Toon posts:

Probleem 16bit <-> 32bit kleuren Windows.

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een redelijk vreemd probleempje in Windows.
Ik zie alles nog maar in 16bit terwijl hij toch wel heel zeker in 32bit staat.
Ik snap niet hoe dit zo plots komt, ik heb niks extra geïnstalleerd, niks verwijderd of gedownload en plots gaat ie naar die lelijke 16bits :'(
Toen ik nog eens zeker wou kijken of hij op 32bit stond, wat ook zo was, zag ik dit vreemd voorval:
Edit: Blijbaar is het normaal dat die balkjes gelijk blijven :+ Sorry 8)

Afbeeldingslocatie: http://thagroov.be/GoT/Prob_16b.gif
16Bit

Afbeeldingslocatie: http://thagroov.be/GoT/Prob_32b.gif
32Bit

Ik snap het echt niet..
Edit: Ja, op die apply button heb ik al es geklikt ;)

Ik heb ook geprobeerd mijn drivers opnieuw te installeren, naar de nieuwste versie te gaan 43.nog iets en ook weer naar de 41.72 (nVidia Drivers), maar het blijft telkens hetzelfde, ook al mijn resoltuei op 800*600 gezet en refresh rate anders ingesteld, niks lijkt te helpen.

Ik heb al zitten zoeken in me register of het daar nergens kan zijn, maar ik heb het helaas niet gevonden, misschien weet iemand van hier het?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 19:48 ]

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

probeer eens die detonater killer te downloaden en zo je oude driver verwijderen en nieuwe proberen :)

edit: detonator killer staat ergen op guru3d.com suc6

[ Voor 22% gewijzigd door senater op 30-05-2003 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik eens proberen :)
Dit is de link voor wat informatie:
http://download.guru3d.co...db.php?action=file&id=202

En de preciese download link:
http://download.guru3d.co...hp?action=download&id=202

Verwijderd

Topicstarter
Dat progje doet het dus niet op me Windows 2000.. Hij herkent de Drivers niet..
Net ook die 43.72 gedownload, zelfde probleem :s

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na wat verwijzingen ook eens netmeeting uninstalled / reboot / installed / reboot.. Maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem :'( :|
Drivers ook weer geprobeerd.. steeds hetzelfde.. |:(

Ik zou het enorm apprecieren mocht iemand hier toch een oplossing voor vinden..

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
"Ik zie alles nog maar in 16bit terwijl hij toch wel heel zeker in 32bit staat."

Volgens mij ziet een mens ook niet meer dan 16bit kleuren ......................

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik bedoel, en dat had je vast ook wel door :+
Dat mijn icoontjes in 16bit staan, lelijke kleurtjes staan, terwijl ze dus oorspronkelijk in 32bits stonden, wat veel mooier oogt :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 18:17 ]

Verwijderd

Heb je een moederbord met een Via chipset? Deze heeft AGP drivers nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar de drivers zijn correct, voorheen werkte het namelijk ook..
Toch bedankt voor je reactie..

Echt gek dat niemand het hier weet..
Heb al enkele mensen tegengekomen met hetzelfde probleem, of gelijkaardig, maar allen zonder oplossing..
Een tweaker, een echte tweaker moet dit vast weten :) :+

(hoop ik :'()

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
-Spelletje wat je op 16 bit hebt ingesteld en die settings vast houdt? (wild guess)
-run dxdiag? (kan geen kwaad na nieuwe drivers)
-gooi je oude kaart er eens in en kijk of die wel 32 bit wil? (testing)

[ Voor 22% gewijzigd door zetje01 op 31-05-2003 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
-Spelletje wat je op 16 bit hebt ingesteld en die settings vast houdt? (wild guess)^
Nee, geen enkel spel speel ik op 16bit :+
-run dxdiag? (kan geen kwaad na nieuwe drivers)
Goed id, enkel :No problems found & All tests were succesful |:(
-gooi je oude kaart er eens in en kijk of die wel 32 bit wil? (testing)
Heb geen oude kaart.. Die is al lang weg :)
Nog maar voorstellen?

Misschien is het wel iets in die dxdiag (kende dat niet eens :o) maar dat ik er overkijk? Naar wat precies moet ik zoeken?

