Toon posts:

Laptop aan het netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier zit ik met de volgende situatie: Ik heb een server computer beneden die het Internet verzorgt via ICS naar een andere PC (client) boven. Hiertussen zit gewoon een netwerkverbinding met een crosslink kabel. Nu wil ik graag mijn laptop ook aan het netwerk verbinden. Deze wilde ik graag aan de client verbinden. Nu was mijn idee om bij de client gewoon een extra netwerkaart in te zetten en dan via een crosslink kabel aan de laptop te verbinden.

Nu mijn vraag: Wanneer ik de opstelling zoals boven uitvoer kan ik dan op de laptop nog gebruik maken van de gedeelde internet verbinding? En is het ook mogelijk om via de server de laptop op het netwerk te vinden. Suggesties zijn erg welkom.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Een interessante opstelling, doch bij 3 of meer PC's zou ik toch eerder aan een HUB/Switch gaan denken.

[speculeer]
Het lijkt me dat het netwerk zich gewoon zou moeten kunnen vormen, als je alle PC's/laptops dezelfde subnet geeft, zelfde werkgroep, plus zelfde range van ip's, maar dat is natuurlijk gesneden koek voor jou ;)

Ook het delen lijkt me mogelijk: je hebt op de host al aangegeven dat de verbinding gedeeld moet worden, dus wat zou moeten volgen is dat je op de laptop de juiste gateway en misschien DNS zou moeten invullen (die van de host-pc). Just don't shoot me if I'm wrong...
[/speculeer]

[ Voor 12% gewijzigd door DUX op 30-05-2003 16:32 . Reden: eigenlijk speculeer ik alles ;) ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Hij heetf gelijk. Het zou moeten kunnen.

[voorkeur]
Mijn voorkeur is als je 3 pc's hebt gewoon een hub/switch te nemen. In zo'n geval hoef je zelf (bijna) niks in te stellen
[/voorkeur]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 17:54:

[voorkeur]
Mijn voorkeur is als je 3 pc's hebt gewoon een hub/switch te nemen. In zo'n geval hoef je zelf (bijna) niks in te stellen
[/voorkeur]
Nee das waar alleen het probleem daarmee is, dat je weer allemaal nieuwe kabels moet gaan trekken en die hub/switch dingen zijn geloof ik niet goedkoop. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 17:54:

[voorkeur]
Mijn voorkeur is als je 3 pc's hebt gewoon een hub/switch te nemen.
yep, omdat je dan niet eerst 2 pc's aan hoeft te zetten om met de derde te internetten
In zo'n geval hoef je zelf (bijna) niks in te stellen
[/voorkeur]
nee, maar op de manier die de ts voorstelt ook niet. voorzover ik weet is het met ics zelfs precies eveveel werk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 17:58:
[...]

Nee das waar alleen het probleem daarmee is, dat je weer allemaal nieuwe kabels moet gaan trekken en die hub/switch dingen zijn geloof ik niet goedkoop. :(
sweex switch 10/100 5 poorts. 21 euro bij www.dvc.nl
ik heb hem gister besteld, dus heb hem maandag of dinsdag. laat ik mijn ervaringen hier wel weten

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ook de 8-poort hoeft niet duurder dan 40 euro te zijn: deze switch heb ik hier, en het werkt prima!

[edit]
Trouwens, je zou inderdaad serieus naar een HUBje kunnen kijken:
- Er hoeven inderdaad geen 3 PC's meer aan als je wilt internetten op de laptop
- Toekomstige uitbreidingen zijn goedkoper en makkelijker te realiseren (hoef je zometeen geen 6 PC's meer aan te zetten om op de 7e te kunnen stoeien 8) )
- Normale Cat.5-kabels zijn goedkoper dan Cross-kabels (dacht ik zo)
- Een eventuele toekomstige breedbandverbinding is makkelijker te realiseren (prik breedband direct in HUB en iedereen kan meegenieten).
- Je bent minder storingsafhankelijk omdat als je tweede PC uitvalt je gewoon kunt blijven internetten met je laptop, daar communicatie via de HUB gaat en niet meer via PC 2.

[ Voor 63% gewijzigd door DUX op 30-05-2003 18:48 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En de meeste switches weten wanneer er een cross of een straigt in zit...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 30 May 2003 @ 18:44:
En de meeste switches weten wanneer er een cross of een straigt in zit...
Dus je bedoelt dat de crosslink kabel die getrokken is naar boven wel in een hub/switch kan. Maw. deze hoef ik dan niet te vervangen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 19:12:
[...]

Dus je bedoelt dat de crosslink kabel die getrokken is naar boven wel in een hub/switch kan. Maw. deze hoef ik dan niet te vervangen?
ja. en in het geval dat je net een switch hebt die het niet pikt kun je altijd nog een 'ontcross-blokje' nemen. 2 euro bij de pc boer
Pagina: 1