon XP 2400+
2x80 gig maxtor hdd
asus a7v8x mobo
MSI geforce 4 Ti4800SE
Het asus a7v8x moederbord bleek (na kopen
) een vage raid constructie te bevatten omdat het een combinatie is van serial- en parallel ata slotten.
De volgende combinaties zijn mogelijk:
1x parallelata schijf + 1x serial atra schijf
1x parallelata schijf + 2x serial ata schijf
2x serial ata schijf
Omdat ik alleen maar ata schijven had heb ik een converter moeten kopen die mijn schijf omzet van parallel ata naar serial ata (wel met snelheid van parallel gewoon).
Als ik deze schijven aansluit en een array aanmaak, wordt de array herkend, ook in windows.
Mijn probleem nu:
Ik wil windows op mijn raid array zetten omdat ik van mijn slome 20 gig WD schijf af wil, maar ik krijg windows er niet op geïnstalleerd. Bij het kopieren van bestanden blijft de windows installatie hangen
.
Heeft iemand misschien ervaring (gehad) met het installeren van windows op een raid array op een a7v8x mammaplank?
Athlon XP 2400+
2x80 gig maxtor hdd
asus a7v8x mobo
MSI geforce 4 Ti4800SE
Het asus a7v8x moederbord bleek (na kopen
De volgende combinaties zijn mogelijk:
1x parallelata schijf + 1x serial atra schijf
1x parallelata schijf + 2x serial ata schijf
2x serial ata schijf
Omdat ik alleen maar ata schijven had heb ik een converter moeten kopen die mijn schijf omzet van parallel ata naar serial ata (wel met snelheid van parallel gewoon).
Als ik deze schijven aansluit en een array aanmaak, wordt de array herkend, ook in windows.
Mijn probleem nu:
Ik wil windows op mijn raid array zetten omdat ik van mijn slome 20 gig WD schijf af wil, maar ik krijg windows er niet op geïnstalleerd. Bij het kopieren van bestanden blijft de windows installatie hangen
Heeft iemand misschien ervaring (gehad) met het installeren van windows op een raid array op een a7v8x mammaplank?