Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• kingco
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik ben van plan om een pc te kopen.
Nu zit ik te twijfelen wat voor videokaart.
Processor: thunderbird 900
geheugen: 256 mb
Doel: videobewerking, fotobewerking, af en toe spellen (racegames)

Videokaart: Voodoo 5 5500
Ati Radeon 32 mb
Asus V7700 deluxe.

Ik vind voornamelijk de beeldkwaliteit belangrijk, snelheid komt op de 2e plaats.

Verwijderd

Met logisch nadenken kom je een eind, zeggen ze. Ik zal ut eens proberen:

Voor snelheid: De GF2 (check forums, websites etc.)
Voor grafische kwaliteit:
Dat zijn de V5 en de Radeaon, de V5 is zeer sterk met FSAA, maar aangezien 3DFX ermee kapt met het produceren van kaartje en de support ook minder wordt valt deze in feite ook af.
Blijft over de Radeon, die bovendien op 32-bits kleuren (= mooiere kwaliteit) in hogere resulties (ziet er altijd beter uit) de GF behoorlijk bijhoudt (meen zelf verslaat)

Prijs aspect: de Radeon 32 mb is =/- 25% goedkoper dan de GF2, met V5 (32mb versie) verschilt niet zoveel.

Conclusie: Radeon (maakt die paar piekjes niet zoveel uit-> 64 VIVO versie)
(B.t.w. is mijn conclusie op mijn (hoop ik) logische gevolgtrekking, anderen zullen er misschien anders over denken)

• kingco
  • Laatst online: 11-05-2022
Oke,
De geforce en de voodoo vallen af. Ik zat zelf ook al aan de radeon te denken.

Is de Ati Radeon DDR32 goed genoeg?
Of kan ik beter voor de DDR64 gaan?
Het voordeel is dat de DDR64 een ViVo heeft. Maar gebruik ik dat???????

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 23:46 schreef _666_ het volgende:
maar aangezien 3DFX ermee kapt met het produceren van kaartje en de support ook minder wordt valt deze in feite ook af.
Dat heb je helemaal mis.
3dfx gaat gewoon door met het fabriceren vvan videokaarten. Alleen besteden ze de produktie uit aan derden, maar het wordt gewoon onder eigennaam op de markt gebracht.
Dus niks ASUS, Hercules, Creativ of wat dan ook. (gelukkig :) )

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

en hoe zit het met de radeon 32mb sdr? is maar 450 piekjes...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Voor goede beeldkwaliteit moet je een Matrox G400/450 hebben, omdat ze op 2D gebied het beste zijn.

Verwijderd

gewoon g-forge er is niks snellers dan dat

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 22:50 schreef sub-zero het volgende:
gewoon g-forge er is niks snellers dan dat
volgens mij is de radeon net zo snel, goedkoper en heeft een vele betere beeldkwaliteit (als ik de reviews lees)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Waarom is het of voodoo5 of geforce2? Wat zijn de nadelen van de Radeon??? Niet de prijs, want 450 piek is niet extreem duur, ook al is het dan een sdr...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Denk dat de radeon het beste is voor jou.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1