Goed, een klein tijdje terug heb ik mijn website een nieuwe lay-out gegeven en uiteraard was ik daar erg trots op. Helaas zitten er nogal wat schoonheidsfoutjes in en komt de lay-out niet helemaal goed uit. Waarschijnlijk is dit te weiten aan het feit dat ik tabellen heb gemaakt om alle inhoud te positioneren. Achterhaald, ik weet het. Ik had CSS moeten gebruiken, ik weet het. Helaas weet ik te weinig van CSS om te doen wat ik wil doen.
Toch krijg ik van diverse mensen te horen dat ik layers moet gebruiken mbv CSS. Divjes zijn dé manier om een goede, prettige lay-out te krijgen. Dus ok, ik ga mij erin verdiepen.
Gisteren heb ik twee tutorials gedaan die ik heb gevonden op WC3.org. deze en deze.
Door deze tuts ben ik een hoop te weten gekomen van de wondere wereld die CSS heet, maar ik heb nog wel wat probleempjes die ik niet weet op te lossen. Ik kan dus nog steeds niet mijn lay-out in CSS krijgen.
Ik wil dit te zien krijgen:
Dit geheel moet in totaal 750 px breed zijn en in het midden van de pagina worden gecentreerd.
Het eindresultaat moet er uitzien als deze site.
Wil iemand zo vriendelijk zijn om mij een eind op de goede weg te schoppen? Alvast mijn dank daarvoor.
Toch krijg ik van diverse mensen te horen dat ik layers moet gebruiken mbv CSS. Divjes zijn dé manier om een goede, prettige lay-out te krijgen. Dus ok, ik ga mij erin verdiepen.
Gisteren heb ik twee tutorials gedaan die ik heb gevonden op WC3.org. deze en deze.
Door deze tuts ben ik een hoop te weten gekomen van de wondere wereld die CSS heet, maar ik heb nog wel wat probleempjes die ik niet weet op te lossen. Ik kan dus nog steeds niet mijn lay-out in CSS krijgen.
Ik wil dit te zien krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| --------------- | Headerpic | --------------- |M| Content |M| |E| |E| |N| |N| |U| |U| |_| |_| | | | | | | |_________| |
Dit geheel moet in totaal 750 px breed zijn en in het midden van de pagina worden gecentreerd.
Het eindresultaat moet er uitzien als deze site.
Wil iemand zo vriendelijk zijn om mij een eind op de goede weg te schoppen? Alvast mijn dank daarvoor.
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.