Asus TUSL2-C Fast Writes uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 22:15
Ik heb een Asus TUSL2-C moederbord met een Tulatin Celeron 1200@1714
en een Radeon 9500 Pro. Nu heb ik wel is wat problemen met dat pc ligt hapert onder spellen. FPS blijft hoog maar gewoon schok.
Laatst ook aantal keer gehad dat beeld op zwart ging voor één seconde ofzo.
Nu heb ik een Enermax 460 watt voeding er in en het draait nu wel beter. Alleen heel soms heb ik af en toe die hapering. Nu lees ik veel over gezeik met fast writes en radeons. Dus wil ik is proberen om dit uit te zetten.
In mijn bios heb ik tot nu toe nog geen optie kunnen vinden.
Als ik via SmartGart in mijn driver opties dit op off zet dan wil die rebooten en na rebooten staat het weer aan, dus SmartGart luister niet echt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Okay...meer gegevens graag wat en hoeveel geheugen en dat soort gegevens.

Vaak zitten opties als Fast Write behoorlijk diep in de bios verborgen, dus vaak ergens onder een pheripal menu-tje ofzo. De instelling moet in je bios staan..ergens...dus moet je gewoon de BIOS goed doorzoeken!

BTW, aangezien het alleen tijdens spellen gebeurt ( high usage ) kan het met de temperatuur te maken hebben. Er zijn op het Cooling/Modders/Overclockers forum genoeg tips te vinden om je AIRFLOW te verbeteren.

Check deze maar even: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 20-05-03)

There is no place like ::1

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik heb hetzelfde, alleen dan met een anders syteem...tot op heden geen enkele oplossing voor gevonden :?

• Jimmie
swampy schreef op 30 mei 2003 @ 14:13:
Okay...meer gegevens graag wat en hoeveel geheugen en dat soort gegevens.

Vaak zitten opties als Fast Write behoorlijk diep in de bios verborgen, dus vaak ergens onder een pheripal menu-tje ofzo. De instelling moet in je bios staan..ergens...dus moet je gewoon de BIOS goed doorzoeken!

BTW, aangezien het alleen tijdens spellen gebeurt ( high usage ) kan het met de temperatuur te maken hebben. Er zijn op het Cooling/Modders/Overclockers forum genoeg tips te vinden om je AIRFLOW te verbeteren.

Check deze maar even: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 20-05-03)
Er zit 512mb dane-elec geheugen cas2 @ 2-2-2-5-7 in. en die temperaturen... met een geforce 4 ti 4200 / geforce 4 mx 440 / geforce 2 mx 400 draaid alles vloeiend nooit problemen mee.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
mad_dog schreef op 30 May 2003 @ 14:19:
ik heb hetzelfde, alleen dan met een anders syteem...tot op heden geen enkele oplossing voor gevonden :?
Damn, was toch even serieus aan het dromen op je user_icon. :9 :9

lol :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus toch de fast write.....helaas ken dat moederbord niet dus kan je daar niet mee helpen!

There is no place like ::1

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

JustDutch

was ambtenaar :)

Je zou kunnen proberen om de omega-drivers te installeren. Die zetten bij mij de fast-writes automatisch uit. Zie ook: http://www.omegacorner.com/ati.htm hier treft je ook meer info aan over het optimaliseren van de GPU.

[ Voor 18% gewijzigd door JustDutch op 30-05-2003 16:02 ]

Forza Mucca

• Jimmie
Ik heb via een jumper voltage op de pci/cpu/agp van 3.40 (default) naar 3.60 gezet
en zover lijkt alles heel vloeiend te gaan. in het boekje staat wel dat het niet goed is voor me pc. hoe drastisch is de kans dat iets sneller kapot zou gaan door overvoltage? :)

Verwijderd

sdk schreef op 30 May 2003 @ 20:01:
Ik heb via een jumper voltage op de pci/cpu/agp van 3.40 (default) naar 3.60 gezet
en zover lijkt alles heel vloeiend te gaan. in het boekje staat wel dat het niet goed is voor me pc. hoe drastisch is de kans dat iets sneller kapot zou gaan door overvoltage? :)
uh overvoltage ??
mun abit kx7-333 geeft standaard al 3.5 Volt door en dit is in windows 3.52 - 3.54 Volt. loopt er al HEEEl lang mee en nog geen problemen gehad

• Jimmie
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 21:01:
[...]

uh overvoltage ??
mun abit kx7-333 geeft standaard al 3.5 Volt door en dit is in windows 3.52 - 3.54 Volt. loopt er al HEEEl lang mee en nog geen problemen gehad
ja is zo'n jumper. en aangezien probleem van haperen waarschijnlijk stroom tekort was bij de radeon. maar mbm5 zegt 3.70 en bij booten krijg ik ook een error van hardware monitor >:)
Pagina: 1