Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
na gekeken te hebben op de informatique site; waar zie je dat staan?
[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 30-05-2003 20:40 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
ik heb er ook al eens van gehoord en heb toen ik erover een vraag stelde van waarom dit nodig was kreeg ik het volgende antwoord:
"dat is nodig omdat je scherm bestaat uit vloeibare kristallen, dus als je ermee geschud hebt dan zitten die allemaal door elkaar en bestaat de kans dat je beeldkwaliteit niet meer optimaal als je ze niet de tijd geeft om trug op hun plaats te komen"
Het zou dus kunnen maarja, ik laat ze zelf nooit 'uitzakken' als ik één van m'n schermen verplaatst heb en heb nooit last gehad van een verminderde kwaliteit
Of je er schade van over zult houden is een ander verhaal
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Een CRT bestaat toch niet uit vloeibare kristallen ?Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 20:45:
Hoi,
ik heb er ook al eens van gehoord en heb toen ik erover een vraag stelde van waarom dit nodig was kreeg ik het volgende antwoord:
"dat is nodig omdat je scherm bestaat uit vloeibare kristallen, dus als je ermee geschud hebt dan zitten die allemaal door elkaar en bestaat de kans dat je beeldkwaliteit niet meer optimaal als je ze niet de tijd geeft om trug op hun plaats te komen"
Het zou dus kunnen maarja, ik laat ze zelf nooit 'uitzakken' als ik één van m'n schermen verplaatst heb en heb nooit last gehad van een verminderde kwaliteit
Verwijderd
Je moet je afvragen of IIyama het zélf aanraadt...wat denk je zelf?
En verder is wat sk8waiter zegt niet van toepassing op een CRT.
Ook niet op een TFT, want die kristallen moeten JUIST bewegen. Waarom denk je dat het vloeibaar is...
EDIT: OK, vloeibaar is verkeerde woordkeuze. Ik weet best dat die kristallen alleen maar roteren.
[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 02-06-2003 12:35 ]
{signature}
Het staat bij de gegevens van Iiyama-garantie op de site van Informatique.Voutloos schreef op 30 mei 2003 @ 20:52:
Je stelt de vraag verkeerd.
Je moet je afvragen of IIyama het zélf aanraadt...wat denk je zelf?
Ook niet op een TFT, want die kristallen moeten JUIST bewegen. Waarom denk je dat het vloeibaar is...
Oftewel, kamertemperatuur /niet te vochtig is belangrijk... uitzakken is broodje aap
Kamertemperatuur zal in dit weer toch wel meevallen ? Tis bloedheet buiten en in m'n kamer is het nog erger
Maar ik zou eigenlijk niet eens gauw een reden weten waarom het scherm een andere temp kan hebben.
Over de site van Infomatique... ze hebben het bij het algemene stukje over IIyama staan zie ik nu. Het zal waarschijnlijk puur op de TFT's van toepassing zijn, al is dat vreemd...zie eerdere post.
Weet je hoe je een monitor goed uitzakt? Zo snel mogelijk uitpakken... neerzetten...stekker in stopcontact met randaarde... degauss rammen en kijken maar.
Ik zie het al helemaal voor me:
Klant: "Ja... ik heb een probleem met mijn monitor."
RMA afdeling: "O jee... Heeft u hem wel laten uitzakken?"
{signature}
Als je hem een tijdje rechtop (zoals hij komt te staan) houdt heeft hij langer de tijd om zich te herstellen.
En nog een tip voor als je hem gaat halen: haal de speakers uit je auto, die zijn niet prettig voor de monitor. Vooral de speakers achterin op de hoedenplank (ik neem aan dat je de monitor achterin vervoert)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
als je je monitor direct neerzet en gelijk gaat instellen klopt er na een uur al geen zak meer van. geloof me, hij verandert in die 24h.
ik heb m trouwens gewoon aangezet en werkend laten uitzakken
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Maar dat zijn ook kleine schermpjes.
[ Voor 11% gewijzigd door agent327 op 30-05-2003 23:51 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Hij verandert in de 24 uur dat ie aanstaat ja. Dus het is slim om je monitor eerst een tijdje aan te hebben staan voor je hem af gaat regelen. Dat heeft echter niets te maken met eerst 24 uur stil uit laten staan, dat lijkt mij voor een monitor echt onzin.sharkzor schreef op 30 mei 2003 @ 23:34:
uitzakken is zeker geen fabeltje.
als je je monitor direct neerzet en gelijk gaat instellen klopt er na een uur al geen zak meer van. geloof me, hij verandert in die 24h.
ik heb m trouwens gewoon aangezet en werkend laten uitzakken
En dat een monitor een andere kleur geeft op de kop; dat komt door het magnetisch veld van de aarde, als je hem weer rechtop zit zit dat veld meteen weer goed hoor, daarvoor hoef je hem niet te laten "uitzakken".
Hooguit zou het nuttig zijn als de buis vloeistofgekoeld is, maar bestaan er ueberhaupt vloeistofgekoelde buromonitoren?
Komt omdat de degauss geactiveerd werd met de monitor in de juiste positie.Resistor schreef op 30 May 2003 @ 21:14:
Hou eens een werkende monitor op z'n kop: dan zie je het beeld verkleuren.
Kun je simpel uitproberen. Zet je monitor uit, en wacht een kwartier. Zet 'm op z'n kop, en daarna aan. Zet 'm vervolgens normaal en zie eens hoe het beeld verkleurd.
Uitzetten, kwartiertje wachten, aanzetten en alles is weer normaal.
'Uitzakken' is onzin. Zowel voor LCD's als voor CRT's.
