Na een boel positieve dingen gelezen te hebben over gentoo heb ik 't zelf ook maar eens geinstalleerd.
En wat een upluchting is gentoo tegen over redhat mandrake [...]
Je moet zo'n bietje alles zelf doen; en daar zit 't hem nu in.
Ik heb leuk 't nodige ge-emerged
enzo waaronder opera en lynx als browser.
Maar als ik wil gaan internetten lijkt het maar voor de helft te werken.
zo kan ik bijv; wel naar www.penguinpower.nl maar niet naar www.linuxgames.com eerst dacht ik dat het iets te doen had met de dns of zo
dat die alleen 'nederlandse' (gehoste) pagina's wilde laden.
Maar www.google.com en zo ook www.gentoo.com werken goed. (maar forums.gentoo.org weer niet)
Het is gewoon wazig en ik kan nergens iets terug vinden wat hier over gaat; althans niets zinvols.
Ik heb werkenlijk geen flauw idee waar ik 't moet zoeken.
Ik heb een breedband verbinding van @home, en een realtek (sorry) netwerk kaart.
Na dat ik ingelogd ben typ ik;
ifconfig eth0 en krijg te zien dat m'n netwerk kaart op 192.168.1.2 staat (hey da's niet goed) aangezien mijn router die er nog tussen zit pas ip'tjes gaat uitdelen vanaf .10
dus via dhcpd eth0 krijg ik een nieuw ip-adres; en wat blijkt 192.168.1.10 (so far so good)
maar als ik emerge sync typ gebeurd er niets. (ja na heeel lang wachten de melding dat ie geen vebinding kan maken)
andere test; ping www.google.com ... weer niets
lynx www.google.com eeej verrek dat werkt wel
Aub zeg me wat je nog mee wilt weten, welke instellingen ik nog moet na kijken of waar ik iets meer kan vinden hier over. Voordat je denk dat @home (weer) brak is; onder windows xp heb ik nergens last van (dual boot).
En wat een upluchting is gentoo tegen over redhat mandrake [...]
Je moet zo'n bietje alles zelf doen; en daar zit 't hem nu in.
Ik heb leuk 't nodige ge-emerged
Maar als ik wil gaan internetten lijkt het maar voor de helft te werken.
zo kan ik bijv; wel naar www.penguinpower.nl maar niet naar www.linuxgames.com eerst dacht ik dat het iets te doen had met de dns of zo
Maar www.google.com en zo ook www.gentoo.com werken goed. (maar forums.gentoo.org weer niet)
Het is gewoon wazig en ik kan nergens iets terug vinden wat hier over gaat; althans niets zinvols.
Ik heb werkenlijk geen flauw idee waar ik 't moet zoeken.
Ik heb een breedband verbinding van @home, en een realtek (sorry) netwerk kaart.
Na dat ik ingelogd ben typ ik;
ifconfig eth0 en krijg te zien dat m'n netwerk kaart op 192.168.1.2 staat (hey da's niet goed) aangezien mijn router die er nog tussen zit pas ip'tjes gaat uitdelen vanaf .10
dus via dhcpd eth0 krijg ik een nieuw ip-adres; en wat blijkt 192.168.1.10 (so far so good)
maar als ik emerge sync typ gebeurd er niets. (ja na heeel lang wachten de melding dat ie geen vebinding kan maken)
andere test; ping www.google.com ... weer niets
lynx www.google.com eeej verrek dat werkt wel
Aub zeg me wat je nog mee wilt weten, welke instellingen ik nog moet na kijken of waar ik iets meer kan vinden hier over. Voordat je denk dat @home (weer) brak is; onder windows xp heb ik nergens last van (dual boot).
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 30-05-2003 18:59 ]