Welke kaart voor beste TV-OuT?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu een Asus 7100/T Geforce 2mx met tvout.
Deze kaart werkt opzich best fijn onder windows98, beeldvullend zonder zwarte randen dus, maar volgens mij kan de kwaliteit nog wel stuk beter.
Onder xp werkt deze kaart ook, alleen is het beeld op de tv altijd met zwarte randen of ik moet gaan rommelen met externe proggels maar dan kan ik maar 1 scherm tegelijk aanroepen.
Ik wil dus een nieuwe kaart, want ik werk nu in dualboot(ik boot naar win98 als ik films wil kijken)
Maar ik weet niet precies welke, ik heb me er niet zo mee bezig gehouden de laatste tijd.
Ik vind belangrijkste dat de tv-out goed is en dat ik goed kan werken met twinview.
En ik wil er ook wel graag met 3D erop vooruit gaan met wat ik nu heb, maar dat heeft niet zo veel prioriteit.
Daarnaast moet de kaart ook niet schreeuwend duur zijn, maar rond de 100€, of is dat geen realistisch bedrag?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
hmzz, je noemt nu een erg laag bedrag op...
ik heb zelf een gfti4200 met tvout, ik vind de tvout kwaliteit goed genoeg :)
de tvout van ati kaarten schijnt net iets beter te zijn, dus misschien moet je proberen ergens een ati kaartje met tvout op de kop te tikken

Verwijderd

Ik gebruik voor mijn divx bak een Matrox G550 en die TV-out vind ik peroonlijk beter dan mijn ti4600

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Kijk eens naar een Radeon 9100, die kosten zo rond de 100 tot 120 euro dacht ik, of anders een radeon 9000

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Als je echt voor beeldkwaliteit en gebruiksgemak gaat is een Matrox G550 dual head voor jou de beste keus. Deze is kwalitatief echt top, en kent ook niet de tv-out problemen van twinview van nvidia.
Oftewel, als je een dvd of divx aanzet, heb je deze meteen automatisch full screen op de tv staan, en kun je op je PC ook nog gewoon verder werken. Eventueel zelfs op een andere desktop, dan die waar de divx op draait. En een betere beeldkwaliteit zul je niet snel vinden.
Deze valt misschien net buiten je budget (ong. 125 euro), maar hiermee heb je dan ook een mooi kaartje.
Alleen op 3D gebied zul je er niet veel op vooruitgaan, omdat dit een echte 2D kaart is.

Engineering

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Matrox heeft een veel betere naam op gebied van 2D en TV-Out dan Radeon en GForce...

heb er nog nooit een werkend gezien maar ik heb ook een Matrox G550 in bestelling staan voor mn nieuwe bak (kijk ook veel divx enzo :))

had overigens ook een GForce 2 MX400 met TV-Out, bevalt op zich prima maar kwaliteit kan idd wel beter...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik heb er net een topic over geopend. Wat je eigenlijk wil is een kaart met Component (RGB) out. Alleen ben ik zulke kaarten nog niet tegengekomen. Beetje vreemd aangezien de pc steeds vaker en vaker dienst doet als centraal multimedia station.

Orange & Red

Verwijderd

Maybe wat offtopic, maar wel 'opvallend' dat de G550 zo goed bevalt bij iedereen voor z'n divx bak :)
Zoals ik al zei eerder kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het een heerlijk kaartje is.
Hi jwerkt meteen zonder dat de drivers flippen zoals bij Nvidia en je hoeft ook geen moeilijke settings te wijzigen.
Gewoon het kaartje erin stoppen en gaan met die banaan bijna letterlijk :)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 30 May 2003 @ 13:51:
Matrox heeft een veel betere naam op gebied van 2D en TV-Out dan Radeon en GForce...

heb er nog nooit een werkend gezien maar ik heb ook een Matrox G550 in bestelling staan voor mn nieuwe bak (kijk ook veel divx enzo :))

had overigens ook een GForce 2 MX400 met TV-Out, bevalt op zich prima maar kwaliteit kan idd wel beter...
En deze kwaliteit is dus beter met een matrox g550?
En is deze kwa 3d wel sneller dan me geforce2mx? (want ik wil er liefste ook kwa 3d er beetje op vooruit gaan maar is niet belangrijkste)
Want die g550 is ook niet de nieuwste meer.

Ik vind beeld van me geforce2mx ook erg bibberig en vrij onscherp (ik weet dat het nooit zo mooi wordt als op je monitor) maar vraag me af of dit beter kan en dit het geval is met de g550. Daarnaast werkt me GF2mx dus onder xp bij fullscreen tvout, met zwarte balken :( de drivers ondersteunen het niet zonder balken, dan moet ik werken met externe tools en dat wil ik niet.

Scheelt het tegenwoordig ook nog zoveel, de g550 vergeleken met de nieuwere geforce kaartjes? kwa tvout ?

[ Voor 9% gewijzigd door robbertb op 11-06-2003 22:47 ]

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik vind de GFMX440 geintegreerde TV chip uitstekende TV-out hebben. Via det 40.xx drivers geheel naar wens in te stellen, helemaal beeldvullend (traploos instelbaar) Bovendien via Overlay functie, pakt ie het dvd of divx window op en plaats het full screen op je TV. Ideaal moet ik zeggen. Bovendien maken die MX kaarten nauwelijks geluidn en hebben een top klasse 2d beeldkwaliteit.

Verwijderd

Er zijn ook nog verschillen tussen de tv-out chips die gebruikt
worden op een grafische kaart.

Zo gebruikt de op nvidia gebaseerde kaarten Chrontel, Conexant
en Philips tv-out chips hier kan het beeld ook beter of slechter door
worden weergegeven.

Bron: http://tvtool.info/english/tvchips_e.htm

Ik gebruik zelf een GF2 met Conexant tv-out echt haarscherp :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 14:52 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou gaan voor een oude matrox, of anders voor een ati 9xxx (9000 past net in je budget).

(moet je natuurlijk wel een matrox vinden die sneller is dan een gef. 2 mx...)

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 12-06-2003 16:06 ]

Pagina: 1