Hawking 16 poorts 19" switch

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Hallo,

Ik heb hier de inmac voor me liggen en er staat een 16 poorts 10/100 mbit switch (unmanaged) van Hawking Technology in voor 49 euro excl btw.

Ik heb hier thuis 8 aansluitingen nodig voor 4 pc's, een router, een acces point en twee printers.

Is het verstandig om zo'n goedkope te kopen omdat die misschien minder presteert of omdat hij snel stuk is(??) of misschien omdat de garantie niet zo goed geregeld is als bij 3com of HP o.i.d.?

Zal ik dus die van 49 euro doen of een duurder a-merk?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16
ik zou het doen, goedkoper zul je niet vinden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Voor thuis kun je het wel wagen.

• Slagroom
Heeft hier iemand ervaring met die Hawking switches?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Slagroom schreef op 30 May 2003 @ 12:33:
Hallo,

Ik heb hier de inmac voor me liggen en er staat een 16 poorts 10/100 mbit switch (unmanaged) van Hawking Technology in voor 49 euro excl btw.

Ik heb hier thuis 8 aansluitingen nodig voor 4 pc's, een router, een acces point en twee printers.

Is het verstandig om zo'n goedkope te kopen omdat die misschien minder presteert of omdat hij snel stuk is(??) of misschien omdat de garantie niet zo goed geregeld is als bij 3com of HP o.i.d.?

Zal ik dus die van 49 euro doen of een duurder a-merk?
Als je ff zoekt kom je voor 55 euro excl. BTW een 3com 8 poorts tegen.

Verwijderd

Hij zal echt niet sneller stuk gaan. De beperkingen liggen ten eerste in de snelheid en features. En ten tweede de mogelijkheden om te managen. In dit geval is daar dus op gezuinigd.
De garantie zal inderdaad wel minder zijn dan bijv. 3Com of HP. Geen levenslang iig, eerder één of twee jaar. Maar het is niet zo dat dat heel slecht is ofzo, gewoon beperkt.

Mijn advies: voor thuis, gewoon kopen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 21:27 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoeveel data verkeer loopt er binnen jullie huis?
Als je 'maar' een 4mbits/s verbinding hebt, lijkt me dit genoeg. Mochten er pc's via Cytrix over het nerwerk werken, is het misschien verstandig om een andere keuze te maken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blasterxp schreef op 30 May 2003 @ 21:35:
Hoeveel data verkeer loopt er binnen jullie huis?
Als je 'maar' een 4mbits/s verbinding hebt, lijkt me dit genoeg. Mochten er pc's via Cytrix over het nerwerk werken, is het misschien verstandig om een andere keuze te maken.
Kun je alsjeblieft uit de draad blijven als je geen flauw benul hebt waar je het over hebt.

Citrix is *juist* gemaakt om zo min mogelijk bandbreedte te verbruiken, hell die meuk draait op 56K6 nog acceptabel.

T.starter : Zoals reeds eerder gezegd : Dat ding zal het best goed doen.
Uiteraard is het appels met peren vergelijken als je deze naast een managed switch legt welke een extra nulletje achter de prijs heeft.

Voor thuisgebruik zal het huis wel goed wezen.
Zoek anders ook eens naar soortgelijke topics, is redelijk vaak voorbij gekomen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie! :o

Overigens zal je eventuele verschillen in snelheden echt pas merken bij volle belasting op 16 poorten. Dat soort switches hebben meestal een mindere backplane, maar nog steeds een leuke forwarding rate. Zolang je hem dus niet als backbone op een LAN-Party gaat gebruiken zit het wel goed :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 23:20 ]

• Slagroom
Als ik alles zo lees, moet ik het gewoon proberen.

Of weet iemand nog een site waar ik voor de zelfde prijsklasse een (tweedehands) a-merk switch kan kopen?

Verwijderd

Slagroom schreef op 31 May 2003 @ 09:16:
Als ik alles zo lees, moet ik het gewoon proberen.

Of weet iemand nog een site waar ik voor de zelfde prijsklasse een (tweedehands) a-merk switch kan kopen?
Voor tweedehands kun je kijken op Tweakers.net Vraag & Aanbod, en nieuw de Tweakers.net Pricewatch :)

En je moet het inderdaad doen. In het ergste geval verkoop je hem weer door voor hetzelfde bedrag of zelfs meer :) Echt een koopje!

Verwijderd

In dezelfde prijsklasse een tweedehands A-merk te pakken zien te krijgen is amper te doen, ik heb zelf een 3com 3300XM manageble te pakken weten te krijgen voor €150,- Maar dat is echt uitzonderlijk laag, was een kwestie van geluk met bieden op ebay

Maar voor huis tuin en keuken gebruik zal er weinig mis mee zijn, en al helemaal niet voor dat geld. Doen!! :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
IK heb in het verleden een w-linx 19" 16 poorts gekocht en draait nog steeds.

