Toon posts:

Geforce 4 Core temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een copper spacer gemaakt ( koper gehaalt bij de oudijzer handel en vlak gescheurd zodat hij mooi blinkt :9 ) voor mijn ti kaart. Zoals de meeste mensen al hebben gezien heb ik een coolermaster cooler op mun vga kaart zitten ( het is een asus V8440 dus een ti 4400 ). Maar waar is de beste plek voor mijn temp sensor. Hij zit nu op de achterzijde van de kaart boven de core en geeft stressed 57.1 C aan terwijl de sensor in de koeler maar 38.2 C aangeeft.
tussen de koeler van de cpu en de cpu tempsensor zit ook ongeveer 20 C verschil dus goed geleiden zal hij wel.

Nu wou ik dus weten waar ik het beste mun sensor kan zetten ( dus waar hij op een kaart zit als hij er al standaard in zit )

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
wat ik je wel kan vertellen is hoe MSI 't op zijn ti4200 heeft gedaan...

1 cm van de core zit dan zo'n temp probe die zo'n 3cm lang is en gebogen is door de heatsink die eroverheen zit. hier kwam ik achter toen ik de HS eraf haalde om een zalman hp80a op te zetten.
heb toen maar de temp probe zo gebogen dat ie ongeveer 0,5cm op een puntje van de core zit, zodat ie tussen de core en de HS komt ipv. half op de HS gebogen...
vindt 't nogal een achterlijke oplossing aangezien je de temp van de heatsink meet (niet eens goed) en niet van de core zelf...

Verwijderd

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 30 May 2003 @ 17:30:
wat ik je wel kan vertellen is hoe MSI 't op zijn ti4200 heeft gedaan...

1 cm van de core zit dan zo'n temp probe die zo'n 3cm lang is en gebogen is door de heatsink die eroverheen zit. hier kwam ik achter toen ik de HS eraf haalde om een zalman hp80a op te zetten.
heb toen maar de temp probe zo gebogen dat ie ongeveer 0,5cm op een puntje van de core zit, zodat ie tussen de core en de HS komt ipv. half op de HS gebogen...
vindt 't nogal een achterlijke oplossing aangezien je de temp van de heatsink meet (niet eens goed) en niet van de core zelf...
dus als je temp sensor aangeeft 80 C
dan is het eigenlijk 100 C
hmm da's lekker. Maar hoe warm mag een core van nvidia eigenlijk worden ?
dat kan ik nergens terug vinden

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand mij te vertellen wat de gpu van nvidia maximaal mag worden ?