Toon posts:

Opeens zware packet loss tijdens CS :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem tijdens CS, het ligt aan @home, maar die kan er niks aan doen denk ik. Na ongeveer 20 minuten spelen gaat m'n verbinding opeens rare kuren vertonen, zo ziet er dat uit:

Hier ziet er alles nog goed stabiel uit, niks aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~sm0lders/Lag/lag4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~sm0lders/Lag/lag3.jpg

En dan na ongeveer 20 min begint de hell :/ :
Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~sm0lders/Lag/lag1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~sm0lders/Lag/lag2.jpg

Iedereen staat om de halve seconde dan eventjes stil, zoals je kunt zien aan de rode balkjes, zelf kan ik nog steeds probleemloos rondlopen. Het lijkt wel alsof m'n upload ok blijft, maar m'n download ziek wordt. Soms lost het probleem zichzelf op maar na 5/10min komt het dan weer terug, ik snap er de ballen niet van.

Specs:
AMD Athlon XP 2100+
256MB DDR
100Mbit netwerk kaart
aangesloten op een:
xDSL/CABLE Broadband Router 4S van Sitecom

En als het gebeurt dan staat alleen mijn pc aan, er zitten maar 2 pc's aangesloten op die router.

Hoe kan ik dit oplossen? ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 10:39 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Waarop heb je je rate en dergelijke staan?

Verwijderd

Topicstarter
rate 9999
cl_cmdrate 99
cl_updaterate 99

Als ik cmdrate en updaterate lager zet dan heb ik dit probleem veel meer :(

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
zoals je zegt: ligt waarschijnlijk aan @home, en die zijn te lui om er iets aan te doen

TheS4ndm4n#1919

• SouLmaN
Probeer eens :
rate "21000"
cl_cmdrate "100"
cl_updaterate "100"
cl_rate "19000.666"
cl_latency "-15"

en anders:
cl_cmdrate "80"
cl_allowupload "0"
cl_allowdownload "0"
cl_download_ingame "0"
cl_updaterate "80"
rate "9500"

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 21:27
Wat ik ook zou aanraden is om niet; net_graph 1 maar net_graph 3 in te stellen aangezien 1 nogal wat fps vreet met die gare grafiekjes (hebben toch geen meerwaarde t.o.v. cijfers.)
Tevens je rate en cl_up/cmd rate beetje mee gaan klooien... want je misschien ook kunt proberen is je MTU (TCP instellingen) aanpassen, daar is een programmatje voor, TCPOptimiser (http://www.bbb.demon.nl/TCP%20Optimizer.exe)

suc6 iig ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Magnolia op 30-05-2003 13:22 ]

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TCPOptimiser gedaan en _SouLmaN_'s settings geprobeerd maar het probleem blijft, het ligt aan @home, ik zal nooit van m'n lag afkomen.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
is het op iedere server?

Verwijderd

Topicstarter
Op iedere server :'(

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
IK HEB ZO'N ONTZETTENDE ZIN OM TE GAAN SCHELDEN. Maar dat doe ik niet ;)

Reacties zoals probeer dit eens en dan wat enge rate cijfers. Die mensen moeten niet doen alsof ze iets weten van CS.

rate = 7500 voor adsl, weet andere niet. maar iets van 10000 voor kabel denk ik
de rest gewoon standaard!!!!!!!!!!!!!!!!! hoe vaak ik dit al gezegd heb.
dus cl_cmdrate = 35
cl_updaterate = 35
al dat soort dingen gewoon lekker std.

en cl_rate = rate
dus daar kom je niet verder mee. maar nooit die dingen op zulke gekke waarden zetten. misschien werkt het voor die korkies die het verzonnen hebben, maar voor de meeste dingen werkt het NIET

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb zelf is wat zitten tweaken, (met adsl) en updaterate wil bij mij net iets beter op 30. (T-phone had een ping van 0 als we samen in server zaten)

en idd rate=cl_rate

verder moet ik je er even op wijzen dat loss hetzelfde is als packet loss en dat kan niet door een applicatie verminderd worden

dus al deze simpele cijfertjes doen dus niks :P

hoe je je loss kan verminderen is je kabels nakijken (korter maken) goede spliters gebruiken, en @home bellen.
verder niks

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Hyp3rman
hey basie ik hoop niet dat het T-phones server was :) want dan is het meestal zo dat hij een ping van 0 heeft :P

• SouLmaN
Als je nou ook nog met een oplossing komt Hyp3rman ipv alleen maar te zitten zeuren over getalletjes...

Die settings werken bij mij prima, en ken er genoeg waarbij dit ook zo is. (Bovenste rijtje van ex nr1 clan NL) Maarja jij zal het wel beter weten om de een of andere reden. Als je echt je perfecte rate wilt hebben moet je zelf gaan zitten proberen met net_graph 1 aan en kijken wanneer er gele of rode lijnen verschijnen als je de rate veranderd, het is echt niet zo dat iedereen maar 7500 moet nemen omdat dit "standaard" is ofzo.

En dat het aan @home ligt was ook wel duidelijk, maar wat is er zo erg aan om iets anders te proberen? zucht..

[ Voor 25% gewijzigd door SouLmaN op 31-05-2003 00:18 ]

• Hyp3rman
Ik heb al die cijfers geprobeerd. vroeger, want speel het niet meer. maar dan zag je het gewoon duidelijk omhoog schieten. en de makers hebben het heus wel goed uitgerekend dat een getal wat dicht in de buurt ligt van 7500 beter werkt dan iets wat 2x zo groot is

Pagina: 1