Toon posts:

[OC] overclocke ax-34 icm celeron 900 [oc noob]

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey all,

ik heb de een aopen ax-34 board icm een celeron 900.
Nou wil ik deze graag oc'en, in feite gewoon om te kijken wat ie kan trekken.
De google search levert niets op!

dus kan iemand mij een site geven of uitleggen of iets,
ik hep de handleiding van ax-34.

VOORALSNOG IK BEN EEN NOOB dus rtfm heb ik al gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 20:10 ]

Verwijderd

Groeten doen hoeft niet op GOT hoor. :P
Daarnaast lees de FAQ en je kunt beginnen met OC'en(lees ook even wat oc topics door. Zelf een betje moeten doen.

FSB omhoog/ MP (kan niet op een intel)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 20:06:
[...]

Daarnaast lees de FAQ en je kunt beginnen met OC'en(lees ook even wat oc topics door.
heb ik ook gedaan :S,
maargoed iemand ervaring met die plank? (ax-34)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 20:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 20:10:
heb ik ook gedaan :S,
maargoed iemand ervaring met die plank? (ax-34)
Got is ook zelf uitproberen, probeer het zou ik zo zeggen, als je rustig de fsb omhoog gaat, dan kan er haast niks misgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 20:11:
[...]

Got is ook zelf uitproberen, probeer het zou ik zo zeggen, als je rustig de fsb omhoog gaat, dan kan er haast niks misgaan.
Nou ik zal je zeggen, mn fsb heb ik omhoog gedouwd dan loopt ie op 1200

Maardan slaat alles vast en loopt niets meer.
Andere settings zijn er volgens mij ook niet, dus moet ik iets in bios doen maar daar snap ik geen bal van!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 20:14 ]

Verwijderd

ja,a ls je rustig de FSB omhoog gooit, en zorgd dat de temp niet belagelijk hoog wordt, dus max 60graden stressed dan is der nix aan de hand, je merkt overigens vanzelf wanneer die niet meer hoger kan,d an wordt je systeem moeilijk instabiel :)

dus ff uitproberen en steeds in klijne stapjes opvoeren die FSB

PS je geheugentimings omhoog gooien wil ook nog wel eens helpen als je geheugen niet hoger wil, voor meer info zie de FAQ :)

Verwijderd

Heb je in ene de FSB heel ver omhoog gezet? Meer informatie moet je gewoon geven, wat zijn de mogelijkheden met je mobo(FSB settings). Bijvoorbeeld alleen FB 66/100/133, dan kun je een probleem hebben, want misschien kan je 900 niet @1200. Als je je FSB per 1 omhoog kan zetten (*wat ik niet verwacht) dan kun je langzamer océn. Je kunt ook altijd proberen je voltage omhoog te gooien, en check of je geheugen het wel aan kan.

Is het een BX bordje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
er is een jumper setting die 4 standen heeft
1. auto
2. 600 mHz (lager dan normaal)
3. 900 mHz (normaal)
4. 1200 mHz(hoger waar die dus op vast slaat)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 20:24 ]

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
Dus eigenlijk 66, 100 en 133 MHz FSB. Kan je het niet per MHz instellen? (heb namelijk geen ervaring met die plank)
Als je het niet in kleine stapjes kan instellen vrees ik dat het overclocken voor jou hier gaat ophouden aangezien een intel proc ook geen wijzigbare multiplier heeft

Verwijderd

Je hebt dus een BX bordje(lijkt me). Pas op want die hebben ook geen dividers(excuse me if I'm wrong)en worden je pci/agp sloten ook geklokt.
en als je met antwoorden komt als
1. 600mhz
2. 900MHZ
3. 1200mhz
dan lijkt het me nuttig om nog eens de faq te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
oke, tis me gelukt kweenie psies wat ik heb gedaan, maar ik heb mn jumper op de laatste functie gezet dus 1200 mHz en toen iets (vraag me niet wat) op 24 gezet dus ik had 24x133

Dus mn procje loopt op 1116 mHz I.P.V. 900

Verwijderd

24x133=3192!!
En ik geloof helemaal niks van je verhaal, of je weet niet waar je over lult.(sorry voor het taal gebruik)
Je hetb je fsb dan op 124 staan bij (1116mhz), oftewel 124x9=1116. Dit zou goed kunnen, want mijn BX bordje ondersteund de volgende FSB:66/83/100/112/124/133.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.