[.htaccess] XS4all in BASIC WEBSITE UNIX?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Wil directory beveiligen met een .htacces bestand maar krijg steeds de melding:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Op de site van xs4all zie ik dat een basic website geen 'Beveiligde directories' ondersteunt. Probeer ze te bellen maar ze zijn vandaag gesloten. Houdt bovenstaande melding in dat ik geen .htaccess kan gebruiken?

Het geldt voor het onderstaande abbootje:
http://www.xs4all.nl/diensten/hosting/sh/shu_basic.html

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Volgens mij wel, want met .htaccess beveilig je een directory, en als dat niet mag krijg je die melding.

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Klopt.. een klant van me had ooit hetzelfde probleem.
xs4all levert sowieso erg slechte service & support..

• André

André

Analytics dude

AArsgier schreef op 30 May 2003 @ 12:54:
Dat is een ongegronde flame op het bedrijf...er zijn ook mensen die er wel tevreden zijn...het is niet zo dat als jij een probleem hebt gehad dat heel xs4all k is...

Maar dat was even offtopic tussendoor

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
AArsgier schreef op 30 May 2003 @ 12:54:
maar wel de beste service & support van alle ISP's in NL volgens de consumentenbond.
dus waar je deze onzin vandaan haalt...

TheS4ndm4n#1919

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
denk niet dat je met je basic account beveiligde directories kunt aanmaken, maar weet je zeker dat je .htaccess bestand goed is? je zou het nog eens bij google kunnen zoeken naar .htaccess generator. hoef je alleen een paar dingen in te vullen en dan heb je een goede .htaccess file.

• Folkert
nou, als het bestand niet goed zou zijn zou ik een andere melding moeten krijgen... denk ik...
Heb het iig zo gedaan zoals hier:
http://www.xs4all.nl/sys/...search.cgi?terms=htaccess

En op deze pagina zie ik ook dat dat pas van advanced kan...

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Laat je .htaccess inhoud een zien, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je server van je .htaccess over zijn nek gaat.
htaccess is overigens niet om enkel directories te begeiligen maar om Apache instellingen per directory te kunnen overriden, mits dit wordt toegestaan (AllowOverride). Als het niet zou mogen negeert hij dus gewoon je instellingen, wat volgens XS4ALL zelf dus het geval zou moeten zijn.

edit: Ik het net geprobeerd bij mijn eigen BASIC account en wat ik doe wordt gewoon genegeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door mpegernie op 30-05-2003 13:27 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wel een beetje belachelijk om de beveiligde directory's niet in het standaard pakket te zetten. Wat kost het nou extra voor xs4all?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Folkert
ok, hier mijn .htaccess:

AuthUserFile /usr/local/WWW/www.domeintje.nl/overzicht/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Limited Access"
AuthType Basic
<limit GET POST>
require user folkert
</limit>

en mijn .htpasswd maak ik via telnet aan...

Ik heb voor de AuthUserFile al elk mogelijk pad geprobeerd en als ik 'pwd' toets om tekijken wat het absolute pad is krijg ik een melding van 'Permission Denied'

[ Voor 8% gewijzigd door Folkert op 30-05-2003 13:17 ]

• André

André

Analytics dude

-Rob- schreef op 30 mei 2003 @ 13:12:
Wel een beetje belachelijk om de beveiligde directory's niet in het standaard pakket te zetten. Wat kost het nou extra voor xs4all?
Dan je alles dat bijna niets kost wel in het basic account gooien. Maar xs4all moet toch ergens aan verdienen, dus als je meer dan basic wil kun je dokken.

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Die htaccess ziet er op zich goed uit maar zoals je al weet, je basic account ondersteund het niet. Maar dat je een internal sever errror krijgt vind ik wel een beetje vaag.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Folkert
Ik het net geprobeerd bij mijn eigen BASIC account en wat ik doe wordt gewoon genegeerd.
Loopt jouw BASIC account ook bij XS4All?

[ Voor 59% gewijzigd door Folkert op 30-05-2003 13:28 ]

• mpegernie

mpegernie

.mpe

euh, wat denk je zelf ;)
ja dus, anders was het weinig relevant :)

• Folkert
Was ook wel logisch... 8)7
Hm, dan is het dus wel zeker dat het niet kan. hoef ik niet verder te proberen..
Bedankt iig voor de reacties! _/-\o_

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Folkert schreef op 30 May 2003 @ 13:17:
ok, hier mijn .htaccess:

AuthUserFile /usr/local/WWW/www.domeintje.nl/overzicht/.htpasswd
Weet je dat zeker?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mja, we kunnen hier wel allemaal gaan gissen wat er aan de hand is, maar bottomline is dat wij geen xs4all helpdesk zijn en we zonder error-logs sowieso niet aan kunnen wijzen wat die 500 inhoudt.

Ik zou zeggen: bel ze maandag nog 's of loop de xs4all documentatie over je abonnement nog maar 's goed na.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.