waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deurknop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2023
wie heeft hier een waterkoeling?
en heeft hier wat pics van want ik ga het ook proberen met mijn 1,100 MHZ AMD>:)

alvast bedankt

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Ik had waterkoeling op mijn pentium75 :Y)
maar dat ging lekken, en toen was het einde mobo.

naja, boeie

www.waterkoeling.nl

met papier mache kun je alles maken!!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36
Als je nog even geduld hebt, binnenkort komt op onze site een volledige "online guide" over het gebruik van waterkoeling met bruikbare tips en links.

Tevens wordt ook het toepassen van Peltierkoeling helemaal behandeld.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
cool
heb ja al een URL
(desnoods nog niet helemaal af)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36
Op zaterdag 25 november 2000 11:55 schreef basiep het volgende:
cool
heb ja al een URL
(desnoods nog niet helemaal af)
Wat dacht je van http://www.ned-cool.nl

De guide staat er echter nog niet op, daar zijn we volop mee bezig. De planning is om deze begin december online te hebben.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• deurknop
hebben er nog meer mensen een waterkoeling site?

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
overclockers.com is IMO de beste waterkoeling-resource van het moment.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Staan veel links op www.waterkoeling.nl, oa van veel Nederlandse gebruikers.

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb al veel overgeclocked. ik heb sinds een half jaar waterkoeling en ik snap gewoon niet waarom ik hier niet eerder mee ben begonnen. Er is geen een lucht gekoelde heatsink die beter koelt dan mijn waterkoeling. En dit is niet omdat die zo goed is. Lucht gebruiken ze in de bouw als isolator, ( tempex +80% lucht ) en daar wil je mee gaan koelen. Nee hier zie ik de logica niet van in. Waterkoeling is een simpele zelf te maken oplossing die perfect werkt en hij maar ook geen herrie.

ik heb een 566 met standaart 1.7v ???
snap er niks van.
met 130 watt peltier = - 20C = 1100 Mhz@ 1.85v

Acer 1501 : P4 bak

• deurknop
en met welk materiaal hebben jullie gewerkt?
en hoe moet ik zo'n waterblok bauwen(maken)

• deurknop
en hoe hebben jullie dit allemaal waterdicht gemaakt? en hoe moet je die dekel op die waterblok krijgen zonder te solderen?

nogmaals thnx

Verwijderd

kijk op

waterkoeling.nl

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je kan drie wegen bewandelen, althans, ik denk nu even aan drie wegen:

1. Neem een oude heatsink, en plak hier een doosje van plexiglas of een ander plastic omheen.
Eenvoudig te maken, goedkoop, materialen makkelijk te krijgen, kans op lekkage is echter aanwezig.

2. Neem een alu of een koperblok (geen messing, maar roodkoper) en boor hier gaten in, zodat je een U-vorm krijgt. De gaten welke weer dicht moeten worden plug je dicht met een grote maden-schroef. (stukje schroefdraad met binnen-6kant). De andere kanten met een slangpilaar.
Koelt redelijk goed, (of zeer goed in lucht-koeling termen), redelijk makkelijk te maken, materialen redelijk te verkrijgen, kans op lekkage nauwelijks aanwezig, tappenset noodzakelijk.

3. Neem een alu of een koperblok, en frees hier een zig-zag gang in. Gaten in bovenkant (deksel) of zijkant, hier draad in tappen en slangpilaar in. Bovenkant erop solderen of met boutjes en rubber pakking. Koelt goed, materialen reelijk te verkrijgen, kans op lekkage nauwelijks aanwezig, tappenset noodzakelijk, freeskolom noodzakelijk.

Dit zijn grofweg de drie mogelijkheden. Veel mensen hebben met enige creativiteit combinaties van deze mogelijkheden geprobeerd, en andere oplossingen geprobeerd. het ligt dus aan je eigen creativiteit en mogelijkheden wat je wilt en kan maken.

Tappen: Kan iedereen, zolang hij/zij maar geduld heeft. Tappen zijn goed te verkrijgen, alhoewel niet-metrische tappen weer moeilijk te verkrijgen zijn. (voor de slangpilaren, optie is slangpilaar solderen)

Boren: Kan ook iedereen

Lijmen: Met de goede lijm en een beetje geduld ook voor iedereen.

Frezen: Is niet moeilijk, maar je moet wel even een freesmachine hebben. (tot 3 jaar geleden had ik er dus 1, heb hem weggedaan. :()

Solderen: Is niet bijzonder moeilijk, apparatuur kost relatief weinig (voor 50,- heb je een vlam, voor minder een bout)
Kan zijn dat de eerste experimenten niet helemaal lekker gaan door ofwel teveel of te weinig soldeer. Dit vind ik persoonlijk nog het moeilijkste, het doseren van de hoeveelheid soldeer.

Heb je meer vragen, stel ze per E-mail.

Herman
Pagina: 1