[Speedtouch 510] Webinterface/pingen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op m'n werk hebben we al een tijdje adsl via een Thomson Speedtouch 510, wat altijd gewerkt heeft. Nadat het modem ff stroom-loos is geweest door een storing kan ik echter de webinterface niet meer benaderen, net zo min als ik hem kan pingen. Verbinding is er weldegelijk, op de pc heb ik keurig een 100mbps verbinding en de lampjes op zowel de nic als het modem (utp-link lampje) branden. Ook brandt bovenop het lampje wat aangeeft of het modem verbinding heeft met het netwerk.

Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, als ook 2 verschillende pc's, maar het modem blijft onbenaderbaar... Een reset-knop kon ik ook al niet echt ontdekken...

Is er iemand die mogelijk een oplossing voor dit probleem heeft?

Thx alvast! :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Probleem binnen je lan ==> NT :)

Geef eens wat meer info. Krijg je wel een IP toegewezen? Zoniet: stel eens handmatig op 1 van de clients het ip 10.0.0.150 in. Daar zou het dan wel mee moeten lukken.
Telnetten lukt ook niet overigens?

• Timmert
  • Niet online
Ok :)

Ik krijg géén IP toegewezen, hij zegt bij ipconfig /renew dat er geen dhcp-server beschikbaar is. Ik heb om te testen vanochtend even m'n laptop eraan gehangen en die 192.168.0.1 gegeven als vast ip. Ook dat werkte niet. Als het met dat IP niet werkt dan lijkt het me dat het met 10.0.0.150 ook niet werkt, toch? Van telnet heb ik geen kaas gegeten (zit nu ook niet meer @ work, daar hebben we namelijk geen internet nu :P), hoe doe je dat precies?

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

standaard heeft die router 10.0.0.138.

Wat je ook eens zou kunnen doen is de setup van die router uitvoeren. Deze gaat dan opzoek naar de router en dan heb je meteen zijn ip-adres.

• Timmert
  • Niet online
Local Host schreef op 30 May 2003 @ 15:32:
Wat je ook eens zou kunnen doen is de setup van die router uitvoeren. Deze gaat dan opzoek naar de router en dan heb je meteen zijn ip-adres.
Da's opzich wel een goed idee, maar het wil er bij mij niet helemaal in dat die router 'opeens' een ander IP gekregen heeft zonder dat iemand dat verandert heeft. Maargoed, ik zal morgen die setup ff draaien en kijken of dat werkt :)

Thanx :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eerlijk gezegd denk ik eerder dat dit routertje een behoorlijke opdonder heeft van die stroomstoring...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Timmert
  • Niet online
Mjah, dat idee kreeg ik dus ook al...

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

oja resetten van die speedtouch -> zet de router uit. start hem weer op zodra je middelste lampje begint te knipperen houdt dan je startknop 6 sec ingedrukt totdat het lampje blijft branden. Daarna is ie als het goed is gereset. ( vergeef me als dit fout is ik heb het ooit een keer gelezen in een PDF ( cpmplete handleiding van die router ) Die had ik volgens mij van de KPN-site gedownload. hij is iets van 7 mb groot geloof ik. )

suc6

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 22:26
Timmert schreef op 30 mei 2003 @ 15:09:
Als het met dat IP niet werkt dan lijkt het me dat het met 10.0.0.150 ook niet werkt, toch? ?
de eerste drie cijfers van een ip moeten hetzelfde zijn anders zie je elkaar niet, logisch dus dat 192.168.0.1 niet werkt ;), dus probeer 10.0.0.150 eens :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

IP instellingen: 10.0.0.150
Subnet 255.0.0.0
Gateway 10.0.0.138

DNS hoeft niet...

geeft dat aan je client, en kijk of je 'm kunt pingen...

Kan je dat niet, stroom eraf, stroom erop, knop in gedrukt houden totdat het middelste lampje gaat knipperen, dit gaat rood knipperen. Als je nu los laat zijn de meeste instellingen behalve connect instellingen gereset. Probeer dan of je erop komt...

Werkt dat niet?
Doet het bovenstaande nog eens, maar houd dan de knop in totdat het middelse lampje niet meer knippert, je hebt dan een cold reset gegeven, waarschijnlijk met de goede instellingen en de juiste kabel (gewone dus!) moet je er dan op kunnen komen.

