cdfoongids naar mysqldb

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb die nieuwe cdfoongids van dit jaar en ik wilde die boel graag in 'n mysql database gooien.
Nu heb ik wel gezocht en er zijn zat programmaatjes voor..
maar degene die ik geprobeerd heb werken dus alleen op oudere versies van de cdfoongids..

Heeft er iemand al ervaring met die nieuwe en hoe dat dan zou moeten enzo?
'k wild ehet graag aan m'n nummermelder koppelen, maar daarvoor moet ik de boel wel in een databeestje hebben.. anders lukt dat niet ;)

Verwijderd

Deze programma's zijn uiteraard illegaal. Denk niet dat je er hier om moet gaan vragen.

Tevens is wat jij wil ook illegaal. Adresgegevens bij nummers zoeken is naar mijn weten verboden in de privacy wetgeving.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 10:49:
Deze programma's zijn uiteraard illegaal. Denk niet dat je er hier om moet gaan vragen.

Tevens is wat jij wil ook illegaal. Adresgegevens bij nummers zoeken is naar mijn weten verboden in de privacy wetgeving.
Der is anders wel een site die dat wel heeft, maar die zal wel toestemming ofzo hebben, kweet ut ook niet

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Is dat zo?
Dat wist ik echt niet.........

Er zijn zat sites waar je een adres bij een nummer kan zoeken en die bestaan ook al een tijdje..

Vandaar dat ik dacht dat dat wel gewoon legaal was eigenlijk...
Voor zover ik weet hebben die ook gewoon de cdfoongids in een db gestopt..

'k mag tenminste aannemen dat ze niet alles handmatig uit het telefoonboek overgetypt hebben :)

Maar tis dus illigaal...
Sorry dan :(
tis jammer :'(

Verwijderd

Vandaar dat de ontwikkeling ook is stopgezet.

Verwijderd

Neeh, die site heeft geen toestemming, stond ook ergens op de site. ze hebben namelijk ook geheimen nummer enzovoorts. ze hebben ze gewoon van bladen encetra opgekocht.

de database is tegenwoordig veel beter beveiligd hiervoor. Is volgens mij ook nog niet gekraakt.

Heeft cmg toch iets goed gedaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 10:56:
Neeh, die site heeft geen toestemming, stond ook ergens op de site. ze hebben namelijk ook geheimen nummer enzovoorts. ze hebben ze gewoon van bladen encetra opgekocht.

de database is tegenwoordig veel beter beveiligd hiervoor. Is volgens mij ook nog niet gekraakt.

Heeft cmg toch iets goed gedaan
dat zal dan wel, want het is heel makkelijk te controleren. de kpn zet een heleboel fake namen met dito telefoonnummers in de telefoonboeken. als de kpn dus vermoed dat iemand hun lijst heeft gekopieerd kunnen ze dat zo nagaan.

trouwens, er is een site (de bekendste dus, maar ik weet niet of ik die nou wel of niet mag noemen) die gewoon werkt met de online telefoongids van de kpn. kun je soms snel voorbij zien flitsen

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
euh, is't een windows-app? Wat dacht je van een API bakken die gewoon via standaard windows controls/key simulation dat ding steeds wat invoert en de gegevens er uithaalt, verwerkt en in mySQL pompt? Nachtje ratelen op een vlotte bak en je hebt 'm :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 11:03:
[...]

[...]

trouwens, er is een site (de bekendste dus, maar ik weet niet of ik die nou wel of niet mag noemen) die gewoon werkt met de online telefoongids van de kpn. kun je soms snel voorbij zien flitsen
Dat kan wel, is niet zo moeilijk, maar dat gaat niet op voor de omgekeerde look-up. omdat dat gewoon niet gaat op de site.

ts : het is misschien een idee, maar kun je niet zodra je een nummer krijgt de look-up doen op die site. als je die dan hebt lokaal cashen, voor de volgende keer dat diegen belt. dan wordt het na verloop van tijd snel genoeg.

Verwijderd

De officiële site is de foonsuite site. De twee bekendste proggers van deze community hebben een baan aangeboden gekregen door KPN als progger voor de nieuwe cdfoongids, nadat cmg dit had verneukt met een enorme trage java versie. De rip tool om alles in mysql of access te zetten is wel nog uitgegeven voor de nieuwe versie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb er zelf ook wel eens over lopen nadenken en ik zou met veel interesse meelezen & discussieren (het is natuurlijk heel handig om het in een eigen DB te hebben). Maar helaas zul je naar de rechthebbenden van de data (KPN) moeten stappen - welk een heeel leuk bedrag van je zullen vragen dus dat lijkt me geen optie :P

Anyhow, het mag dus niet dus manieren om het te omzeilen lijkt me ook niet zo handig om te gaan bespreken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.