Printer Kapot door verkeerd aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
houwdoe,

Ik haal soms een aantal printers van de sloop om die dan vervolgens te maken en dat lukt altijd heel goed, meestal is het een kwestie van schoonmaken of 2 printers combineren tot een. Ik ben nu in het bezit van 4 printers uit de 600 serie, betreft de 610C en de 690C. Ik heb ze gemaakt op een na. Deze ene die niet wilde printen heb ik getest op de laptop van mijn ouders. Het gevolg was de eerste keer een mailtje dat met lettertype 72 uitgeprint werd :? met daarna een printopdracht die helemaal niet meer verwerkt werd, net als bij mijn andere computer. Nu vind ik dat niet zo'n probleem maar nu beweren mijn ouders, dat hun huidige printer op de laptop (845C) het niet meer doet :(. Kan ik door dit testen de Vaio haar parallele poort beschadigd hebben?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het kan, een (kort-)sluiting kan hele vervelende spanninkjes de parallelle poort insturen, zoveel dat het zelfs je hele notebook kan affikken.

Het zou ook kunnen zijn dat je de default printer-driver op dat notebook nog op je test-printers (6x0C) hebt laten staan, en dat de 845C daar wat problemen mee heeft.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Yep, dat is zeer goed mogelijk, ik heb vroeger ook verschillende parallele poorten gemold door er printplaten zonder weerstandjes in de 'data' kanalen er in te hangen. Meestal ging de flowcontrol van de paralle port kapot waardoor er allerlei kleine fouten op treden.

Dus als enkele kanalen met elkaar in contact hebben gestaan tijdens het testen (kortsluiting) kan het zijn dat paralle port dat niet kon trekken en zijn interne weerstanden er uit zijn gefikt.

[ Voor 29% gewijzigd door djexplo op 30-05-2003 11:08 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Daar zat ik nou ookal aan te denken. Snoopy (ja zo heet hj :)) staat nu nog ingepakt want we hadden een feestje gisteravond dat niet geschikt was voor onze kleine maar zodra hij uitgestalt staat zal ik er even op rondneuzen. Het vreemde, of eigenlijk het stomme, is dat ik toen ik de 610C's en die andere 690C's ging testen dat ik met me domme kop volgens mij ben vergeten om daarvoor drivers te halen. Snoopy heeft de 600derds dus aangestuurd met de 845C drivers uit mijn hoofd gezegd, alhoewel het ook best kan dat XP snel die 600's herkent heeft toch :?.

edit:
Als ik die poort gemold heb dan ga ik echt janken! Snoopy is dan weer voor 2 maanden weg en dat kost mij echt heel wat doekoes ;(. Hoe kan ik testen of die poort kaduuk is? En kan een simpele printer dat wel doen? En waarom is mijn parallele poort van mijn pc niet verrot als die printer daar ook op getest is? Laptops gevoeliger :?

[ Voor 27% gewijzigd door Josh op 30-05-2003 11:15 ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

GsJosh schreef op 30 mei 2003 @ 11:07:
edit:
Als ik die poort gemold heb dan ga ik echt janken! Snoopy is dan weer voor 2 maanden weg en dat kost mij echt heel wat doekoes ;(. Hoe kan ik testen of die poort kaduuk is? En kan een simpele printer dat wel doen? En waarom is mijn parallele poort van mijn pc niet verrot als die printer daar ook op getest is? Laptops gevoeliger :?
Kijk, je kunt het natuurlijk moeilijk en makkelijk oplossen... ;) de 845C is volgens mij een printer die je ook op je USB-poort kunt aansluiten. Als je dat nou eens probeert (je koopt bij een willekeurige PC-boer voor een euro of 10 een USB-printerkabel), dan omzeil je het probleem van die kapotte poort en dat kan je dus heel wat 'doekoes' schelen :). Je ouders zal het waarschijnlijk niks uitmaken of hun printer via USB of parallel werkt, vaak weten ze niet eens wat het allemaal betekent; ze zijn allang blij als hun printer werkt!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Mmmh, dat USB is wel een oplossing ja. Maar kan iemand dat bevestigen? En mijn ouders zijn niet dom, ze weten echt wel wat een parallele poort is of wat een processor is. Die zullen het zeker merken.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

GsJosh schreef op 30 May 2003 @ 12:18:
En mijn ouders zijn niet dom, ze weten echt wel wat een parallele poort is of wat een processor is. Die zullen het zeker merken.
Dan heb jij dus net dat ene stel ouders dat wel weet hoe een computer werkt :P.

