Webcam met erg vage kuren :?

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb sinds Januari dit jaar een webcam gekocht bij de Dixons, een Creative Webcam Pro.
Alleen ik zit sinds een tijdje met een erg irritant probleem :?

Als ik de webcam wel aansluit en verder niks mee doe (op de kast laten staan oid) dan blijft het LED op de cam branden en verder niks aan het handje.
Maar als ik dan het webcamprogramma start en video in beeld krijg en wat met de cam beweeg door de kamer heen dan heb ik vrijwel altijd binnen minuut geen connectie meer met de webcam, ook het LED gaat dan uit :(

Ik moet dan de USB stekker eruittrekken en na een paar minuten weer terugstoppen, eerder werkt ie niet.

Nu heb ik de webcam voor de zekerheid op een ander systeem getest, en met Windows Movie maker heb ik een 'videoscherm' de hele middag laten draaien en de cam werkte nogsteeds.

Dit is echter niet 'altijd' en doet het soms ook gewoon als ik er alles mee doe, ook bewegen en dergelijke.

Waar het echter aan ligt weet ik echt niet :( iig aan Windows ligt het niet want ik heb al een reinstall of 2 achter de rug :)

edit:
Specs

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie op 30-05-2003 14:18 ]

C:\>_

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

hmmm....
Staan er geen driver-updates op de site van Creative?
Zijn er soms programma's die op de achtergrond draaien die het andere systeem niet heeft?
Welke OS (SP) heeft het andere systeem?

www.gijsbesselink.com

• Vinnie
  • Niet online
Deze cam staat er nogeens niet tussen :X Wel de Creative Webcam en Creative Webcam Pro Ex, maar geen Creative Webcam Pro :(

http://nl.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

Ander systeem heeft Windows XP Pro SP1

edit: ik kan wel XP proberen, maar of het daar aan ligt lijkt me stug :{

edit2: die andere bak is van me ouders en die gebruiken veel minder spul dan wat ik gebruik, dus die hebben zowieso een stuk minder processen.

[ Voor 52% gewijzigd door Vinnie op 30-05-2003 15:18 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien levert de USB poort niet genoeg stroom? dan kun je hem in een andere USB proppen, en kijken wat hij dan doet.. Of heeftie een meegeleverde transformator?

• Vinnie
  • Niet online
frim schreef op 30 May 2003 @ 16:01:
Misschien levert de USB poort niet genoeg stroom? dan kun je hem in een andere USB proppen, en kijken wat hij dan doet.. Of heeftie een meegeleverde transformator?
Normaal zit ie in de extra USB aansluitingen van het mobo, maar ook in de USB HUB die ik heb geeftie kuren, die btw een eigen voeding heeft.

Beneden in die XP machine zitten maar 2 USB aansluitingen (die van het mobo).

En het maffe is dat ie soms gewoon het goed doet |:( Heb net nog een filmpje kunnen opnemen van een minuut of 10.

Net alsof die de ene keer wel zin heeft, en de andere keer niet :{ :?

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 30-05-2003 16:26 ]

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Vinnie schreef op 30 May 2003 @ 16:20:
[...]

Normaal zit ie in de extra USB aansluitingen van het mobo, maar ook in de USB HUB die ik heb geeftie kuren, die btw een eigen voeding heeft.

Beneden in die XP machine zitten maar 2 USB aansluitingen (die van het mobo).

En het maffe is dat ie soms gewoon het goed doet |:( Heb net nog een filmpje kunnen opnemen van een minuut of 10.

Net alsof die de ene keer wel zin heeft, en de andere keer niet :{ :?
Los contactje?

www.gijsbesselink.com

• Vinnie
  • Niet online
Lijkt me niet, ik heb elk stukje kabel goed bekeken en wat mee bewogen etc maar helpt niks.
Zelfs het ala touwtje springen niet ;)

edit: of het moet intern op de webcam printje zitten/ferriet kern op de kabel. En daar kan ik dus niet bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie op 31-05-2003 19:25 ]

Pagina: 1