Toon posts:

radiobutton's

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In c++ builder 6 heb ik 2 forms.
een form met een radiobutton menu
en een form met een programmaatje dat de tafel laat zien van 1 of 2 of 3 enz.
Nu wil ik graag dat als ik op bijvoorbeeld radiobutton 1 druk de 1 mee wordt gegeven naar het 2e form en daar wordt gebruikt voor dus de tafel van 1.
Wie kan me uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg? Ben er nu al de hele middag mee bezig geweest.

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Als je een radiogroup gebruikt, dan kun je gebruik maken van de itemindex, aan de hand daarvan kun je een waarde meegeven. Als je losse radiobuttons gebruikt kun je gebruik maken van de tag propertie. Of iets dergelijks....

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ook bezig met die tags, Ze staan allemaal goed nu: dus radiobutton1 heeft als tag 1 enz. maar nu is de vraag hoe krijg ik die waarde op het andere form.
Hier onder een voorbeeld:

__fastcall Ttafel_van::Ttafel_van(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
tafel=3;
}

Waar nu die 3 staat moet dus de waarde van die Tag komen!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Je kunt in het eerste Form wat je gebruikt de header includen van het 2e Form en dan Het Form friend maken, of in het tweede form de header van het eerste form includen. Je kunt dan gebruik maken van de variabelen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Splits het geval eens op in deel problemen.

1) Zorg ervoor dat je TForm met de radiobuttons kan benaderen in je Ttafel_van. Dit kan dmv een pointer/reference
2) Zorg ervoor dat je TForm met radiobuttons een manier bied om de waarde van de radiobuttons op te vragen
(Of zorg ervoor dat Ttafel_van een methode bied om de tafels te veranderen naar een tafel van een gegeven getal)
3) Zorg ervoor dat je Ttafel_van genotificeerd wordt als de radiobuttons van waarde veranderen.

Lijken me allemaal redelijk makkelijke dingen die je eigenlijk zou moeten beheersen :) Kortom volg eens wat tutorials, blader wat rond op google, lees voorbeelden op het net :)

Succes :)

Dit topic is gesloten.