Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Passen 2x 80mm fans in twee 5,25" bays?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
zoals vele anderen hier, probeer ik mijn pc zo koel mogelijk te houden door zo veel mogelijk case fans te installeren en dergelijke.
Nou heb ik een AOpen kast van het type QF50A .
En daar zitten nu 3 koelers in (2 coolermaster van MyCom, 1 Q-Tec van Pc Speed), 2 voor het uitblazen en 1 voor het inzuigen.
Nu wou ik graag weten of ik op de plek waar normaal gesproken de onderste 2 vd drives zouden komen (http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=148) of ik daar niet ook gewoon nog 2 case fans in zou kunnen zetten? Dat zouden dan 2 gekleurde worden zodat als ik de covers eruit haal hij en genoeg lucht naar binnen kan zuigen en hij er ook nog eens heel mooi uit gaat zien....
Maar zou dat kunnen, en zou dat passen?
Alvast bedankt voor het advies!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

een dubbele 5 1/4 inch bay is niet genoeg voor 2 standaard 80mm fans, 1tje zou wel kunnen. Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet staan, onder je drives op die manier, Ik zou gewoon lekker een gat aan de onderkant dremelen of in de zijkant. Airflow op die manier is ook om van te huilen, je kunt beter op de zijkant boven je proc een hole maken. Heeft veel meer zin en ziet er mooier uit

[ Voor 24% gewijzigd door Corn op 30-05-2003 14:38 ]

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Het ligt eraan hoe groot de koelers moeten zijn die je erin wilt hebben. Als het een 80mm. fan is dan zal dat niet passen achter die 2 floppy plaatjes. Wat je wel zou kunnen doen is wat kleinere koelertjes nemen en die daar in maken. Alleen er zijn volgens kij geen kleinere led fans als 80 mm.???

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet niet in de floppy drive bays, maar op de plek waar de cd drives moeten komen...
In de bovenste 2 zitten cd en dvd spelers, maar de onderste 2 zijn leeg (ruimte voor 4), ik bedoelde die ruimtes. Niet de floppy case ruimtes, pulease :P ;)
IK zou eventeel 1tje eruit kunnen doen omdat die er toch maar voor de sier inzit...dan zou je er 3 vrij hebben, en het is toch voornamelijk ook voor de show, dus...
Maar hoe bedoel je met die gaten maken, je bedoelt aan de zijkant van de kast, dat je daar gewoon een gat in zaagt, vier kleine gaatjes erbij en dan die kooler erin pleurt?
Ik hoor het wel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 14:45:
Maar hoe bedoel je met die gaten maken, je bedoelt aan de zijkant van de kast, dat je daar gewoon een gat in zaagt, vier kleine gaatjes erbij en dan die kooler erin pleurt?
Ik hoor het wel...
Er wordt idd bedoeld dat je gewoon in je zijkap een gat dremeld voor een fan. Jij hebt het over zagen, maar als je het gat maakt met een dremel wordt het over het algemeen stukken mooier. En ls je bang bent dat het niet goed gaat lukken, kun je ook een of meerdere gaten in de bodem van je pc maken en daar fans plaatsen, op die manier hou je het niet zo nauw te nemen met de afwerking.
En zoals al gezegd werd, fans in je 5,25 inch bays is niet zo mooi, dus je kun beter voor een andere oplossing gaan.

Zoek er eens op, want dit soort mods en vragen zijn vrij standaard.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ja zoals je het zelf omschrijft zou het beste zijn, ik vind het er persoonlijk ook niet uit zien, om 2 van die fans in je 5.25" bays te douwen (past ook niet, misschien wel in de hoogte, dus 3e hoeft er niet uit, maa rniet in de breedte).

Maar om eerlijk te zijn, kijk naar wat cases en merk op dat heel veel mensen een gaatje maken (met dremel/decoupeerzaag/figuurzaag) en dan 4 bevestigingsgaten voor fan met fingerguard.

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Het is voornamelijk zo dat het er mooi uit ziet, anders had ik ook 2 normale kunnen nemen, daarom wil ik zo ook in de drive bays zetten.
Verder als ik zie hoe breed ie is zou die ook 2 keer naast elkaar moeten passen, alhoewel dat misschien proppen wordt...
Ach, ik w8 wel tot het half 6 is, want dan krijg ik de 2 coolertjes.

Verwijderd

Wil je op de eerste plaats 'mooi', of vind je 'koel' belangrijker. Persoonlijk zou ik dus zeggen het tweede. In dat geval zou ik gaan voor een gat in de zijkant, recht tegenover je proc. Eventueel nog een aan de bovenkant, neemt ie gelijk de bovenin hangende warmte weg.

Daar zijn ledfans ook mooi weg te werken. De gaten zijn goed te doen met een gatenzaag, heb je over het algemeen de minste kans om ovale gaten te creeren.

