[Citrix] time offset in database?

Pagina: 1
Acties:

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Heren en dames met de grote breinen.....
Ik heb een Citrix farm die gegevens verzameld over onder andere de sessies die plaatsvinden. Deze worden opgeslagen in de RMSummary Database.
RMSummary wordt bekeken /mishandeld door MS SQL.
Nu doet zich het volgende voor: alle entries in de databse zijn 4 uur in tijd opgeschoven. Als ik om 10.00 uur inlog op de farm, komt in SQL te zien dat ik om 14.00 uur inlogde.
Als ik in de CMC een report draai, bijv. User Summary, staan de tijden goed gelogd, maar als jij kijkt bij de keuze tussen "all records" en "report period" staat een default tijd ingevuld, die ook vier uur verschild.
VZIW kan je geen eigen tijd aan de CMC opgeven?
Alle servers staan op de juiste tijd en tijdzone ingesteld.

Ik denk dat het Citrix is en niet SQL, maar helemaalzeker ben ik hier niet van.

Farm is Win2k SP3, Citrix Metframe XP SR2

Iemand (Smiley :) ) een idee?

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
PNS it is :)

• jesternl
TNX

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

jesternl schreef op 30 May 2003 @ 15:13:
Iemand (Smiley :) ) een idee?
Ja hallo, alleen omdat ik graag op citrix topics post, maakt me dat nog geen expert. :)
Bij RM moet ik helaas afhaken, is veuls te ingewikeld. (elevator misschien?)
Ik zou je aanraden (als je dat nog niet gedaan had) hem ook eens in het RM gedeelte van het citrix forum te posten. Dikke kans dat je daar eerder mensen tegenkomt die met RM werken: http://ctxex10.citrix.com/forums/forum.jspa?forumID=21
Tevens zijn de amerikanen nu wel zo'n beetje wakker. Gooi er 10 punten tegenaan, en let eens op hoe de antwoorden binnenstromen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 18:52 ]

• jesternl
Tevens zijn de amerikanen nu wel zo'n beetje wakker
hehehehe dat waren ze al toen ik de eerste post schreef ...Ik woon in Amerika.... :D

Maar tnx voor de link en het idee.. Ik post nou eenmaal eerst hier, zijn een hele hoop knappe koppen hier.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 18:50:
Bij RM moet ik helaas afhaken, is veuls te ingewikeld. (elevator misschien?)
Nah, RM is te complex :)
Ik zou je aanraden (als je dat nog niet gedaan had) hem ook eens in het RM gedeelte van het citrix forum te posten.
zegt de nummer 1 van het Citrix forum ... :P

Verwijderd

elevator schreef op 30 May 2003 @ 23:10:
zegt de nummer 1 van het Citrix forum ... :P
edit:
Maar die punten komen zekers niet uit het RM gedeelte; XP, NFuse, Clients en een beetje CSG en 1.8.
En smiley maar denken dat het internet anoniem is B)

Ontopic: een schot in het donker, maar je weet maar nooit:

Het opschuiven van de timestamp met 4 uur. Sinds wanneer is dat, of altijd al geweest?
Welk OS gebruiken je clients, en welke ica client gebruik je?
Staan je citrix servers op "Use local time of ICA Clients"?
Gebruik je tijdsynchronisatie op je servers?
Is de regional setting van SQL gelijk aan dat van de Citrix server?
Gebruik je Crystal Reports als mishandelaar?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 00:57 ]

• jesternl
Het opschuiven van de timestamp met 4 uur. Sinds wanneer is dat, of altijd al geweest?
Is al zo sinds ik hier ben , minstens 4 maanden dus

Welk OS gebruiken je clients, en welke ica client gebruik je?
Win2k SP3 op de clients , ICA32t als ICa clients (Is dat wat je bedoelde?)

Goede vraag, waar kan ik dat controleren?

Gebruik je tijdsynchronisatie op je servers?
Ja.

Is de regional setting van SQL gelijk aan dat van de Citrix server?
Ja

Gebruik je Crystal Reports als mishandelaar?
Nee (nog niet). SQL mishandeld de zooi, en een Acess app rukt ook wat gegevens eruit.
Ik wil wel Crystal Reports gaan gebruiken omdat er een aantal reports gebouwd zijn die me wel handig lijken, nmaar dat is een heel andere beerput die ik later nog wel eens ga opentrekken :)

Verwijderd

jesternl schreef op 02 juni 2003 @ 17:46:
Goede vraag, waar kan ik dat controleren?
In de CMC, rechtermuis op de farm, tabje 3 "Metaframe Settings", onderaan
Ik wil wel Crystal Reports gaan gebruiken omdat er een aantal reports gebouwd zijn die me wel handig lijken
http://www.citrix.com/sit...?dID=4418&downloadID=4421

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 19:00 ]

Verwijderd

Erm, je zit in de US, is jouw tijdzone toevallig die vier uur verschillend met UTC (=GMT)?

Dan zou dit in ieder geval een aanduiding zijn dat het toch een tijdzone probleem is, en dan geeft "Use local time of ICA Clients" me het gevoel dat we de goede kant op aan het gaan zijn

• jesternl
yep ik zit 4 uur van GMT af, en use local time staat aan. Maar alle servers/clients zitten in dezelfde tijdzone, geen enekel machine staat op GMT ingesteld. (voor zoverik weet dan he :))

Smiley, ik had die reports al, maar op de bak zelf staat nog CR 7.0, en deze reports zijn voor minimaal versie 8.5 Om ze werkend te krijgen met een andere versie is even wat werk, maar dat heeft geen haast :)

Pagina: 1