Kom je er dan nog niet op? Ga dan eens kijken of er nog garantie op zit, omdat het modem dan gewoonweg kaduk is...

* zwahiel zit bij een klant met een modem wat om de zoveel tijd geen connectie meer heeft, het is dus waarschijnlijk kapot :( maar ja wat moet je ermee... wordt tijd dus voor een E-tech router/modem ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Timmert
  • Niet online
zwahiel schreef op 30 May 2003 @ 18:55:
IP instellingen: 10.0.0.150
Subnet 255.0.0.0
Gateway 10.0.0.138

DNS hoeft niet...

geeft dat aan je client, en kijk of je 'm kunt pingen...

Kan je dat niet, stroom eraf, stroom erop, knop in gedrukt houden totdat het middelste lampje gaat knipperen, dit gaat rood knipperen. Als je nu los laat zijn de meeste instellingen behalve connect instellingen gereset. Probeer dan of je erop komt...

Werkt dat niet?
Doet het bovenstaande nog eens, maar houd dan de knop in totdat het middelse lampje niet meer knippert, je hebt dan een cold reset gegeven, waarschijnlijk met de goede instellingen en de juiste kabel (gewone dus!) moet je er dan op kunnen komen.

Kom je er dan nog niet op? Ga dan eens kijken of er nog garantie op zit, omdat het modem dan gewoonweg kaduk is...

* zwahiel zit bij een klant met een modem wat om de zoveel tijd geen connectie meer heeft, het is dus waarschijnlijk kapot :( maar ja wat moet je ermee... wordt tijd dus voor een E-tech router/modem ;)
Keej, ik ga dit ff in een txt filetje gooien, dan ga ik het morgen proberen (laptop mee). Een SMC router/modem combo ligt al klaar, maar die kreeg ik niet aan de praat. Om te testen of het met de speedtouch nog wel werkte sloot ik die voor het gemak maar even aan, maar dat gaat dus (tot nu toe) ook niet :P

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Local Host schreef op 30 May 2003 @ 16:39:
oja resetten van die speedtouch -> zet de router uit. start hem weer op zodra je middelste lampje begint te knipperen houdt dan je startknop 6 sec ingedrukt totdat het lampje blijft branden. Daarna is ie als het goed is gereset. ( vergeef me als dit fout is ik heb het ooit een keer gelezen in een PDF ( cpmplete handleiding van die router ) Die had ik volgens mij van de KPN-site gedownload. hij is iets van 7 mb groot geloof ik. )

suc6
Is toch iets anders:
Komt uit boekje van KPN (vanaf stap 2)
2 Schakel de ADSL modem in met de druktoets aan de voorkant van de modem. Voor inschakelen druk kort op deze toets.
> Het controlelampje elektriciteitsnet brandt oranje
3 Zodra het controlelampje elektriciteitsnet groen knippert druk dan kort op de toets.
> Controlelampje elektriciteitsnet stopt met knipperen en brandt groen. Na +/- zes seconde knippert het controlelampje weer groen.
4 Zodra het controlelampje elektriciteitsnet weer groen knippert druk dan nog een keer kort op de toets.
> Alle controlelampjes knipperen groen. De ADSL modem wordt nu opnieuw opgestart. De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld.
Als je dit gedaan hebt, moet je ff 1 pc direct op het modem aansluiten en dan de setup een keertje uitvoeren. Ik heb dit probleem ook al een paar keer gehad, na deze handelingen was het probleem weer opgelost..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:35
Ik denk dat ik hier ook de gelukkige ben met dit probleem.
Het vage er aan is alleen dat ik dus rustig kan internetten, maar je niet meer kunt pingen. Ik heb het IP veranderd naar 192.168.1.1 maar dat maakt niet uit denk ik? Ik zit natuurlijk ook in de goede range met mijn netwerk anders kan ik ook niet internetten.

Als ik ga resetten kan ik alles weer opnieuw mappen, dat is best wel vervelend. Ik denk dat ik binnenkort toch maar een professionelere modem ga halen.