Koste toen geloof ik 175 Euro. Maar kan ook nog in het gulden tijdperk geweest zijn. Of was het toch euro ? Nou ja in iedergeval

Die van mij bevalt best en was toen ook de goedkoopste die te krijgen was

• Slagroom
De switch bestel ik, maar nu dit: Ik zet mijn server i.v.m. 20 meter van de switch af. De netwerk kabel loopt langs diverse stroom kabels. Kan ik gewone cat 5 utp kabel nemen af moet ik een (s)stp kabel nemen. Alleen de server zit op een geaarde want contact doos.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Natuurlijk kan dat, je kan tot 100 meter nemen. Als die kabel nog moet gelegd worden kan je ftp/stp nemen. Ligt hij er al zou ik me er niet teveel zorgen in maken, waarschijnlijk ga je het niet eens merken.

You don't need eyes to see, you need vision

• THE_Newton
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02-2020

THE_Newton

Asgarth

Vraagje tussendoor, waar kan ik die jongen bestellen? Heb hier ook nog de nodige poortje nodig...

E, The way of life.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[quote]
k heb hier de inmac voor me liggen ..
[quote]

inmac mischien :? :|

Verwijderd

THE_Newton schreef op 31 May 2003 @ 14:52:
Vraagje tussendoor, waar kan ik die jongen bestellen? Heb hier ook nog de nodige poortje nodig...
hij heeft het over de inmac dus zal het wel www.inmac.nl zijn, daar staan meer goedkope switches..

• Slagroom
leffe_blond schreef op 31 May 2003 @ 14:49:
Natuurlijk kan dat, je kan tot 100 meter nemen. Als die kabel nog moet gelegd worden kan je ftp/stp nemen. Ligt hij er al zou ik me er niet teveel zorgen in maken, waarschijnlijk ga je het niet eens merken.
Waar kan ik die netwerk bekabeling het beste kopen?
THE_Newton schreef op 31 May 2003 @ 14:52:
In het bladje van inmac staan ze voor 49 euro excl btw en 12 euro verzend kosten.

Verwijderd

Weet iemand waar hij op hun site staat? (ik vind hem niet zo direct)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 15:15:
Weet iemand waar hij op hun site staat? (ik vind hem niet zo direct)
hij staat ook nit bij switches :'(

Wel bij Hawking: Prijs: € 125,00

[ Voor 10% gewijzigd door Stewie! op 31-05-2003 16:47 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Ligt het nu aan mij ofzo?
Ik dacht dat hij 55EUR excl btw kostte en nu kost hij ineens 125EUR (op inmac zelf kost hij ook zoiets).
Is dit een hoax die 55EUR of is het enkel in het boekje zo?
Kan ik hem voor 55EUR vanuit België bestellen?
Meer info dus graag :)

Verwijderd

leffe_blond schreef op 31 mei 2003 @ 14:49:
Nee hoor. Dit is echt geen probleem. Een beetje 50 Hz op je kabel is niets om je druk om te maken. Gewoon Cat5E nemen :)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor het geval je ironish bent JSS, ik geloof idd niet dat je het gaat merken in een thuissituatie waar wat kleine stroomkabeltjes langs lopen.
Theoretish gezien heb je wel gelijk dat je het beter niet doet, maar er is een verschil tussen op industriele schaal je hopen UTP in dezelfde kabelgoot kwakken als de grote hoeveelheden stroomdraden die een ganse fabriekshall moetten voorzien van power en een utp'tje trekken in de woonkamer naast de een stroomkabel die wat huishoudgerief moet voorzien van stroom. ;)

Verwijderd

leffe_blond schreef op 31 May 2003 @ 17:57:
Voor het geval je ironish bent JSS, ik geloof idd niet dat je het gaat merken in een thuissituatie waar wat kleine stroomkabeltjes langs lopen.
Theoretish gezien heb je wel gelijk dat je het beter niet doet, maar er is een verschil tussen op industriele schaal je hopen UTP in dezelfde kabelgoot kwakken als de grote hoeveelheden stroomdraden die een ganse fabriekshall moetten voorzien van power en een utp'tje trekken in de woonkamer naast de een stroomkabel die wat huishoudgerief moet voorzien van stroom. ;)
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. De intensiteit van HTK-stroomleidingen valt erg mee ten opzichte van die in de industrie. Daar zou ik ook altijd FTP/STP aanraden. Maar in dit geval - en ook enkel 20 meter - is dat echt niet nodig :) We zijn het met elkaar eens :*
Pagina: 1