Toon posts:

AMD XP 2500+ + Diamond Viper v770 = welk mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat advies nodig...:

Ik wil graag mijn systeem wat upgraden (zie onder huidige specs) en ik had gepland om dat iig met een AMD XP 2500+, 512 of 1024 MB DDR en een geschikt moederbord te doen. Nou heb ik eens uitgebreid informatie gezocht over een bruikbaar mobo en ik dacht er een gevonden te hebben, nl de ASUS A7N8X. Maar toen ging ik hier nog ff op het forum naar ervaringen zoeken met dit mobo en nu blijkt dat de combinatie met mijn Diamond Viper v770 niet bepaald ideaal is.

Het heeft voor mij op zich totaal geen nut om een nieuwe videokaart te kopen, aangezien ik nooit game of andere zware grafische toepassingen draai. Dus die optie valt op zich af (tenzij de combinatie onherroepelijk problemen gaat veroorzaken). Wie heeft er voor mij wat advies voor een mogelijk alternatief? Of is het aan te raden toch echt een nieuwe videokaart te kopen?

Verwijderd

misschien een mobo met vga onboard ?

MSI's K7NG2-L bijvoorbeeld

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
viper v770 is toch heel erg oud... ik zou een nieuwe videokaart kopen, is makkelijker om een nieuwe kaart te kopen. als het puur om 2d beelden gaat, zou een matrox instapkaart of een ati instapkaart een hele goede keuze zijn. ze zijn niet duur en leveren een mooier beeld dan de nvidia kaarten (dus ook dan die v770).

of je kiest de epox 8rga ipv die asus met nforce2. die epox heeft ook nforce2 chip, maar dan met een onboard video (gf4mx)

[ Voor 17% gewijzigd door jpvk007 op 30-05-2003 16:17 ]

Verwijderd

Al gedacht aan een MB met geintregeerde GPU ? je hebt bordjes met een ati 9000 en GF4 MX wat naar jij aangeeft voldoende is voor jou.. Tevens als jij niet zo'n high end user bent, kan je dan niet zowiezo naar een wat goedkoper bordje kijken dan de a7n8x a 100 euri.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 16:20 . Reden: echo ]

Verwijderd

EP-8RGA+
Nvidia Nforce2 IGP Chipset + Nvidia Nforce2 MCP-T
Graphical processor on board, Nvidia Geforce 4 MX
3 x DDR SDRAM PC3200, (DDR400) 3GB max DUAL CHANNEL
6 x PCI, 1 x AGP 8X
6x USB 2.0 , 6 Channel Dolby Audio , ATA-133
10/100MB LAN
2 IEEE1394 ports
Snel en goed Nforce2 bordje waar een Geforce 4 mx onboard zit. Heb je zeker geen problemen met je videokaart.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
De MSI KT3 Ultra en de KT4 Ultra van MSI ondersteunen die kaart. Mijn vader gebruikt zijn pc ook aleen voor muziek enzo. En daar werkt de Viper perfect op. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• FragFrog
  • Laatst online: 22:03
Heb je de bron van die Viper V770 problemen? Is namelijk voor het eerst dat ik er iets over hoor :)

Enige was een topic een tijdje geleden, waarbij iemand eerst de kaart naar AGP4x moest zetten, jumperkwestie. En als je totaal echt niet gamed hoeft het inderdaad ook niet zo'n zware kaart te zijn, de V770 is (net) voldoende om films te kunnen kijken, en een paar leuke grafische grapjes van windows XP te kunnen weergeven. Maar zodra je ook maar iets meer wilt loop je tegen problemen aan, dus misschien is het beter te kijken naar een bordje dat een redelijke onboard videokaart heeft?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het gaat mij om het volgende...ik draai dus geen applicaties die grafisch veel nodig hebben, maar wel een aantal andere zaken die een stuk soepeler zouden draaien met meer processorkracht...(muziek maken m.b.v. softsynths, programmeren, dvd's rippen/decoden/kopieren en ik heb de (slechte?) gewoonte om minimaal 15 programma's door mekaar te hebben draaien).
Nou gaat het er mij om dat ik gewoon een fatsoenlijk moederbord kan vinden waar ik niet te veel problemen mee hoeft te verwachten (ja ok, dat blijft altijd afwachten...). Ik had eerlijk gezegd nog niet gedacht aan een mobo met on-board video...dat zou voor mij inderdaad waarschijnlijk wel de beste oplossing zijn. Daar zal ik eens op verder zoeken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 16:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 16:39:
muziek maken m.b.v. softsynths, programmeren, dvd's rippen/decoden/kopieren en ik heb de (slechte?) gewoonte om minimaal 15 programma's door mekaar te hebben draaien).
.
ga ik toch meer denken aan P4 HTT of een dual CPU bordje

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 16:43:
[...]

ga ik toch meer denken aan P4 HTT of een dual CPU bordje
Inderdaad, en dan een o.b. videokaart is dan een goede oplossing. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• FragFrog
  • Laatst online: 22:03
Deorgere schreef op 30 May 2003 @ 17:23:
[...]

Inderdaad, en dan een o.b. videokaart is dan een goede oplossing. :)
Zul je dus bij die P4 aankomen, zijn (haast) geen dual AMD mobo's met onboard video. Ze zijn nu trouwens errug goedkoop ivm met het einde van het MPX platform, wel opschieten dus want sommige mobofabrikanten zijn al helemaal gestopt met produceren :)

* FragFrog heeft nu een dual XP2000+ met een S3 trio savage

Maar dan ook alleen omdat m'n R9700pro RMA is en m'n Viper V770 uitgeleend :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

FragFrog schreef op 30 May 2003 @ 23:25:
[...]
Zul je dus bij die P4 aankomen, zijn (haast) geen dual AMD mobo's met onboard video. Ze zijn nu trouwens errug goedkoop ivm met het einde van het MPX platform, wel opschieten dus want sommige mobofabrikanten zijn al helemaal gestopt met produceren :)
kan kan, maar je kan ook een dual bordje aanschaffen en sockets vullen met VIA c3 800's ben je in totaliteit minder voor kwijt dan een P4 HTT mobo en als je dan later nog sneller wil hoef je alleen nog je CPU's te vervangen (wel duur voor 2x P4)

enne al eens bij het tweede hands aanbod gekeken?
Pagina: 1