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Volgens mij zie je nu maar 256 kleuren.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hoe weet je eigenlijk zeker dat je beeld in 16-bits staat? Zijn die icoontjes je enige houvast?

Maak 's een wallpaper oid met veel kleurverloopjes erin. Als je daar geen goede overlopen zit (maar duidelijk kleurverschil kan zien tussen twee zeer nabij gelegen plekken) waar dat met 32-bits vloeiend zou moeten zijn dan lijkt me dat een wat betere indicatie.

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 23:37 . Reden: van = kan | betere plaatsbepaling-omschrijving ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• zetje01
  • Nu online
Dxdiag was ook gewoon om te testen.
Heb je dualboot?

-Zo ja: hoe zit het in je andere OS?
-Zo nee: Is drie kwartier werk en erg handig om te hebben. Ook om te bepalen waar problemen zitten (software<->hardware enz...)

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 31-05-2003 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zie je nu maar 256 kleuren.
Nee, daar tussen kan ik wel nog kiezen en dan ziet er nog veel lelijker uit
Hoe weet je eigenlijk zeker dat je beeld in 16-bits staat? Zijn die icoontjes je enige houvast?
Ongeveer wel ja, maar wat je zegt van wallpapers klopt niet echt, hebk net getest, een wallpaper met veel kleureverlopen etc oogt lelijk in 256 colors maar in 16bit /32bit zie je het verschil amper of zelfs niet. Ik zie het alvast niet, bvb in UT2003 16bit of 32bit speelt ook niet echt een rol, zo zijn er wel nog games/voorbeelden.

Buiten die iconen heb ik idd geen houvast.

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 31 May 2003 @ 23:37:
Dxdiag was ook gewoon om te testen.
Heb je dualboot?

-Zo ja: hoe zit het in je andere OS?
-Zo nee: Is drie kwartier werk en erg handig om te hebben. Ook om te bepalen waar problemen zitten (software<->hardware enz...)
Ga ik dan morgen of vanavond doen.. Maar wat wil je daarmee bereiken?
Ik ben niet van plan om te formatten/OS te reïnstallen, zo kun je alles oplossen.. 'He joh, koop een nieuwe pc, prob opgelost'
Zo bedoel ik het niet, het moest vast iets verklaarbaars zijn, en dat iets wil ik nou vinden.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Wat doettie trouwens in spellen? Gewoon 32-bits of 16-bits? Als je Quake III Arena hebt: kijk ff naar de lucht in een van de eerste levels, dan zie je het verschil.

Als hij in spellen wel werkt, dan weet je in ieder geval dat er hardwarematigs niks mis is, maar dat het idd aan de drivers ligt. Heb je alles al eens opgeschoond? Zoals drivers uninstallen, in de registry handmatig nog een keertje nazoeken en eventuele driverdingen verwijderen, en daarna een reboot. Dan drivers opnieuw erop, en directx er overheen.

Met de chipsetdrivers heeft dit iig niets te maken, want die sturen niet de kleurdiepte van de videokaart aan...

| Specs Aurora24 | My music |

• DUX

DUX

Ik dacht dat ik thuis nog wel een oude wallpaper van me had waarbij je het kon zien (was een standaardtekening gemaakt met Corel Photopaint 6, een blauwe fractal met een achtergond waarin meerdere kleuren blauw zaten). Ik ben nu niet thuis, maar ik zal dan wel even een kijkje nemen of ik die zes jaar oude tekening kan vinden (ik bewaar ALLES van de PC :) ).

Gaat het om specifieke iconen trouwens? Of allemaal?

Probeer ook de optie "Pictogrammen met alle mogelijke kleuren weergeven" te vinden. Bij Win9x zat die op een tabblad bij de Beeldschermeigenschappen. Misschien dat TweakUI ook uitkomst kan bieden met "Rebuild Icons"-optie, maar dat heeft dacht ik alleen zin als je geen zin had om opnieuw op te starten want dan waren die problemen ook opgelost (maar je kunt het gewoon proberen).

TweakUI: WinXP | Win9x, WinNT, WinME, Windows2000

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Prince_of_Mu schreef op 31 mei 2003 @ 23:51:
Wat doettie trouwens in spellen? Gewoon 32-bits of 16-bits? Als je Quake III Arena hebt: kijk ff naar de lucht in een van de eerste levels, dan zie je het verschil.

