Toon posts:

Een tabel targetten, moet kunnen toch?!

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem! :X
Ik wil externe pagina's inladen in een tabelset, maar... ik wil dat die pagina's bij verder klikken ook in die tabelset blijven en dus niet botweg een nieuwe pagina in het hoofdvenster laden. Iframes is geen optie, omdat de pagina's dynamisch qua lengte moeten zijn.

Ik wil dus eigenlijk een tabel met de target eigenschappen van een frame.

Wie heeft het antwoord!!! 8)7

gr. René

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Een tabel is om data gestructureerd in weer te geven, waarom zou die in hemelsnaam een target-functie hebben?

je kunt wel middels innerHTML bijvoorbeeld dynamisch de content wijzigen, maar die zul je ook ergens vandaan moeten halen. Gebruik gewoon een I-frame. Die kun je ook variabele hoogte geven hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat een Iframe weet wat de grootte van een pagina is die geladen wordt? Want daar moet ie zich op aanpassen..(net als een tabel).

gr. René

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
<table>
<tr><td>
<!--#INCLUDE FILE="bestand.html"-->
</td></tr>
</table>

http://html.op-het.net/tekst/shtml.shtml

Je kan het natuurlijk ook omkeren: bijv. de menustructuur includen bij de content die je aanroept....

En dit?
code:
1
<iframe height="100%" width="100%">

(of anders dynamisch op basis van een JavaScriptje die de Windowsize detecteerd en zelf een waarde invult).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 15:03 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Denk niet dat ie een SSI oplossing wilde.. dat wordt ook nauwelijks ondersteund ;)

Maaruh... waarom wil je dit? Want alles om je site heen wordt toch gecached. In IE zie je nauwelijks een flikkering bij gelijke layouts en in Mozilla zie je echt HELEMAAL geen flikkering :P

Je kunt proberen in een hidden frame (iframe) content te laden en daar onload de content van over te hevelen naar de tabel-cel.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat in de website zelf geen scrollbar wil hebben en ik externe links wil includen, die dan ook gevangen blijven in mijn site. Het probleem is, dat ik geen controle heb op die externe pagina's. Met een frame kan ik ze wel vangen, maar ik wil geen andere scrollbar dan die aan de rechterkant van de browser.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je bent ervan op de hoogte dat het 'rippen' van andermans content vaak niet echt strookt met hun voorwaarden? Om het maar even simpel te noemen?

Wat jij wilt kan niet, niet als je content van een ander domein komt. Je hebt namelijk altijd controle nodig over het document dat ingeladen wordt. Of het nu is om de hoogte te bepalen of om de content uit te lezen.

Wat je wel kunt proberen is serverside de content op te halen en direct te includen in je site, maar dit gebeurt dan niet dynamisch. Je kunt deze 2 wel weer combineren en zorgen dat je in een hidden frame een pagina aanroept die de content serverside ophaalt en waaruit jij weer de content ophaalt.

Hoe je dit moet doen gaan we je hier echter niet uitleggen. Echt efficient is het ook niet, dan kun je beter je pagina gewoon refreshen (wat gebruikelijk is en wat de gebruiker ook verwacht als die op een knop klikt ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 30-05-2003 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er worden geen pagina's "geript", dit gebeurt allemaal met toestemming van de sitehouders van die pagina's. Dus dat is geen probleem, ze willen alleen niet de code aanpassen van die pagina's (en gelijk hebben ze) en daar komt mijn probleem dus om de hoek kijken..... ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zonder serverside taal is het niet mogelijk dus, omdat je clientside nooit controle zult krijgen over pagina's buiten je domein, om logische beveiligingsredenen.

Hoe het in de serverside taal die je gebruikt moet is een kwestie van zoeken lijkt me :) Je wilt een externe URL inlezen en daar is genoeg over te vinden ;) Lukt het je dan nog niet dan is daar het Programming & Webscripting forum voor.
Pagina: 1