Je kan drie wegen bewandelen, althans, ik denk nu even aan drie wegen:
1. Neem een oude heatsink, en plak hier een doosje van plexiglas of een ander plastic omheen.
Eenvoudig te maken, goedkoop, materialen makkelijk te krijgen, kans op lekkage is echter aanwezig.
2. Neem een alu of een koperblok (geen messing, maar roodkoper) en boor hier gaten in, zodat je een U-vorm krijgt. De gaten welke weer dicht moeten worden plug je dicht met een grote maden-schroef. (stukje schroefdraad met binnen-6kant). De andere kanten met een slangpilaar.
Koelt redelijk goed, (of zeer goed in lucht-koeling termen), redelijk makkelijk te maken, materialen redelijk te verkrijgen, kans op lekkage nauwelijks aanwezig, tappenset noodzakelijk.
3. Neem een alu of een koperblok, en frees hier een zig-zag gang in. Gaten in bovenkant (deksel) of zijkant, hier draad in tappen en slangpilaar in. Bovenkant erop solderen of met boutjes en rubber pakking. Koelt goed, materialen reelijk te verkrijgen, kans op lekkage nauwelijks aanwezig, tappenset noodzakelijk, freeskolom noodzakelijk.
Dit zijn grofweg de drie mogelijkheden. Veel mensen hebben met enige creativiteit combinaties van deze mogelijkheden geprobeerd, en andere oplossingen geprobeerd. het ligt dus aan je eigen creativiteit en mogelijkheden wat je wilt en kan maken.
Tappen: Kan iedereen, zolang hij/zij maar geduld heeft. Tappen zijn goed te verkrijgen, alhoewel niet-metrische tappen weer moeilijk te verkrijgen zijn. (voor de slangpilaren, optie is slangpilaar solderen)
Boren: Kan ook iedereen
Lijmen: Met de goede lijm en een beetje geduld ook voor iedereen.
Frezen: Is niet moeilijk, maar je moet wel even een freesmachine hebben. (tot 3 jaar geleden had ik er dus 1, heb hem weggedaan.

)
Solderen: Is niet bijzonder moeilijk, apparatuur kost relatief weinig (voor 50,- heb je een vlam, voor minder een bout)
Kan zijn dat de eerste experimenten niet helemaal lekker gaan door ofwel teveel of te weinig soldeer. Dit vind ik persoonlijk nog het moeilijkste, het doseren van de hoeveelheid soldeer.
Heb je meer vragen, stel ze per E-mail.
Herman