Als hij in spellen wel werkt, dan weet je in ieder geval dat er hardwarematigs niks mis is, maar dat het idd aan de drivers ligt. Heb je alles al eens opgeschoond? Zoals drivers uninstallen, in de registry handmatig nog een keertje nazoeken en eventuele driverdingen verwijderen, en daarna een reboot. Dan drivers opnieuw erop, en directx er overheen.

Met de chipsetdrivers heeft dit iig niets te maken, want die sturen niet de kleurdiepte van de videokaart aan...
Ik heb Quake III Arena niet, maar in UT2003 (bijv), en dat was voorheen ook zo maken 32bit en 16bit geen verschil. Toch niet zichtbaar..
DUX schreef op 31 May 2003 @ 23:52:
Ik dacht dat ik thuis nog wel een oude wallpaper van me had waarbij je het kon zien (was een standaardtekening gemaakt met Corel Photopaint 6, een blauwe fractal met een achtergond waarin meerdere kleuren blauw zaten). Ik ben nu niet thuis, maar ik zal dan wel even een kijkje nemen of ik die zes jaar oude tekening kan vinden (ik bewaar ALLES van de PC :) ).
Graag dank u :) Dat zou wel handig zijn ja..
Gaat het om specifieke iconen trouwens? Of allemaal?
Allemaal
Probeer ook de optie "Pictogrammen met alle mogelijke kleuren weergeven" te vinden. Bij Win9x zat die op een tabblad bij de Beeldschermeigenschappen. Misschien dat TweakUI ook uitkomst kan bieden met "Rebuild Icons"-optie, maar dat heeft dacht ik alleen zin als je geen zin had om opnieuw op te starten want dan waren die problemen ook opgelost (maar je kunt het gewoon proberen).
Die staat aangevinkt, en uitgevinkt maakt het geen verschil :s
Laat me eens proberen ;)
Edit: Die doet dus niks :s Iconen blijven zelfde..

Afbeeldingslocatie: http://thagroov.be/GoT/prob.gif
Ik weet dat ik hier pas laat mee kom, maar toch even een screenshotje ter verduidelijking.

Alvast bedankt jongens!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 00:06 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 19:30:
Hoi, ik heb een redelijk vreemd probleempje in Windows.
Ik zie alles nog maar in 16bit terwijl hij toch wel heel zeker in 32bit staat.
Ik snap niet hoe dit zo plots komt, ik heb niks extra geïnstalleerd, niks verwijderd of gedownload en plots gaat ie naar die lelijke 16bits :'(
Toen ik nog eens zeker wou kijken of hij op 32bit stond, wat ook zo was, zag ik dit vreemd voorval:
Edit: Blijbaar is het normaal dat die balkjes gelijk blijven :+ Sorry 8)

[afbeelding]
16Bit

[afbeelding]
32Bit

Ik snap het echt niet..
Edit: Ja, op die apply button heb ik al es geklikt ;)

Ik heb ook geprobeerd mijn drivers opnieuw te installeren, naar de nieuwste versie te gaan 43.nog iets en ook weer naar de 41.72 (nVidia Drivers), maar het blijft telkens hetzelfde, ook al mijn resoltuei op 800*600 gezet en refresh rate anders ingesteld, niks lijkt te helpen.

Ik heb al zitten zoeken in me register of het daar nergens kan zijn, maar ik heb het helaas niet gevonden, misschien weet iemand van hier het?

Bij voorbaat dank.
Gooi je monitor eens weg uit apparaatbeheer, en ff rebooten wil volgens mij ook nog wel eens helpen.
Of selecteer eens plug & pray :P monitor.

Wel een vage prob ja, heb hem ook wel eens gehad, maar was ook ineens weer weg. Nooit geweten waar het nou eigenlijk aan lag.

[ Voor 1% gewijzigd door Banshee op 01-06-2003 00:08 . Reden: Typo&acute;s ]

• zetje01
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 23:42:
[...]

Ga ik dan morgen of vanavond doen.. Maar wat wil je daarmee bereiken?
Ik ben niet van plan om te formatten/OS te reïnstallen, zo kun je alles oplossen.. 'He joh, koop een nieuwe pc, prob opgelost'
Zo bedoel ik het niet, het moest vast iets verklaarbaars zijn, en dat iets wil ik nou vinden.
Tsja, het leuke van dualboot is nou juist dat je niet hoeft te formatteren.
Je houdt gewoon je huidige werk/speel OS ongewijzigd.
Heb je 'een probleem' dan kijk je even in je andere OS hoe het daar zit.

