Toon posts:

Dual monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende... Ik heb nu twee monitoren aangesloten op mijn computer. Nou wil ik graag, dat wanneer ik spellen speel, het spel gemaximaliseerd blijft, als ik op mijn andere monitor iets aanklik (bijvoorbeeld een msn-venster). Dit doet ie dus niet en das vrij irritant, zeg maar... Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik NView/TwinView van NVidia...

Verwijderd

En welke videokaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
De Geforce4 ti4200... Maakt dat iets uit dan?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Volgens mij is dat niet eens mogelijk... je wilt gewoon kunnen switchen tussen je msn en je game... nog niet tegen gekomen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens is dit idd ook niet mogelijk.
Zowel bij mijn g400 als bij mijn radeon 9700 wordt het spel geminimaliseerd.
Het is alleen mogelijk als je het spel in windowed mode speelt.
Zoals bv ms flightsim 2k.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

De Geforce4 ti4200... Maakt dat iets uit dan?
Nee in principe niet maar het is altijd aan te raden je openingspost zo volledig mogelijk te maken.
Ik denk alleen dat wat jij wilt niet mogelijk is. De monitor waar jij je game op hebt draaien moet gewoon constant de focus hebben wil je je fullscreen behouden.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Spleasure

Ik hier?

Het toeval wil dat ik met me muis in C&C Generals gewoon uit de primaire monitor kan, tijdens het spelen. Best irritant als ik naar links wil scrollen, maar je kan dan dus daar in een ander programma iets met de muis doen. Hangt van spel af dus.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Het toeval wil dat ik met me muis in C&C Generals gewoon uit de primaire monitor kan, tijdens het spelen. Best irritant als ik naar links wil scrollen, maar je kan dan dus daar in een ander programma iets met de muis doen.
En als je vervolgens in die andere monitor iets aanklikt? Bij 3dmark kan ik dat ook doen alleen als ik vervolgens ook maar iets aanklikt verliest ie de focus en is het afgelopen.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het is... Het was me ff gelukt. Ik was GTA3 aan het spelen en tegelijkertijd aan het msn-en... Nou lukt het alleen niet meer. Ik zal daarstraks wel íets hebben gedaan waardoor het wel kon...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is eerder een 'fout' van de software lijkt mij. Volgens mij kan hetgene jij bedoelt idd simpelweg niet :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
tis Zeker niet normaal dat je dat kan doen, heb t nu pas 1x meegmaakt dat me muis eruit ging, en als ik dan klikte op andere monitor was ik me focus voorgoed in me game kwijt.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
het kan niet eens,
Direct-X rekt het uit op 2 monitoren als je gaat gamen, of op 1 monitor. Op 1 gamen en op 1 windows/msn/ofweetnietwat is niet mogelijk....

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

msn op 2e monitor om "te lezen" kan.

wil je zelf wat kunnen doen op de 2e monitor , zul je echt even met alt+tab moeten switchen...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• DUX
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

igg schreef op 31 mei 2003 @ 23:40:
msn op 2e monitor om "te lezen" kan.

wil je zelf wat kunnen doen op de 2e monitor , zul je echt even met alt+tab moeten switchen...
Zorg wel dat je je MSN-venster goed positioneert op je tweede monitor als je met de eerste van resolutie wisselt (bij videokaart waarop dan twee monitoren zitten iig) > bij grotere resoluties schuift je venstertje naar rechts en bij kleinere naar links.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:27
Je kunt toch nooit 2 applicaties tegelijk doen :? Het is altijd een die bezig is , lijkt mij :).

• igg

igg

ik wil zelf nog weleens een chat (mirc) op m'n 2e scherm laten staan terwijl ik een spelletje speel

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Hahn
  • Laatst online: 17:54
igg schreef op 01 June 2003 @ 10:52:
ik wil zelf nog weleens een chat (mirc) op m'n 2e scherm laten staan terwijl ik een spelletje speel
Dat kan best, maar er ook nog eens zelf typen én een spel tegelijk spelen kan weer niet. Jammer dat er niet echt een onderscheid wordt gemaakt tussen schermen, waardoor je bijvoorbeeld een spel kan spelen en chatten tegelijk door als het ware van beeld te switchen :)

The devil is in the details.

• DUX

DUX

Dan zou je misschien de optie moeten inbouwen dat je met een tweede (USB-) toetsenbord en (USB-) muis een tweede cursor erbij krijgt, die je dan op de tweede monitor bij mirc zet...

• igg

igg

2e pctje ernaast wordt dan makkelijker ;) (zelfs een pI is nog prima voor msn)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Logisch dat dat niet kan. Je zit in het spel in 3D modus, en je MSN-schermpje is 2D-modus. Je videokaart kan alleen OF 2D OF 3D draaien, dus niet tegelijkertijd!

| Specs Aurora24 | My music |

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The_Prince_of_Mu schreef op 01 juni 2003 @ 17:54:
Logisch dat dat niet kan. Je zit in het spel in 3D modus, en je MSN-schermpje is 2D-modus. Je videokaart kan alleen OF 2D OF 3D draaien, dus niet tegelijkertijd!
Eh, logisch?
De videokaart kan het tweede scherm wel weergeven, dus dat is het probleem niet. Multi-monitor support in Windows is gewoon niet zo super.

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dit is een probleem van het spel zelf. Die hebben gewoon een steekje laten vallen bij het programmeren. Daar de cursor zich in feite nog altijd op de desktop beweegt van windows.
Ik had dit probleem ook met GTA3 en Ghost recon. Spellen als Need for speed Hot pursuit en Aliens Versus predator 2 hadden dit niet. Het ligt dus gewoon aan het spel. Mijn advies is dan ook, gewoon spelen op 1 monitor, dus effe omschakelen, of gewoon clone kiezen. Er is helaas geen andere manier. Dual monitor is gewoon niet ideaal voor games.

• DUX

DUX

REDFISH schreef op 01 juni 2003 @ 19:38:
Dual monitor is gewoon niet ideaal voor games.
Ligt ook weer aan de game, kan me voorstellen dat Flight simulator met z'n meters en panelen makkelijker te tonen is op twee dan op een.

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 07:52
Bij alle games met de Quake 3 engine(Q3A, RTCW, RTCW:ET) en de doom 3 alpha kan ik gewoon switchen. Het gaat welliswaar op een omslachtige manier, maar als ik bv op de linker monitor Quake speel, dan op de "windows-knop" OF ALT-CTRL-DEL druk, krijg ik een muiscursor en kan ik alles op de rechter monitor doen.. zonder te minimaliseren.

Bij Direct3D spellen minimaliseert het spel wel, dus t zal wel aan Direct3D - OpenGL liggen? :}

BetterShifting.com | Strava

Verwijderd

The Conman schreef op zaterdag 31 mei 2003 @ 01:31:
het kan niet eens,
Direct-X rekt het uit op 2 monitoren als je gaat gamen, of op 1 monitor. Op 1 gamen en op 1 windows/msn/ofweetnietwat is niet mogelijk....
Pagina: 1