Meer is hier echt wel te vinden mbt details...

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu wat meer Mooi. Dus die ledjes mogen er gerust een showtje van maken in de cd bays...daarom wil ik ze ook daar, dan zie je aan de voorkant ook zitten en dat vind ik wel mooi. En zolang niemand er zijn fingers in stop hoeven er ook geen finger guards bij, maar dat zie ik nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor dubbelpost, maar ik heb ze net gekregen en ik ga het gewoon proberen, mochten ze niet naast elkaar passen dan sloop ik er een stukje uit, dan zou het moeten lukken...jullie horen wel hoe het afgelopen is!

Verwijderd

Jij bedoelt vast zoiets :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rickmolema.nl/mod.jpg

Heel makkelijk te maken met 2 afdek plaatjes, 2 fan grills, 1 coolermaster neon fan, etc. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem er nu op een iets andere manier op gezet...
Ik heb de voorkant er afgesloopt, tenminste, er zitten vier plaatjes. 2 moeten eruit per cd drive. Ik heb van die 4 plaatjes de middelste 2 eruit gehaalt en die 2 zwarte plaatjes weg gepakt. Ik heb dus de bovenste en de onderste laten zitten, de bovenste om hem aan vast te monteren en de onderste...tsja, waarom eigenlijk? ik denk omdat het anders gewoon niet klopt in je hoofd, plus het ziet er nu ook stoer zat uit.
De 2de heb ik ff een tijdelijk plaatsje onderin gegeven naast een andere kooler, was nog net genoeg ruimte voor en geeft heel vet effect met de gaatjes die aan de zijkant van de kast zitten. Binnenkort ff de zjikant van een cover modden, en dan plaats ik daar de groene gewoon.
Als iemand pics wilt zien moet ie het zeggen, ik zoek het niet ze namelijk te moeten gaan uploaden waarna niemand er naar gaat kijken ;)
Dus ik hoor het wel als iemand pics wilt, dan maak ik die vanavond wel, want als het donker is hebn je het mooiste resultaat ;)
Bedankt voor alle hulp iig!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

meet het op een kees fan is 8cm x 8cm dus dat wil niet.
Mischien krijg je er 2 40mm fans in maar max 1 80mm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 18:59:
Jij bedoelt vast zoiets :)

[afbeelding]

Heel makkelijk te maken met 2 afdek plaatjes, 2 fan grills, 1 coolermaster neon fan, etc. :)
wrom 2fan grills :?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de binnenkant ofzow :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Illegal_Alien schreef op 30 May 2003 @ 22:21:
[...]

Nou als je daar je vinger in wil krijgen moet je wel heel gekke capriolen uithalen...
Moet je je hand van achter in je bay steken :?

Verwijderd

Neenee :) Is om het licht beter te weerkaatsen :) Ziet er echt beter uit!

Deze fan, koelt samen met 2 x 80x80 Sunon m'n SCSI hdd :) Hangt een Temp sensor
tussen, bijna altijd 20 graden Celsius :) Werkt goed dus! En is donders geil, incl 2e grill :P

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 30 mei 2003 @ 22:21:
[...]

mjaahhh maarja. zie je daar wel iets van als je in je case kijkt? ik alvast niet

Verwijderd

Je hebt van die mensen die proppen hun kabels in allerlei rare hoeken, dan is een extra finger/kabelguard wel handig (alhoewel dat wel van de flow afgaat)...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Zeg het nou eens zelf, welk onderwerpen zou je allemaal wel niet kunnen verzinnen achter de titel "Case Fans"? :z

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Deze mod wilde ik eerst ook gaan gebruiken voor mijn aankomende custom case van RVS, het is te realiseren maar inderdaad de breedte haal je niet altijd even makkelijk als je case de ruimte heeft is 2 fans wel makkelijker omdat je ze dan allebei minder hard kan later draaien voor dezelfde luchtverplaatsing. en ik zelf vind 1 fan zo midden in de voorkant van je case ook niet echt een schoonheid maar dat is mijn eigen mening... ik ga het uiteindelijk in mijn komende case allemaal niet doen want voor in me kast wil ik absoluut geen fans meer ivm het lawaai dat er vanaf komt
BalusC schreef op 31 mei 2003 @ 08:44:
Titel verduidelijkt :)

Zeg het nou eens zelf, welk onderwerpen zou je allemaal wel niet kunnen verzinnen achter de titel "Case Fans"? :z
offtopic:
ja, waar te plaatsen, hoeveel, hoe hard, hoeveel volt :?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Passen 2x 80mm fans in twee 5,25" bays?
Ooit wel eens van een meetlat gehoord? Daarmee kan je namelijk opmeten of zoiets past... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Silentpuma op 01-06-2003 01:20 ]

Use the Search Luke...

Pagina: 1