Bijvoorbeeld:
"Shit, ik krijg geen internetverbinding", "fuck, ik krijg geen 32 bits", "kut, mp3's kraken als ik download", "balen, die ene pagina doet het niet", "sjips, m'n harde schijf staat in PIO", enz enz. enz.

PS: als je nu w2k hebt MOET je w2k, XP, W2K3 of LH nemen anders heb je een probleem.
edit: NT4 weet ik niet...

[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 01-06-2003 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op 01 juni 2003 @ 00:08:
[...]
Gooi je monitor eens weg uit apparaatbeheer, en ff rebooten wil volgens mij ook nog wel eens helpen.
Of selecteer eens plug & pray :P monitor.

Wel een vage prob ja, heb hem ook wel eens gehad, maar was ook ineens weer weg. Nooit geweten waar het nou eigenlijk aan lag.
Doe ik best niet denk ik, heb een IBM G74 monitortje, sniet heel antiek, maar niet precies nieuw ook.. En na een vorige tevergeefse poging om drivertjes ervoor te vinden, ga ik die niet verwijderen :p
(Had ik ze maar bewaard |:()

• DUX

DUX

Ik vind het maken van een Dual Boot _puur_ om dit soort problemen op te lossen een beetje weggegooide HD-ruimte. Dit is misschien leuk voor de mensen met een 120GB-schijf of mensen die meerdere Windowsversies dan Linuxversies willen testen.

[realiseermode]
Hmm, ik HEB een 120GB schijf en ik BEN een Windowsverzamelaar, en toch doe ik het niet. Kan m'n HD-ruimte beter besteden dan aan iets groots, permanents wat voor dit soort doeleinden gebruikt zou worden, nofi
[/realiseermode]

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 01 June 2003 @ 00:09:
[...]
Tsja, het leuke van dualboot is nou juist dat je niet hoeft te formatteren.
Je houdt gewoon je huidige werk/speel OS ongewijzigd.
Heb je 'een probleem' dan kijk je even in je andere OS hoe het daar zit.

Bijvoorbeeld:
"Shit, ik krijg geen internetverbinding", "fuck, ik krijg geen 32 bits", "kut, mp3's kraken als ik download", "balen, die ene pagina doet het niet", "sjips, m'n harde schijf staat in PIO", enz enz. enz.

PS: als je nu w2k hebt MOET je w2k, XP, W2K3 of LH nemen anders heb je een probleem.
edit: NT4 weet ik niet...
Ik ga hiermee nog eventjes wachten, mocht ik het al doen zou ik weer w2k nemen, ben niet aan xp, zeker niet aan 2k3 en lh nja.. ook niet mijn topper :p
Zo raakt het probleem niet opgelost he, das een omzeiling die ook werkt ja, true, maar je begint ook met een verse start, ongeveer zoals format, je hebt alles wel nog, instellingen etc niet meer..
Dit ga ik als een allerlaatste optie nemen.

Er moet iets logisch achter zitten dunkt me, of iets verklaarbaars.

• zetje01
  • Nu online
Zucht, ik zeg toch niet dat je nieuwe OS je werk/speel OS moet worden?
Het is alleen om te kijken/vergelijken/testen.

Verwijderd

Topicstarter
True, maar zoals DUX net aanhaalde, plaats heb ik er nu niet voor over, het is krapjes, nog maar 1GB ofzo over :|
Maar wanneer er echt niks anders opzit ga ik het wel proberen.
Nu lijkt het me gewoon niet nuttig, ik kan me niet inbeelden wat ik zou moeten doen moest het daar wel werken, en als het daar ook niet werkt sta ik nog even ver.

• DUX

DUX

ThaGroov, je hebt een verkeerd beeld bij Dual Boot geloof ik. Het wil zeggen dat je twee compleet gescheiden OS-en naast elkaar op de schijf hebt staan. Wat je voor instellingen neemt in het ene OS heeft geen invloed op de andere. Dus als je OS-instellingen verknalt in de ene OS, zou je in het andere (soortgelijke) OS kunnen kijken wat je juiste instellingen waren, dat is wat zetje01 bedoelt.

