Probleem bij bekijken website op iMac?

Pagina: 1
Acties:

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deze website heb ik een paar weken geleden voor een klant gemaakt:
http://www.prudentia.nl/file-reg/

Alleen heeft hij problemen om de website op zijn iMac te bekijken:
http://www.prudentia.nl/file-reg/error1.gif
http://www.prudentia.nl/file-reg/error2.gif

(namelijk logo rechts maakt inbreuk op de tekst en links bovenin ontbreekt een afbeelding)

Heeft iemand enig idee hoe het kan komen? Ik heb zelf geen iMac dus kan ook niet kijken of als ik iets probeer of het vervolgens beter werkt en ik kan moeilijk allerlei probeersels naar de klant blijven sturen..

[ Voor 9% gewijzigd door ZeroVince op 30-05-2003 16:20 ]

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
dat plaatje wat niet wordt weergegeven bestaat ook gewoon niet....

• ZeroVince
  • Niet online
Welk plaatje is dat dan? In mijn browsers op WinXP wordt alles gewoon goed weergegeven? Misschien heb ik iets veranderd en per ongeluk een verwijzing laten staan maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken?

Gaat het om http://www.prudentia.nl/file-reg/images/Untitled-1_01.gif want die staat wél op de server maar is niet te bekijken als je die URL in de browser intypt. Ook in de zip file die ik de klant stuurde stond Untitled-1_01.gif in de /images directory..

[ Voor 39% gewijzigd door ZeroVince op 30-05-2003 16:40 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Plaatje bestaat gewoon niet, wat SirDupre zegt :) sim-pel.. kijk eens ff met FTP of die erop staat.

Tip: Gebruik niet van die belabberde bestandsnamen. Alleen al Untitled :? Sorry, maar daar schiet toch niemand wat mee op?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien een hoofdletter probleem?

Verder wil ik 2 opmerkingen maken
- je tekst is behoorlijk onleesbaar, zo donker.
- ik vertrouw IE voor de Macintosh gewoon niet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ZeroVince
  • Niet online
Afgezien van dat plaatje (naam is automatisch gegeven door een image-splitter) waardoor wordt het veroorzaakt dat het logo rechts inbreuk maakt op het kader van de tekst? Dat probleem heb je op IE XP niet? (daar wordt het kader netjes kleiner tot een bepaald minimum en vanaf dat punt wordt het logo niet meer weergegeven als je verder resized naar een kleiner window)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

IE op de mac houdt nogal eens wat andere regels aan dan IE op een Windows machine. Wat het precies is weet ik niet, er zal op Google best wel wat over de do's en don'ts te vinden zijn...

Wat ik denk; als die site al half half gegenereerd is, en niet door jou hand gecoded, dan kun je je ook wel eens afvragen of alle code en css wel zo netjes in elkaar zit.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dark Blue schreef op 30 May 2003 @ 18:24:
Wat ik denk; als die site al half half gegenereerd is, en niet door jou hand gecoded, dan kun je je ook wel eens afvragen of alle code en css wel zo netjes in elkaar zit.
ik denk het niet ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Spider.007 op 30-05-2003 19:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ZeroVince
  • Niet online
Ik weet niet of je bekend bent met een image splitter maar die gebruik je om b.v. een layout die je in photoshop hebt gemaakt om te zetten in hapklare brokken die je kan gebruiken op een website. Dat heeft dus niets met de broncode van de website te maken, die is gemaakt in Notepad.

Verwijderd

IE op de Mac heeft zo zijn eigen puntjes om mee rekening te houden, maar het is gewoon een kwestie van secuur scripten, en zo af en toe hacks gebruiken. :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

ZeroVince schreef op 30 May 2003 @ 22:17:
Ik weet niet of je bekend bent met een image splitter maar die gebruik je om b.v. een layout die je in photoshop hebt gemaakt om te zetten in hapklare brokken die je kan gebruiken op een website. Dat heeft dus niets met de broncode van de website te maken, die is gemaakt in Notepad.
Ik blijf toch struikelen over dat woord 'hapklare brokken' :{ :r
Maar ik moet toegeven, dat zal in dit probleem niet direct een rol spelen dan.
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 22:19:
IE op de Mac heeft zo zijn eigen puntjes om mee rekening te houden, maar het is gewoon een kwestie van secuur scripten, en zo af en toe hacks gebruiken. :)
Idd, en ik denk dat er in de search hier in W&G nog wel genoeg topics over frustraties met IE op de mac zijn te vinden... dus utfs lekker een keertje :Y) :)

Pagina: 1