Toon posts:

Nieuwe k7s5a in combo met 2400+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet in de bios :( op de doos staat duidelijk ready for xp and future xp processors... maar die xp2400 pakt ie niet..

De POST doet ie totdat ie zegt van cmos checksum error press f1 to enter setup.. maar dat doet ie niet meer

flashen naar nieuwere bios zou dus kunnen werken, maar dan moet ik een andere processor erin doen...

heeft iemand anders een andere oplossing?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je geeft het antwoord zelf al, flashen met een oudere proc

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Even CMOS clear gedaan?

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 05:58

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

zou hem ook eerst even clearen en daarna proberen op default te zetten

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

3 letters :)

ECS :)

maargoed ik ga met de rest mee, cmos clearen dus :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 09:09 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar slaat dit nou weer op? Hier op GoT wordt van je verwacht dat je op z'n minst onderbouwd, beargumenterend, duidelijk en informatief reageert en niet hier en daar allerlei loos geblaat neerplempt :/

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Verwijderd

precies wat de andere zeggen eve smos clearen anders is er misschien iets niet goed met het bordje heb zelf ook wel eens zo iets gehad namelijk

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat hij er waarschijnlijk mee bedoelt is dat hij ECS geen goed merk vindt.
Enerzijds ben ik dat wel met hem eens, maar aan de andere kant is het wel een lekker OC-bordje.
Of hij wil de TS misschien wel over krijgen naar een ECS bord.
Sommige mainboards kunnen ook geflashed worden door een nieuw BIOS op een floppy te zetten en met een bepaalde toetsencombo te flashen. Dus ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, als deze feature ook op het mobo van de topicstarter zit.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BredeP schreef op 31 May 2003 @ 09:26:
Sommige mainboards kunnen ook geflashed worden door een nieuw BIOS op een floppy te zetten en met een bepaalde toetsencombo te flashen. Dus ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, als deze feature ook op het mobo van de topicstarter zit.
Dat werkt dus niet als je er geen CPU in hebt zitten :P Of eentje die niet werkt.

De Athlon XP T-Breds zouden eigenlijk gewoon moeten werken op dat bord, ga eerst maar ff je CMOS resetten (jumpertje bij de batterij een plaats opzij zetten, paar seconden wachten, weer terug zetten) en daarna zou ik maar eens goed gaan kijken of je koeler er wel goed op zit :P

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 09:08:

leuke help; en zeer goed onderbouwd ; NOT.

@ TS > normaal kan die plank tot 2600 aan; maar als je er per toeval eentje hebt dat al wat langer in de winkel lag; dan moet je idd effe bios flashen; heb ik laatst ook adh gehad met een kameraad van me.
probeer of je effe ergens een oude atlon of duron kan lenen; en flash dan effe bios.

en verder; zeer leuke bordjes die ecs'sen hoor; heb hier de k7s5a pro met lan en xp2000 draaien als server; draait al 2 maanden 24/7 zonder crash of reboot (win 2003) ; en daarvoor was die server een k7sem (ecs met duron 1200) ; die heeft een klein jaar gelopen zonder probs; end raait nu nog dagelijks als pc van men boertje.

imo is ecs een heel goede koop; heb ooit een asus gekocht; na 2 dagen de straat op geflikkerd; zo een brol; was een a7v266 ; wel; die ecs was met zelfde cpu en mem een pak sneller; en een kleine 50 euro goedkoper.

dus imo; ECS ruled _/-\o_

Verwijderd

ECS ruled zeker.

K7S5A is het beste en stabielste boardje wat ik ooit gehad heb, en het kostte geen ruk. Een echt tweak board voor de die-hard die eens een moederbord wil dat nog niet helemaal af is en waar je dus zelf nog wat aan kan klussen.

Met een paar potmeters kon ik vdd, vddr en vcore regelen, met dipswitches de multiplier en met het cheapoman bios kan je de fsb aanpassen. Daarna gebruik je in Windoos speedfan voor de ideale afstelling.

Tegenwoordig zijn er alweer betere boardjes (zoals bijvoorbeeld asrock's K7S8X wat bijna hetzelfde is maar dan de versie van nu)

SiS maakt mooie chipsets, het kost geen reet en ze zijn super snel.

Maar TS deze proc hoort gewoon te werken, het bios is het probleem 99% zeker, als je kan flash dan meteen het cheapoman bios erin.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer es meteen DEL in te drukken bij de post.. ik heb nl. laatst ook een tbred 2400 in een pc met ecs k7s5a gezet (wel uit voorzorg een bios-update, omdat er wel een hele oude bios in zat) en toen gebeurde er ook niks bij die melding 'checksum error press F1'. Toen ik na resetten gewoon meteen op DEL drukte om bios binnen te komen (en dan load optimal settings) werkte die verder prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 31-05-2003 23:16 ]

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
je moet je bios flashen. de bios die meegeleverd word ondersteund geen 2400+. ik geloof dat je met een van de laatste cheepoman biosen wel goed zit.

bios resetten helpt naar alle waarschijnlijkheid niet.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 09:08:

Dit bordje is toevallig wel super stabiel, ik heb hem al 1,5 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Heb ook een ECS K7S5A gehad, ongeveer 2 jaar geleden, en OMG wat een k*t ding was dat! Vanaf het begin tot het eind nooit stabiel gekregen, vage onverklaarbare crashes bij hogere loads, of gewoon een spontane crash zonder dat je ook maar iets doet. Twee vrienden van me hadden ook een K7S5A gekocht en zelfde problemen als ik.

Maar ff ontopic, ik zou ff CMOS resetten, sowieso ff kijken of jumpertje wel goed staat, want standaard word ie geleverd met jumper op CLEAR, anders ff kijken of je misschien ff van iemand CPU kan lenen ( of even naar comp winkel ).

fotoblog

Pagina: 1