• zetje01
  • Nu online
Ok. Bye.

edit: dit is uiteraard een reactie op thagroove

[ Voor 77% gewijzigd door zetje01 op 01-06-2003 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
He dude, pak dit niet verkeerd op.. Ik zie er gewoon het nut niet in naar het oplossen van het probleem, het is wel een goed voorstel..

Verwijderd

Topicstarter
Nog goede voorstellen voor mijn probleem? :) :>

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

ja op tijd naar bed gaan ;)

• DUX

DUX

Stiekem je topic kicken binnen 24 uur, he? (= niet de bedoeling :))

Ik heb Google en zoek.pagina.nl geraadpleegd om nog een driver te vinden voor die monitor van je (al lijkt het me sterk dat het daar aan ligt, maar gewoon, dan heb je een driver ;)) maar je hebt wel een heel erg klassiek model, geloof ik, want ik nergens een driver vinden.

Verwijderd

Topicstarter
JA, die zoektocht heb ik mij ook ooit eens gewaagd, zonder enig resultaat, in de diepste uithoeken van het internet, heb ik er gevonden voor een iets ouder model, en natuurlijk nieuwere, maar die, niks van.
Denk al tijdje om nieuwe moni te kopen maar dat is wel erg prijzig.
Die driver vrees ik voor, en voor de rest blijf ik maar pagina's afschuimen hopend op een oplossing.

Ik heb ook even mijn register doorzocht, naar sleutels die met dat zouden kunnen te maken hebben, maar alles wijst erop dat ie in 32bit staat, zelf die directx test zegt dat ie in 32bit staat, terwijl me icons (zie die screenshot) duidelijk in 16 staan.

• DUX

DUX

Okeej, dit wordt lastig uitleggen en zeker op dit tijdstip (wat ik allemaal niet voor jullie over heb zeg ;) ), dus doe je best om me te begrijpen hierbij.

Zoals ik eerder vermeldde ben ik het bezit van een wallpaper met daarop afgebeeld een fractal op een blauwe achtergrond. Met deze tekening was het inderdaad mogelijk om te kijken of je beeldschermresolutie op 16- of op 32-bits was ingesteld. Ik heb het net nog even gecheckt, en na al die jaren doet hij het nog steeds :*). Ik denk eigenlijk dat dit met elk kleurverloopje zou moeten kunnen.

Even heb ik me af zitten vragen of en hoe ik dit moet publiceren, maar ik heb besloten dit te doen door een fragment te nemen en die op zowel 16- als 32-bits op te slaan. Gek genoeg verschilt de 16-bits-.png van de 32-bits-.png die het scherm zal converteren in de maximale 16-bits die het scherm dan zou hebben. Een klein detail, want hoewel de tekening net even anders eruitziet moet de bedoeling toch duidelijk zijn.

16-bits:___________________ 32-bits:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/16bits.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/32bits.jpg

Zowel op een monitor ingesteld op 32-bits als een op 16-bits, zou de 16-bits .png duidelijk altijd een trap van kleuren gezien zou moeten worden. Bruut gezien is dat:

- drie gradaties blauw
- wat donkerder blauw in het midden
- weer drie gradaties blauw

Dit is van licht naar donker naar licht.

Bij de 32-bits .png however, zou bij een monitorinstelling van eveneens 32-bits, een bijna egaal lijkend blauw met een wat lichtere waas links en rechts moeten verschijnen in plaats van de zo duidelijke trap bij de 16-bits .png. Indien je monitor op 16-bits staat ingesteld, zal ook het 32-bits-plaatje een soortgelijke plaat moeten vertonen als de image daar links van (doch niet helemaal hetzelfde, de grenzen van de gebieden lopen anders).

Kortom:
- rechts lijkt erg op links -> monitor op 16-bits
- rechts een bijna egaal blauw -> monitor op 32-bits

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.

--

Noot: ik heb een crappy verbinding, en de plaatjes staan op m'n eigen server. Mocht het zo zijn dat de plaatjes niet geladen kunnen worden, probeer het later dan nog 's. Eventuele klachten hierover kunnen naar KPN ;). Ik laat ze voorlopig wel even beschikbaar.
Plaatjes staan nu gehost bij theforumisdown.

