Toon posts:

[NOVELL] Vreemd policyprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Novell 5.1 server SP6
ZENworks 3.2
XP werkstations (105 stuks)
4.83 SP2 Novell client

alles dus bijgewerkt tot de laatste updates.

Het probleem ligt ergens in een policy, maar kan het niet vinden.

Het probleem:

Dubbelklikken op een word of excel document opent alleen het programma word of excel en dus niet het document. Open je eerst 1 van beide programma's dan werkt de dubbelklik wel. Ergens in de policy zit een te grote beperking vermoed ik.

Iemand een idee welke instelling hiervoor verantwoordelijk is ??

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

zen 3.2 ondersteunt geen xp. dat is pas vanaf zen 4.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
3.2 ondersteunt hooguit de *nieuwe* features in XP niet. Het werkt verder prima met XP, ik kan me niet echt voorstellen dat je word/excel documenten niet geopend worden doordat 3.2 XP niet zou ondersteunen.

Verder denk ik niet dat met wat je hier verteld hebt ook maar iets zinnigs te zeggen is over wat de rol van zfd in dit probleem zou kunnen zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Onno schreef op 31 mei 2003 @ 00:05:
3.2 ondersteunt hooguit de *nieuwe* features in XP niet. Het werkt verder prima met XP, ik kan me niet echt voorstellen dat je word/excel documenten niet geopend worden doordat 3.2 XP niet zou ondersteunen.

Verder denk ik niet dat met wat je hier verteld hebt ook maar iets zinnigs te zeggen is over wat de rol van zfd in dit probleem zou kunnen zijn. :)
Ik zeg ook niet dat ZfD er iets mee te maken heeft, maar wilde alleen maar volledig zijn met de info...;-) Ik kan me zelf ook niet voorstellen dat Zfd er ook maar iets mee te maken heeft, maar niets is onmogelijk.

• Elroyv
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Gezien het feit dat zen de policies regelt en het XP pas vanaf zfd 4 ondersteunt lijkt me het niet in een zen policy zitten. Deze zijn voor xp helemaal niet actief.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 18:40

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij moet je je probleem zoeken in de installatie(s) van Word en Excel. En check eens hoe je 'open with' instellingen staan ->>

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/FileType.JPG

• iceme
  • Laatst online: 24-04 08:48
Elroyv schreef op 31 May 2003 @ 10:18:
Gezien het feit dat zen de policies regelt en het XP pas vanaf zfd 4 ondersteunt lijkt me het niet in een zen policy zitten. Deze zijn voor xp helemaal niet actief.
XP werkt ook met Zen 3.2 policies de GPO's van W2K dan. Het enige wat in zen 3.2 niet ziet zijn de specifieke XP policies (opties die niet in w2k zitten).
Pagina: 1