Rabo Telebankieren Extra in een netwerk

Pagina: 1
Acties:

• barneby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Hallo,

Voor mijn werk moet ik thuis kunnen werken met Rabo Telebankieren Extra. Nu heb ik thuis een server staan voor toegang naar internet (ISDN) en als bestand server.

Omdat ik normaal op een werkstadion werk en daarop wil telebankieren. Wil ik dit doen via het netwerk. ( Kan geen nieuw kabels naar die pc leggen en heb ook ff geen modem meer liggen).

Het volgende moet dus mogelijk zijn:
Op werkstadion gegevens invoeren, verzenden en ontvangen enz. De verbinding word gemaakt door de server.

De foutmelding krijg ik nu op mijn werk pc tje:

"Comunicatie met de Rabobankcomputer is niet goed ingesteld. Neem contact op met de helpdesk."

Ik heb al diverse malen met de helpdesk gebeld maar die weten het ook niet. ( Installeer maar opnieuw zeggen ze steeds.)

Iemand idee. ??? Het gekke is nl. Op de cliënt pc hoeft geen info ingesteld te worden over de server. ( IP, PC Naam enz.)

Gegevens SERVER

Windows 2000 NL
Wingate ( ook als ik deze uitzet doet ie het niet)

Werkstadion

Windows 98 2e editie

Ook als ik alle programma's op de achtergrond uitzet dan werkt het nog steeds niet.

Alvast bedank voor je reactie

Gr Crazybuster

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Welke versie gebruik je? De nieuwe versie (2.0 ? ) kan geloof ik ook met een inbelverbing van Windows zelf werken, tenminste, er kwam zo'n helpdesk gastje langs en die had dat zo ingesteld.
De oudere versies bellen iig in via een modem aangesloten op een COM poort (zoals je zelf waarschijnlijk ook wel hebt gezien bij de instellingen). Dus ik zou niet weten hoe die via het netwerk zouden kunnen werken (behalve RTE op de server uitvoeren)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
met versie 3.0 e versie 4.0 kun je ook achter een router telebankieren, hiervoor heeft de rabobank een filtje staan op de site van de support afdeling. je moet namelijk wat poorten mappen om te kunnen communiceren

wel vreemd dat de helpdesk je dat niet kon vertellen :?

* Zwelgje heeft al heel vaak telebankieren op een fileserver gezet zodat er met meer man mee gewerkt kon worden op deze manier

A wise man's life is based around fuck you

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27
heb je misschien een link naar dat filetje zwelgje want ik werk hier thuis met m'n pa met telebanking extra over een netwerk en we moeten nog steeds via isdn uitbellen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 14:54
Als het echt niet gaat, kun je dan VNC niet proberen?

Houdoe

• barneby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Ik gebruik v 4.0 (de nieuwste). Op de rabo site staat een word file met uitleg hoe het zou moeten werken maar niet bij mij dus.

Ik heb ook via "configure"de IP settings van mijn server ingesteld maar hielp ook niet.

hier nog ff wat netwerk gegevens

Server IP : 192.168.114.1
Werkstadion IP: 192.168.114.23
subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.114.1 ( server pc)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, mischien een gek idee, heb geen Ervaring met Rabobank I-net Bankieren Extra.

Maar als je een VPN verbinding nara je server en dan zo gaat bankieren? (Dus dan hefet de pc die naar de "Bank" moet een inbelverbinding) Kost je geen fluit, maar mischien lost dit het probleem op ?

EDIT: hier mischien wat aan?:
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=196609 &
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=107640

[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-06-2003 13:07 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 15:07

Zorro

Z

Server-IP als default gateway instellen en GEEN firewall client oid actief hebben, dat loste het bij op mijn werk op.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje schreef op 31 May 2003 @ 08:26:
met versie 3.0 e versie 4.0 kun je ook achter een router telebankieren, hiervoor heeft de rabobank een filtje staan op de site van de support afdeling. je moet namelijk wat poorten mappen om te kunnen communiceren
hier dus

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 01-06-2003 13:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wat misschien ook mogelijk is om met een prog als Remote Administrator op je server in te loggen. Kun je rechtstreeks vandaar uit bezig.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1