[edit]
Blijkbaar werkt deze truuk ook als je de PNG's omzet naar JPG's (wat ik dus ook gedaan heb om ze bij theforumisdown te kunnen hosten). De pics worden wel iets lichter van kleur, maar het effect blijft hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door DUX op 15-06-2003 12:37 . Reden: Plaatjes ergens anders gehost | Nootje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, das best bizar hoor.
Ik heb het net even geprobeerd en als ik hem op 16 bits zet zie ik inderdaad dat minder vloeiend overlopende, en als ik hem op 32 bits zet, zoals ie normaal staat, toont ie het vloeiend.
Waar zit het probleem dan? Volgens die 'test lijkt het hier echt in 32 bits te staan.. Wat scheelt er met die icons dan?

Bedankt voor die moeite he :)

Verwijderd

Dan ligt het dus niet aan het aantal bits maar aan de icons van win2k. Volgens mij kon je met verschillende tweaktooltjes dingen aanpassen wat met de icons had te maken. Misschien moet je je eens in die tweak tools gaan verdiepen.

Trouwens ook @ Dux:

Jij helpt goed man _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:21 ]

• zetje01
  • Nu online
Aan DUX:
Je bent echt te goed voor deze wereld!!!

Aan iedereen: Heeft w2k dan geen meegeleverde achtergrondplaatjes in 32 bit zoals elk ander MS-OS?

Aan thagroov: Eehhmm... Tsja... 8)7 ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

star-saber

Ryzen

bij je instelling van beldscherm staat ergens
iconen in alle mogelijke kleuren weergeven.kijk eens of die aanstaat.

• DUX

DUX

Je zou kunnen proberen om met Win98 (Dat heb jij toch? Dat dacht ik aan de screenshots te zien.) Themes te spelen. Dat je dat eerst een theme maakt, gebruikt waarbij de iconen vervangen worden door die uit de theme, en dat je het dan terugzet naar wat je eerst had.

Dit iconenprobleem, is dat alleen op het bureaublad en/of ook in de verkenner/deze computer en/of in het start menu?

[edit]
@ThaGroov, Masera & Zetje01:
:> ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 01-06-2003 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
star-saber
> Ja, die staat afgevinkt, aan of af het helpt niks..

DUX
> Ik heb windows 2000
> Geen themes dus :|

Das op het bureaublad, in de statusbalk, verkenner, startmenu, etc.. Overal die icons dus.

• DUX

DUX

Ach, stom, natuurlijk heb jij Win2000...Had ik moeten zien aan je icoontjes |:(

Kijk naar 3rd party Theme-software, zoals deze van Stardock (bekend geworden met WindowsBlinds. Die zou ook met Windows 2000 moeten werken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
TS> Je bent niet de enige, ik lijd er ook al 'n tijdje onder, 't ergste is dat het "opeens" opdook:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kleur1.jpg
Dit is ook @ w2k
Ik krijg echter wel de instellingen op 32-bits...
Heb m'n videokaart drivers al eens gereinstalled, zal 't nu eens proberen met die detonator Distroyer...

[ Voor 8% gewijzigd door Thralas op 01-06-2003 13:32 . Reden: Image tag klopte niet ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist hetvolgende geprobeerd, wat ik gelezen heb op een website, met soortgelijke problemen:

1) Run regedit
2) De sleutels met 'Shell Icon BPP' gezocht
3) Die allen veranderd naar 32
4) Reboot

en als dat het niet deed nog wat spelen met dat vinkje in 'Effects', 'Show icons using all possible colors'.
Helaas doet dit het ook niet..

@DUX
Was ik ook al van plan, heb vroeger al met dat programma gewerkt, maar wegens de soms hoge load op de cpu heb ik het weer uninstalled, ik ga eens wat themes proberen en dan terug zetten o pde hoop dat dat helpt, maar dat is hoogstonwaarschijnlijk (vrees ik).

@hoofdlozekop
Ik heb veel mensen tegengekomen met soortgelijke problemen, maar helaas nog geen werkende oplossing, of een oorzaak van het probleem. Ik probeer het via dit topic wel te weten te komen.
offtopic:
prentjes doeje met [img][/img] tags.

• DUX

DUX

Ben je op deze site geweest: link!