Maar goed, hier heb je de bevestiging:
http://h20015.www2.hp.com...86&lc=nl&docName=bdd06111 , oftewel: alles over het configureren van je HP printer in combinatie met USB :).

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
I Love GoT :>

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:14

MBV

In het vervolg toch maar testen met een USB<->Parallel verloopje?

En laptops gevoeliger heb ik rare ervaringen mee. Mijn oude laptop (compaq armada 4120) had een werkende parallele poort, maar kon mijn zelf geknutselde windrichtingmeter niet lezen :? Ach, het was maar een simpel schoolprojectje, en op de testpc deed mijn richtingmeter het gelukkig wel :)

edit:
Mijn vader weet er ook alles van, heeft als manager geholpen met het configureren van servers. mijn moeder en zusje snappen echt niet waar het over gaat als wij het over pc's hebben :)

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 30-05-2003 13:05 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wij hebben op werk (veel lpt geneuzel) ook allemaal aparte lpt kaartjes in gebruik om die van het moederbord niet meer te slopen

Iperf

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Juist ja, ik heb het hele gebeuren even bekeken maar het betreft een 840C printer die niet meer de printopdrachten wil verwerken. Oftewel, de parallele poort stuurt de opdracht niet meer. Ik had toen ik de printer helemaal aangesloten had iets heel vreemds :?, de printer printte een enkele regel met allerlei vreemde tekens en smiley's? Maar nadat ik de printer reset had leek alles normaal, totdat ik een opdracht stuurde die niet verwerkt werd. Hierbij zijn wel de juiste drivers aanwezig. Ik ga zometeen mijn 710C erop aansluiten en kijken of de Vaio dezelfde problemen heeft met die printer. Ik baal echt! :( Hoe kan een normaal uitziende printer nou een parallele poort doorbranden? :? En waarom deed de dader het eerst wel en vervolgens nu niet meer op geen enkele pc :?. Ik moet die USB truuk maar uitvoeren, denken jullie ook?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien lag ie daarom op de sloop ?
ja go usb dan sloop je niet zo gauw die laptop idd ....

Iperf

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Misschien lag hij inderdaad daarvoor op de sloop :/ :D

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Ja, sorry mensen, een kleine update, oftewel een kick. Ik zit nog steeds met mijn probleem maar nu heb ik mij er iets verder in verdiept.

Wanneer ik een document afdruk in Word dan wordt die afdruk netjes naar mijn printer verstuurd. Daarbij verschijnt het printericoon rechtsonder in de balk en geeft hij aan dat hij aan het printen is. Dit venster gaat al na 4 seconden ongeveer weg :?. Dit is vrij onnormaal. Wel, de printer pakt netjes een blaadje maar doet daar een lange tijd niets mee. Een minuut is de printer stil met heel soms een klein beetje gerommel. Na een lange tijd gaat het rode papier-op (toch?) lampje knipperen terwijl de groene die hele periode al knipperde. Ik druk vrolijk op het rode knopje en de printer print een volledige enkele regel met alleen maar Ç's. Na een ander programma geprobeerd te hebben gaf de printer enkel een regel met ä's. Vrij abnormaal. Ik heb vanuit mijn printerinstellingen een testpagina afgedrukt waarbij het printericoon in de taakbalk echter wel lang blijft staan. Na enige tijd, voordat de printer al iets gedaan heeft gaat deze dan toch weg en de printer laat zijn groene lampje nog voor een minuut knipperen. Waarna weer de gebruikelijke procedure komt met rode LED en vreemde tekens.

Wel nu heb ik rondgekeken op de site van HP. Nog geen drivers herinstalleerd en sta op het punt om HP even een email te geven. Waarom ik dit probleem nu nog zo wil oplossen? Omdat mijn ouders het toch niet zo leuk vinden dat ik opeens wat ervoor moet kopen terwijl hij het voor mijn klungelen nog netjes deed. Ze zouden het zeker weten opgemerkt hebben wanneer ik zomaar die kabel gekocht zou hebben.

Ik wil jullie vragen om nog even met mij mee te denken. Terwijl ik nog even de stappen op deze site afga. Stappen 1 t/m 8 werken niet, stappen 9 en 10 geloof ik niet in. Stappen 11 t/m 14 moet ik nog bekijken en anders maar stap 15 :/. Als laatste redding dus een USB kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 01-06-2003 18:35 ]

Verwijderd

Test anders je parallele poort een smet behulp van zo een plugje.

http://pages.prodigy.net/...rallel_loopback_plugs.pdf

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Mwjah, dan kan ik beter een USB-kabel kopen, ik koop liever nog niet iets.
Pagina: 1