Inet delen schakelt zichzelf uit...

Pagina: 1
Acties:

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
Enkele weken geleden heb ik WinXP opnieuw geinstalleerd en internet zoals altijd weer gedeelt via win. Geen firewall. Nooit geen problemen mee gehad, heeft altijd gewerkt zoals het hoorde. Nu opeens schakelt de optie inetdelen zichzelf uit. Ook wanneer in de windows firewall erbij aan laat staan. Kijk ik bij eigenschappen van de internetverbinding dan staan de vinkjes nog aan bij internet delen en firewall. Maar hij deelt het niet, ook bij het overzicht waar ik ik beide netwerkverbindingen zie (internet en thuisnetwerk) staat bij status alleen ingeschakeld. Geen gedeelt of firewall.

Iemand een idee ? virus of wat anders?

Joost

Don't dream your life, live your dream.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Waar dit door komt weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om de router 'handmatig' aan te zetten. Dit doe je in het register. (uitvoeren > regedit) zoek vervolgens naar "IPEnableRouter" en zet de bijbehorende waarde op 1. reboot required als ik me niet vergis. Als deze overigens al op 1 staat, dan weet je dat je het ergens anders moet zoeken.

Als dat het geval is zul je wat meer info moeten geven, wie wat kan pingen, waar het misgaat, welke os'en, dat soort dingen.

offtopic:
je naam onder je post zetten staat vriendelijk, maar volgens forumrichtijnen is het niet nodig (zoals in: liever niet)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• --JvL--
Werkt niet, weer staat na de reboot internet delen niet aangegeven.
Vanuit de client kn ik wel de content van de "server" bekijken (gedeelde schijven). Of printen op de "server pc". Alleen het internet kan ik niet op raken. Dus ook niet pingen. Wanneer ik alles opnieuw instel doet het internet het wel gewoon op de client, tot wanneer ik de "server" reboot.

"server" is winxp machine, client is een win2000
Wat voor info heb je nog meer nodig?
ps. het heeft meer dan een jaar goed gewerkt, maar nu na een nieuw mobo in de "server" en nieuwe install van winxp na 1 mnd niet meer.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Atgast schreef op 30 May 2003 @ 11:32:
offtopic:
je naam onder je post zetten staat vriendelijk, maar volgens forumrichtijnen is het niet nodig (zoals in: liever niet)
offtopic:
Echter in een beginpost mag het wel, echter onder iedere post je naam zetten, wordt als hinderlijk ervaren..

Je hebt niet een 3rd party stukje firewall software draaien en laatst je PC nog via Windows Update up-2-date gebracht ;)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

weet je zeker dat het niet gewoon je DNS server is die eruit ligt ?

dat zou nog wel te verklaren zijn, probeer eens vanaf je client naar: 213.239.154.35 te pingen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• --JvL--
@ CyberJ: Nee ik heb geen andere firewall draaien,slechts norn anti virus. ook geen sp1 of andere updates gedaan.

@ Atgast: Timeout bij pingen naar dat ip

Verwijderd

Op het moment dat internet eruit gaat op de client (win2k bak). Kan je dan vanaf die pc de router pc nog pingen? Ik begrijp ff niet of je met 'ik kan niet pingen' nu internet of ook je interne netwerk bedoelt.

• --JvL--
Nou het ligt naar mijn mening niet aan de client pc. Deze kan wel op internet ALS de "server" goed ingesteld staat. dwz als hij via de wizard netwerk instellen is ingesteld. Echter de "server' schakeld alles uit bij een restart. Het interne netwerk functioneerd dan nog wel intern kan ik pingen, bestanden kopieren en printen. Buiten het netwerk gaat echter niets meer. Ook geen pingen/http/ftp etc.

edit: Ik heb even in mn log gekeken en zag dat dit er enige dagen geleden als foutmelding stond.

De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer JOOST die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{B049F168-B8DF-4390-8D8. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

[ Voor 33% gewijzigd door --JvL-- op 30-05-2003 15:01 ]

• --JvL--
Nog even een nieuwtje (en om hem eens omhoog te schoppen)
Met de nieuwste virusdefs vond ik op de router pc een irc trojan.

Heb nu het idee dat het hier aan ligt alleen schakelt de ICS vanzelf uit.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

vanzelf uitschakelen is DOH niet mogelijk,

er moet iets of iemand het doen, mogelijkheden:
- Iemand bestuurt dat ding remote (op elk account op de PC wachtwoorden opzetten zoals Weer0134AD, dit bemoeilijkt het besturen op afstand)
- er staat een andere DHCP server op je netwerk

- kijk eens in je Eventlog (rechter muisknop op "mijn computer" en dan manage this computer) wat er gebeurt.

ik zou o.a je PC gewoon opnieuw installeren en dan overal wachtwoorden op .. slecht beheer maakt dit mogelijk.

Tja vanalles

Pagina: 1