Ik heb een probleem met mijn LanCity kabelmodem, waar ik al circa 3 jaar last van heb. Elke keer als ik online ga gamen, klapt m'n internet er na 5-10 minuten uit.
De reden dat ik m'n kabelmodem als oorzaak zie, is omdat ik dit probleem op meerdere PC's met verschillende netwerkkaarten heb gehad.
Ik heb al een zgn. "ping monitor" lopen bij de Chello Helpdesk, maar dat helpt natuurlijk niet zoveel, omdat ik niet constant een online game opstart, om vervolgens te merken dat m'n inet eruit ligt.
Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben meegemaakt en/of hier een oplossing voor te vinden is. Zo niet, zal ik UPC een modem swap moeten laten uitvoeren, maar dat wil ik bewaren als last resort.
Het enige wat ik op internet heb kunnen vinden, was een forum post over een COM21 modem:
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
De reden dat ik m'n kabelmodem als oorzaak zie, is omdat ik dit probleem op meerdere PC's met verschillende netwerkkaarten heb gehad.
Ik heb al een zgn. "ping monitor" lopen bij de Chello Helpdesk, maar dat helpt natuurlijk niet zoveel, omdat ik niet constant een online game opstart, om vervolgens te merken dat m'n inet eruit ligt.
Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben meegemaakt en/of hier een oplossing voor te vinden is. Zo niet, zal ik UPC een modem swap moeten laten uitvoeren, maar dat wil ik bewaren als last resort.
Het enige wat ik op internet heb kunnen vinden, was een forum post over een COM21 modem:
Een hele andere modem, maar wel precies hetzelfde probleem.I to have had problems with the com21 modem. I just replaced it last week with a RCA DCM245 and had no problems since. The com21 cable modem would keep cuutting my internet off after playing 10 mins in a online game. RCA DCM245's are the best cable modems out there so far IMO
Also after I got the RCA DCM245 my pings to game servers went down by 50ms or more.
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!