Toon posts:

onbekende aansluiting TFT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een TFT kopen, maar volgens de verkoper heeft het scherm geen VGA aansluiting en ook geen DVI. Het merk is Mermaid, 15 inch. Het scherm heeft een aparte "lcd aansluiting" kon hij me vertellen. Kent iemand dit en kan ik converten naar VGA? Ik heb werkelijk nooit zoiets gehoord als een "LCD aansluiting"?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ja, ik wel ..... Dat merk ken ik ook wel vaag. Je hebt er een speciale kabel voor nodig.
Ik heb ooit in een winkel gewerkt waar we nog zo'n ding hadden staan, maar er zat geen kabel bij.
Was ook niet echt makkelijk om daar nog aan te komen toen.

Die kabel die hem converteert hoort er normaal wel bij te zitten zover ik weet. En het zijn dan ook mooie schermpjes. (en duur)

Edit: Nu ik mijn geheugen nog eens zit op te frissen, volgens mij hoorde er zelfs een videokaart bij waarmee je hem zonder probleem dan kon aansluiten. Was een heel pakket ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door dreeke op 30-05-2003 19:25 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Denk dat hij uit zijn nek kletst. Het zal wel een normale analoge aansluiting zijn. Was dit em? : http://www.shopsolution.nl/shop/home.asp?shopid=ducab&deptid=PG720

MechWarrior || Monsters Game

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GambitRS schreef op 30 May 2003 @ 19:23:
Denk dat hij uit zijn nek kletst. Het zal wel een normale analoge aansluiting zijn. Was dit em? : http://www.shopsolution.nl/shop/home.asp?shopid=ducab&deptid=PG720
Dat staat er inderdaad heel subtiel; zo onder de uitleg van Dreeke :*)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 30 May 2003 @ 19:22:
Ja, ik wel ..... Dat merk ken ik ook wel vaag. Je hebt er een speciale kabel voor nodig.
Ik heb ooit in een winkel gewerkt waar we nog zo'n ding hadden staan, maar er zat geen kabel bij.
Was ook niet echt makkelijk om daar nog aan te komen toen.

Die kabel die hem converteert hoort er normaal wel bij te zitten zover ik weet. En het zijn dan ook mooie schermpjes. (en duur)
Ik krijg er een aparte videokaart bij, ATI 8mb kaart. Maar ik gebruik liever mijn snellere Radeon natuurlijk. Weet je toevallig of er nog ergens converters te krijgen zijn?
GambitRS schreef op 30 mei 2003 @ 19:23:
Jep dit is hem: http://www.shopsolution.n...=PG720Mermaid+150AT+Black

Hij kletst niet uit zijn nek hoor, hij wist heel goed uit te leggen hoe het zat, maar hij heeft geen foto's. En op de website www.mermaid.dk staat ook analoog. Nu vroeg ik daarover, maar het blijkt dat er meerdere versies in omloop zijn. Ik begrijp er niets van

• dreeke

dreeke

outdated icon

Spider.007 schreef op 30 mei 2003 @ 19:26:
[...]

Dat staat er inderdaad heel subtiel; zo onder de uitleg van Dreeke :*)
Waarom ik het voorval nog weet:

Het was een opruimingsproduct (oude voorraad)
Iemand had hem gekocht maar kwam er mee terug omdat de kabel niet op zijn computer paste. 'nough said? ;)

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 30 May 2003 @ 19:27:
[...]

Waarom ik het voorval nog weet:

Het was een opruimingsproduct (oude voorraad)
Iemand had hem gekocht maar kwam er mee terug omdat de kabel niet op zijn computer paste. 'nough said? ;)
Jawh dat zei die verkoper ook B)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:
Prijzig schermpje met z'n €1287,30...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 19:29:
[...]

Jawh dat zei die verkoper ook B)
Ben je niet toevallig bij die hele grote winkel in Ridderkerk geweest ;)

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 30 May 2003 @ 19:29:
[...]

Ben je niet toevallig bij die hele grote winkel in Ridderkerk geweest ;)
Neehoor ;)

Ik heb wat gevonden op de mermaid site:

I have purchased a new DVI graphics board, but the connector on the monitor does not fit.

mermaid technology has previously sold a number of different digital monitor types, equipped with either 20p or 26p DFP connector. These monitor types require a special graphics board in order to operate. They are NOT DVI compatible. Only the 15” digital monitor, equipped with 4 pushbuttons below the monitor enclosure, is DVI compatible, and will by means of a DFP to DVI adapter, be able to be driven by most DVI compatible graphics boards. The “MDR20” adapter can be purchased through our sales department.

Het schijnt een aparte DFP connector te zijn, digitaal, en ik heb een mdr20 adapter nodig. Nu de vraag, waar vind ik zoiets? B)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Misschien kan Mermaid er eentje naar je opsturen? Anders ben ik bang dat je het met die ATI 8 MB kaart moet doen (kan je nagaan hoe oud dat pakket al is) :|

• DUX

DUX

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 30 May 2003 @ 19:34:
Misschien kan Mermaid er eentje naar je opsturen? Anders ben ik bang dat je het met die ATI 8 MB kaart moet doen (kan je nagaan hoe oud dat pakket al is) :|
Ja, ik begrijp niet waarom zo ook zo moeilijk doen en een afwijkende aansluiting kiezen :/
Thanks a lot, dus zo ziet het eruit.
Afbeeldingslocatie: http://www.vpi.us/images/r-dvif-mdr20m.jpg
Lekker prijzig ook met $36, maar ja het moet dan maar. Gelukkig staat de euro lekker hoog ;)

Erg bedankt nogmaals!