I don't like facts. They have a liberal bias.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
ik zat me ook al zorgen te maken over mn laptop... moet ik die zeker nadat ik hem uit mn tas haal ook eerst 24 uur laten 'uitzakken' ?agent327 schreef op 30 mei 2003 @ 23:50:
Het is maar goed dat een LCD niet hoeft uit te zakken, anders kon je ook geen horloge dragen, moest je je GSM altijd in de zelfde stand dragen en mocht je je rekenmachine niet in je tas laten zitten maar moest je die op weg naar huis in de hand houden.
Verwijderd
Dit meen je toch niet serieus of wel?Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 10:15:
dat is hetzelfde als je kabelmodem boven je hoofd houden en even schudden als je een internet-storing hebt (bron: UPC helpdesk)
bedoel, dat uitzakken zit misschien nog een beetje logica in, maar een modem boven je hoofd schudden
Wat een onzin. Vloeibare kristallen betekend dat het kristal zich in zijn Matrix nog kan roteren zodat deze op een andere manier licht doorlaat of niet, zogenaamd aan en uit. Denk je nu echt dat die kristallen als een soort zwembad achter je scherm plaats vinden en dus gewoon als golfslagbad kunnen bewegen.Voutloos schreef op 30 May 2003 @ 20:52:
Uitzakken zal wel iets met die diamontron-draden te maken hebben, die na veel bewegen weer ff in een stabiele 'uitgezakte' toestand moet komen. Zowiezo dat erg veel apparaten echt wel van aklimatiseren houden. Koop maar eens een HD en fiets door de regen naar huis met dat ding, mooi dat íe thuis niet start. Maar na een uurtje wel.
Verwijderd
Inderdaad. In een diamiondtron zit een laag vocht,met kristalen erin, die daarmee de electronen uit het electronen kanon afbuigt, zodat het beelsignaal geschikt wordt gemaakt voor een platte monitorvoorkant.Ecteinascidin schreef op 31 May 2003 @ 13:52:
[...]
Wat een onzin. Vloeibare kristallen betekend dat het kristal zich in zijn Matrix nog kan roteren zodat deze op een andere manier licht doorlaat of niet, zogenaamd aan en uit. Denk je nu echt dat die kristallen als een soort zwembad achter je scherm plaats vinden en dus gewoon als golfslagbad kunnen bewegen.
Uitzakken zal wel iets met die diamontron-draden te maken hebben, die na veel bewegen weer ff in een stabiele 'uitgezakte' toestand moet komen. Zowiezo dat erg veel apparaten echt wel van aklimatiseren houden. Koop maar eens een HD en fiets door de regen naar huis met dat ding, mooi dat íe thuis niet start. Maar na een uurtje wel.
Oke, de een zegt "onzin", de ander zegt "gewoon doen".Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 15:20:
[...]
Inderdaad. In een diamiondtron zit een laag vocht,met kristalen erin, die daarmee de electronen uit het electronen kanon afbuigt, zodat het beelsignaal geschikt wordt gemaakt voor een platte monitorvoorkant.
Het is een monitor van circa 700 euro, dus ik neem liever geen risico. Daartegenover staat natuurlijk de ik-heb-iets-nieuws-gekocht-en-ik-wil-het-gebruiken-factor
24 uur is kennelijk nogal overdreven, het weer is momenteel ook geen factor.
Hoeveel uur "uitzakken" zou dan het beste zijn. Is het zo dat je hem dan echt beter uit kan laten staan, of is het meer 'verwacht geen super beeld de eerste dag' ?
....wie op GoT leest z'n boekjes nou? Afgaande op het aantal onnodig geopende topics volgens mij echt helemaal niemand. Dus versnipperen is de meest logische vingeroefening voor gamers met een nieuwe monitor in het 1e uur
Gewoon lekker inpluggen en gaan met die banaan en mocht er TOCH een nucleaire explosie zich voordoen dan ga je over 3 dagen dat ding terugbrengen en zeg je dat je hem 30 uur hebt laten 'uitzakken'... Gekkenhuis...
ps. zeg de verkoper anders bij de volgende aanschaf na dat verhaal dat je dan over 30 uur wel terugkomt
[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 02-06-2003 03:26 . Reden: humor toegevoegd ]
Verwijderd
Slaat volgens mij ook nergens op hoor, heb dit nou al een keer of 6 gedaan en nooit problemen mee gehadEcteinascidin schreef op 31 May 2003 @ 13:52:
Koop maar eens een HD en fiets door de regen naar huis met dat ding, mooi dat íe thuis niet start. Maar na een uurtje wel.
zou een gezellige boel zijn op LANs als je monitor 24uur moest wachten na vervoer
op zn kop zetten gaat wel vout, maar dat komt door de afstelling die uit gaat van het magnetische veld op aarde (probeer maar eens een monitor of tv te importeren uit azie (niet een voor hier gemaakt, maar 1 voor de azieatische markt. zoon monitor geeft rare kleurtjes
kleine vergelijking. een gameboy heeft ook een LCD. mag je zeker ook niet gebruiken nadat je hem hebt verplaatst
Ik heb vandaag mijn Iiyama HM204DT / Vision Master Pro 514 thuisbezorgd gekregen en gelijk aangezet. Het beeld werkt perfect en na eventjes instellen kon ik gelijk gamen.
Het hele uitzakken-verhaal lijkt mij dus overbodig.
Voor de mensen die dit topic ooit tegenkomen op zoek naar een goede monitor, de iiyama HM204DT is een topper, goed en rustig beeld en natuurlijk gigantisch groot.