• Timmert
  • Niet online
Met de door zwahiel gepostte instellingen kon ik het modem weer pingen en de webinterface benaderen... Daarna stuitte ik op het volgende probleem: de lijn is zo dood als een pier.... Ik ga maandag kpn bellen en vragen wat nu te doen. Het modem is dus weer in orde :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
djluc schreef op 31 mei 2003 @ 13:53:
Ik denk dat ik hier ook de gelukkige ben met dit probleem.
Het vage er aan is alleen dat ik dus rustig kan internetten, maar je niet meer kunt pingen. Ik heb het IP veranderd naar 192.168.1.1 maar dat maakt niet uit denk ik? Ik zit natuurlijk ook in de goede range met mijn netwerk anders kan ik ook niet internetten.

Als ik ga resetten kan ik alles weer opnieuw mappen, dat is best wel vervelend. Ik denk dat ik binnenkort toch maar een professionelere modem ga halen.
Je moet dan gewoon die configuratiefile opslaan... Als je je modem gereset hebt, kun je die file weer uploaden naar je modem en dan ben je dus al weer klaar met de instellingen...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Helaas ff geen tijd om het hele topic door te lezen, maarrr wat ik tot nu toe gezien heb. Resetten werkt niet door een keer de @ in te drukken. helaas jongens. zie handleiding van de kpn site (blz 46) voor meer info over resetten

CDrom gaat ook niet werken, want die kan em net zo hard als jij niet bereiken. dus eerst resetten, dan cdrompje opnieuw draaien. werkt het dan niet, beschouw je modem dan maar als overleden. Hoop dat je nog garantie hebt. ffies de KPN lastig vallen.

• djluc
Helaas ff geen tijd om het hele topic door te lezen, maarrr wat ik tot nu toe gezien heb. Resetten werkt niet door een keer de @ in te drukken. helaas jongens. zie handleiding van de kpn site (blz 46) voor meer info over resetten
Had toch maar even gelezen ;)
Je moet dan gewoon die configuratiefile opslaan... Als je je modem gereset hebt, kun je die file weer uploaden naar je modem en dan ben je dus al weer klaar met de instellingen...
De modem staat bij een horeca bedrijf, en dat ding valt nogal eens uit. Ik heb, net zoals vele tweakers, geen zin om daarvoor 's morgens op zondag vroeg mijn bed uit te komen. Dan adviseer ik dat bedrijf liever om een fatsoenlijk iets te nemen.

Ben nu nog even aan het twijfelen of ik een draytec met VPN server zal nemen of alleen een modem en die dan rechtstreeks aan de server.

• djluc
Ik heb net het volgende prob gehad: geen toegang meer tot internet. Ik heb voor de zekerheid maar even de reserver, gloednieuwe, speedtouch gepakt.
Ik heb van te voren alvast eens een aangepast bestandje gemaakt zodat ik meteen in de juiste ip-range zit(192.168.1..)
Dus 1 pc in de 10 reeks, bestandje uploaden, pc in de andere ip reeks, inlogdata invullen, verbinding met internet. Zo simpel is het, en daarna kon ik ook meteen de webserver niet meer bereiken, maar nog steeds wel internetten.

• Timmert
  • Niet online
M'n modem doet het nu dus weer, maar de lijn is zo dood als een pier. Vanmiddag KPN gebeld, lijn doorgemeten: probleem zat in hun centrale. Morgenochtend gaan ze het verhelpen :)

• djluc
Timmert schreef op 02 June 2003 @ 16:52:
M'n modem doet het nu dus weer, maar de lijn is zo dood als een pier. Vanmiddag KPN gebeld, lijn doorgemeten: probleem zat in hun centrale. Morgenochtend gaan ze het verhelpen :)
MAar dan heb je nog steeds je probleem met je interface of ben je daar nu ook al vanaf?

• Timmert
  • Niet online
Daar ben ik vanaf :)

• djluc
Voorgoed of werkt het gewoon op dit moment weer en kan het dus ieder moment terugkomen? Ik denk trouwens dat het stroomnetwerk hier een beetje erg vaag is o.i.d. want 2 kapotte modems geloof ik dus echt niet in.

Ik kreeg trouwens een error 400 op de webinterface, net voordat ik de andere router had geplaatst. Weet niet of iemand dit al ooit heeft gezien. Op het begin werd er nog een gedeelte van de pagina, heel langzaam, geladen maar daarna helemaal niets meer.

edit:Ik denk dat er bij mij een verband is tussen het volgende: als de router hier er mee stopt gaat de server ineens constant iets zitten broadcasten. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door djluc op 03-06-2003 14:25 ]

Pagina: 1