• DUX

DUX

[edit]
Ja, stiekem ineens je plaatje verwisselen he, smiecht! :p

Trouwens, is de reden dat er een aparte aansluiting/kaart bij zit dat ze handelen in touch-screen TFT's?

[ Voor 131% gewijzigd door DUX op 30-05-2003 19:45 . Reden: hij had al gezien dat er een ander plaatje bijzat ]

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 30 mei 2003 @ 19:42:
<laat maar>

[edit]
Ja, stiekem ineens je plaatje verwisselen he, smiecht! :p
Ik vond het plaatje er al verkeerd uitzien O-)
BTW, ik heb nog een winkel gevonden die hem verkoopt, in huuse Nederland gelukkig.
http://www.sastra.nl/webw....php?categorie=bekabeling
voor 25 euro :D
En ze hebben best veel zo te zien, dus als iemand anders nog iets zoekt, wel een tip d8 ik zo :)

Het zou inderdaad een reden kunnen zijn dat het voor touchscreen is. Ik heb er geen ervaring mee, maar dan vind ik het nog vaag dat de kabel naar een videokaart gaat. Is dat wel aan te sturen met drivers :?
Anyways touchscreen zit niet op mijn scherm helaas, dat is ehm optioneel schijnbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 19:49 ]

Verwijderd

Ik zou toch maar die van 18$ dollar bestellen! De omschrijving zegt daar namelijk:
"Connects a flat panel monitor with a MDR20 male connector to a video card with a DVI output"

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 19:46:
Ik heb er geen ervaring mee, maar dan vind ik het nog vaag dat de kabel naar een videokaart gaat. Is dat wel aan te sturen met drivers :?
Anyways touchscreen zit niet op mijn scherm helaas, dat is ehm optioneel schijnbaar.
Bij een touchscreen zal het ook geen gewone videokaart zijn dan, maar eentje die inderdaad aangestuurd door speciale drivers z'n sensoren kan aansturen. Misschien dat jij nou ook wel zo'n kaart krijgt, alleen heb je de functie er niet voor op je scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 19:53:
Ik zou toch maar die van 18$ dollar bestellen! De omschrijving zegt daar namelijk:
"Connects a flat panel monitor with a MDR20 male connector to a video card with a DVI output"
Je hebt gelijk, ik moet de andere hebben, die van 18 dollar.

DUX: Het was een Ati kaart zei hij. Touchscreen achteraf laten inbouwen zal wel erg prijzig zijn dan, dat doe ik dan maar niet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 19:59 ]

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:12

DancePlaza

ninja

volgens mij had compaq ooit ook zo'n scherm.. 15 tft.. mv 700 ofzo. ook zo'n vage connector..

Van het kastje naar de muur lopen...

• DUX

DUX

Het zou dan om een speciale (omgebouwde, if you will) Ati-kaart gaan...Althans, dat DACHT ik dan...

[edit]
Heb 's even een kijkje genomen wat DFP (Digital Flat Panel) nou was, en ik heb in de standaardbeschrijving niks kunnen vinden over dat die aansluiting een touch screen aan zou moeten kunnen. Men zei al dat denken slecht voor me was :+

[ Voor 60% gewijzigd door DUX op 30-05-2003 23:41 ]

Verwijderd

de DiamondMM S3 Savage4 Pro uit een ouwe compaq PC heb ook zo''n aansluiting... eigenlijk nooit geweten dat er nog monitors worden verkocht met die aansluiting.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
DancePlaza schreef op 30 mei 2003 @ 19:58:
volgens mij had compaq ooit ook zo'n scherm.. 15 tft.. mv 700 ofzo. ook zo'n vage connector..
Ik zit hier achter een mv700,
dat is een gewone beeldbuis (17 inch)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heeft ATI nog een guide en 2 links naar merken die zo'n adapter maken:

http://www.ati.com/support/infobase/3739.html

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 19:46:
[...]

Ik vond het plaatje er al verkeerd uitzien O-)
BTW, ik heb nog een winkel gevonden die hem verkoopt, in huuse Nederland gelukkig.
http://www.sastra.nl/webw....php?categorie=bekabeling
voor 25 euro :D
En ze hebben best veel zo te zien, dus als iemand anders nog iets zoekt, wel een tip d8 ik zo :)

...
Sastra computers :D

Laat me niet lachen. Ballen tent ! Zit hier in ons kleine f#ckin' kerkdorp. Vraag me echt af waar die gasten van leven.

Voorraad: 0,0
Winkelruimte: 0,0
Know-how: 0,0

Ooit eens geweest om cd-r's te kopen, ... zit me daar toch een vrouw (welke ik eerst moest uitleggen wat dat voor dingen waren) me toch in allerlei kastjes te kijken om het aantal bij elkaar te krijgen. Hier 3 cd's, daar 6 cd's, etc. Liep op het laatst met 3 verschillende merken de deur uit |:(

Dat was eens maar nooit meer. Daarna maar weer gewoon naar de grote stad.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 30-05-2003 22:20 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1