Toon posts:

2 OSen --> 2 Partitievolgordes???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn driveletter asigning op mijn 2 OSen.
Zo ziet het er uit in Windows Server 2003 (wat de goede volgorde is):

Schijf 1: C:\ Windows 2003 Server
Schijf 1: D:\ Memoryswap W2003
Schijf 2: E:\ Windows XP
Schijf 2: F:\ Memoryswap WXP
Schijf 1: G:\ Apps
Schijf 2: H:\ Alpha
Schijf 3: I:\ Beta

Als ik Windows XP boot ziet het er zo uit (Foute volgorde):

Schijf 1: D:\ Windows 2003 Server
Schijf 1: F:\ Memoryswap W2003
Schijf 2: C:\ Windows XP
Schijf 2: E:\ Memoryswap WXP
Schijf 1: G:\ Apps
Schijf 2: H:\ Alpha
Schijf 3: I:\ Beta

Zoals jullie zien gaat het fout bij alleen de eerste 4 partities (die gooit ie door elkaar).
Tijdens de installatie van XP gaat het al fout want daar krijg je in de DOS-Setup (die blauwe schermen uit de tijd van NT4) al de verkeerde volgorde te zien.

Ik heb al van alles geprobeerd:
-Alles leeg en per partitie installeren.
-Eerst W2K3 en dan WXP
-Eerst WXP en dan W2K3
-Eerst allemaal partities maken en dan de boel installeren
-Ook hier de volgorde van OSen gewisseld
-Installaties overschrijven (upgraden)
-Eerst W2K3 en dan W2K en die vervolgens upgraden naar WXP
-De search nageplozen over deze problemen, maar niets specifieks gevonden.

Niets van dit alles heeft geholpen. Ik heb nu denk ik al 20x een OS geinstalleerd de afgelopen dagen en ik word het nu zat.

Hopelijk weet iemand van jullie in welk bestand de driveletter-data staat zodat ik die wellicht kan editten.

Alvast bedankt voor eventueel advies.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 19:12 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Je kunt voor je swapfile prima een partitie gebruiken, die heeft hij namelijk niet nodig als je maar een OS tegelijk draait. Verder zou ik proberen om de Apps / Alpha / Beta partities pas in Windows aan te maken, zodat je zelf de schijfletter toe mag kennen (diskmgmt.msc).
Je kunt eventueel ook na installatie wel aan de driveletters sleutelen, mocht je dat willen, met diskmgmt.msc .

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat Alpha en Beta NIET gewist mogen worden want daar staat al een berg data op. Onder andere software en MP3 bestanden.
De rest heb ik al eens allemaal weggegooid en opnieuw aangemaakt. Dat werkt dus niet, aaargh.
Het kloterige is ook dat je niet W2K3 kan upgraden naar WXP.
Anders deed ik dat en koos ik ipv een upgrade een new install en dan natuurlijk op een andere partitie. Dat werkt wel. (Tenminste met W2K en WXP)

Het is trouwens puur voor de vorm en omdat ik alles hetzelfde wil hebben om verwarring te voorkomen. Het werkt voor de rest wel allemaal prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 19:16 ]

Verwijderd

De driveletterindeling van winXP (ook wel sticky driveletters geneomd) wordt opgeslagen aan het einde van de MBR op je harddisk. Die driveletterinfo wordt dus niet in een bestand of in het register opgeslagen.