Het gaat wel over Win2000 met een oudere videokaart, maar de symptomen zijn gelijk en de verschillende oplossingen lijken me goed uitvoerbaar op jouw machine. Er staan idd dingen bij die je al geprobeerd hebt, maar ook nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles wat daar staat heb ik geprobeerd, ben ik nu aan het proberen..
Heb net me ShellIconCache verwijderd en gereboot, dan heb ik die Windowsmetrics key gewist, nog steeds hetzelfde probleem..

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:46:
Ja, alles wat daar staat heb ik geprobeerd, ben ik nu aan het proberen..
offtopic:
Wat een tegenstrijdige zin, zeg :)

Heb je ook al met NetMeetinginstellingen gestoeid? Wat het schijnt dat no matter of je het gebruikt hebt, de Desktop Sharing ook voor problemen tr zorgen:
The following is a copy/paste from: http://dynamic.gamespy.com/~q3app/board/messages/70.shtml (this helped me to get rid of the 16color icons ) 4. Why is my Direct3D and/or AGP disabled in Windows2000? (top) - This will occur if you have Netmeeting 3.01 running. Since NetMeeting 3.01 is built in to Windows 2000, it cannot be removed. The DESKTOP SHARING element of NetMeeting DISABLES DIRECT3D and in most cases, also disables AGP automatically. To reenable Direct3D and/or AGP, do the following: - enable desktop sharing by using the desktop sharing wizard. - right-click on the Desktop sharing icon (NOT the Netmeeting icon) in the taskbar and choose "Exit". - go back into the desktop sharing configuration and disable Desktop Sharing. - reboot. Direct3D and/or AGP should be restored. If your desktop icons are now in 16 color, go into display properties, click on the Effects tab, disable "display icons in all possible colors", click Apply, enable "display icons in all possible colors", click "Apply" again and your colors should be restored - do as it says, the OpenGL & yaddayadda is irrelevant. but the stuff about Netmeeting&stuff actually works. ------------- Malice

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, heb ik net gedaan :p
Lukt ook niet :|
Eventjes verder lezen / proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
OMG, Ik heb het gevonden :o
I was experiening the same problem. One by one I went through each of these steps. Changing one thing, rebooting, went to the next. It wasn't until I unchecked show icons using all possible colors applied, went into the registry and changed 4 to 16 again (for the third time), and then clicked add/remove programs that everything changed. As soon as it loaded all the icons loaded into 16-bit. Very interesting.
Net zoals die kerel op http://www.annoyances.org/exec/forum/win2000/t1004451603 heb ik hetzelfde gedaan en uiteindelijk werkte dit!
Hehe, best vreemd eigenlijk, heb ik al enorm veel geprobeerd, afgevinkt en weer veranderd.
Ik denk, maar ben het niet zeker, dat het verwijderen van die windowmetrics key geholpen heeft, dat van netmeeting etc misschien ook, kan het niet echt weten, hehe..

In elk geval, bedankt iedereen die me geholpen heeft :)
Het zal een menging van al deze oplossingen geweest zijn die het gedaan heeft.

Ik hoop dat mensen met hetzelfde probleem via dit topic het probleem kunnen oplossen.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://thagroov.be/GoT/prob.gif<- 16bit | Nu 32bit ->Afbeeldingslocatie: http://thagroov.be/GoT/32Bit!Woei!.gif

Heerlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 14:14 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
OMG ik heb 't ook gevonden :)
Before:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kleur1.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kleur2.jpg

Bij mij was het uitzetten van remote desktop sharing in MS netmeeting de oplossing :D

offtopic:
Hmm Dux de WOS FAQ heb ik nooit gelezen... Bedankt dat je me er ff op wjst

[ Voor 17% gewijzigd door Thralas op 02-06-2003 17:19 . Reden: Was niet lief tegen microsoft ]

• DUX

DUX

hoofdlozekip schreef op 01 June 2003 @ 14:21:
Bij mij was het uitzetten van remote desktop sharing in M$ netmeeting de oplossing :D
Happy for both of you. Het getuigt van een goede instelling dat jullie nog even de werkende manieren hebben gepost.

@hoofdlozekip:
Het is hier niet toegestaan om de naam Microsoft op die manier te spellen > FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door DUX op 01-06-2003 16:03 ]

Pagina: 1