Toon posts:

XP2000+ temp erg hoog (asus pc probe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ASUS PC probe geinstalleerd en hij geeft een cpu temp aan van 70graden!
Dit is toch niet normaal ! 8)7 Tot hoever is deze tool te vertrouwen?

Tevens geeft de tool aan dat de power en chassis fan below treshold zijn.

even voor alle duidelijkheid, het is een standaard pc.
asus a7v333
xp2000+
256 MB PC2700
Maxtor 40 GB 7200
en nog veel meer.....

oja, dual boot xp en rh.

Kunnen julie mij helpen ?

Verwijderd

Zonder airflow worden XP 2000+ jes heel errug warm, gewoon een kwestie van airflow, lees erover in de FAQ

[offtopic] wat is een 'standaard PC' zoals je beschrijft?[/offtopic

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 10:41 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik heb ASUS PC probe geinstalleerd en hij geeft een cpu temp aan van 70graden!
Dit is toch niet normaal ! Tot hoever is deze tool te vertrouwen?
Wat geeft je BIOS aan dan? Daarnaast staat ASUS niet echt bekend voor het getrouw weergeven van de temps, en dit kan per bios ook sterk verschillen.

Heb je de volgende dingen al gecontroleerd:
1. Heatsink/cooler goed gemonteerd?
2. Koelpasta aangebracht tussen heatsink en CPU

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

Talon

Booooom !

vertrouw Asus probe NOOIT !!!!
Probeer dan liever MBM ...
Asus Probe staat er om bekend er flink naast te zitten ...
Overigens : check de versie van je bios ook even ...
misschien dat een bios update een positieve invloed heeft op het uitlezen van je diodes.
Succes ! :)

Verwijderd

en voel eens aan de heatsink of deze ook echt zo warm is..

Verwijderd

Topicstarter
hmmm mijn bios kan ik niet bekijken , ik zit op mijn werk.
verder is deze pc (in 2002) door de leverancier in elkaar gezet.

standaard betekend voor mij geen oc.....

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 30 mei 2003 @ 10:45:
misschien dat een bios update een positieve invloed heeft op het uitlezen van je diodes.
ik zal dat tooltje even proberen. De laatste versie van de bios staat er op, gisteren nog ge flashed.

Verwijderd

Topicstarter

heb je ook een link ?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meuktracker: Motherboard Monitor 5.3.2.0

En probeer voortaan wat vaker de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop te gebruiken :)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

Talon

Booooom !

Verwijderd

WHat the fuck idd, 70 graden is erg hoog, mijn xp2000 is maar 36 graden stressed, dat dankzij een vette zalman cooler en een 120mm enermax outtake, en samen hoor je ze bijna niet dus tis nog stil ook
ik adviseer je dus wat meer geld in je koeling/airflow te steken

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die tooltjes zijn wel leuk die hier worden aangeraden, maar de BIOS is nog altijd het betrouwbaarste. Je kan aan de heatsink voelen of die ook erg heet wordt, zo niet kan het ook nog een geval van een slecht contact tussen de heatsink en de core zijn.

Wat heb je voor een koeling op de CPU zitten? Een standaard AMD koeling?
En wat heb je verder aan airflow (outtake/intake FANs)? Dit laatste kan erg schelen in temp.. :)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 11:00:
WHat the fuck idd, 70 graden is erg hoog, mijn xp2000 is maar 36 graden stressed, dat dankzij een vette zalman cooler en een 120mm enermax outtake, en samen hoor je ze bijna niet dus tis nog stil ook
ik adviseer je dus wat meer geld in je koeling/airflow te steken
das een beste jongen....
ik zit hier met enorme chieftec server tower, 7 case fans, een xp2000+ en daarop een swiftech mcx370....toch is hij stressed 57graden.....idle 32......

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 30 mei 2003 @ 11:19:
Die tooltjes zijn wel leuk die hier worden aangeraden, maar de BIOS is nog altijd het betrouwbaarste. Je kan aan de heatsink voelen of die ook erg heet wordt, zo niet kan het ook nog een geval van een slecht contact tussen de heatsink en de core zijn.

Wat heb je voor een koeling op de CPU zitten? Een standaard AMD koeling?
En wat heb je verder aan airflow (outtake/intake FANs)? Dit laatste kan erg schelen in temp.. :)
standaard amd koeler, verder geen airflow , ik verwachte eigenlijk niet dat nodig zou zxijn voor een standaard configuratie, die door de leverancier in elkaar is gezet. Ik zal de FAQ over airflow een doorlezen. en natuurlijk vanavond de bios uitlezen op temps.

• Laurent
  • Niet online
Die enorme temperatuurverschillen hier kunnen verschillende oorzaken hebben. Sommige mensen hier hebben een goede airflow, en sommige mensen hebben bv. een Tbred-B core op hun 2000+ zitten. De 2000+ is gemaakt met de Palo. core en de Tbred (A en B) code, en de Tbred-B versie wordt een stuk koeler dan de Palo. (de 1e dus) versie.

De 2000+ palo. kan best heet worden ja.

xux: Normaal gesproken zorgt een goede shop er wel voor dat de CPU niet te warm wordt. Maar je geeft aan dat de PC al wat oud is... wat je nog kan proberen is de heatsink wat schoon maken (stof d'r uit halen) dat scheelt soms wel wat.

[ Voor 27% gewijzigd door Laurent op 30-05-2003 11:40 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
mad_dog schreef op 30 mei 2003 @ 11:24:
[...]

das een beste jongen....
ik zit hier met enorme chieftec server tower, 7 case fans, een xp2000+ en daarop een swiftech mcx370....toch is hij stressed 57graden.....idle 32......
T zal waarschijnlijk meer aan Palomino/Tbred liggen ;)

Verwijderd

mmm ik heb heb xp2200 met een vulcano9 cooler draait op +/-3000 toeren en een asus a7n8x mainb
maar temp geen probleem 40gr en stressed 47/48 gr
ik heb wel 2 fan's voor en 2 fan's achter in mijn case zitten die draaien met mijn fanbusje op de laagste stand 7 volt _/-\o_

• Laurent
  • Niet online
Eeuh, het is niet de bedoeling dat dit een 'show_hier_je_temps' topic wordt. Dat je CPU niet zo warm wordt is ok, maar de topicstarter heeft niet zoveel aan de reacties van 'mijn XP 2400+ wordt xxx graden'. Dit is een topic dat gaat over een probleem; en geen opsomtopic. :)

Dit is trouwens ook wel een handig stukje text bij dit topic

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 30-05-2003 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 30 mei 2003 @ 11:42:
Eeuh, het is niet de bedoeling dat dit een 'show_hier_je_temps' topic wordt. Dat je CPU niet zo warm wordt is ok, maar de topicstarter heeft niet zoveel aan de reacties van 'mijn XP 2400+ wordt xxx graden'. Dit is een topic dat gaat over een probleem; en geen opsomtopic. :)

Dit is trouwens ook wel een handig stukje text bij dit topic
bedankt voor de link ;)

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 30 May 2003 @ 10:45:
Ik heb het tooltje MBM 5 Dashboard geinstalleerd, en hierin geeft hij 71 graden aan. 8)7 dat wordt toch maar eens nadenken over het toepassen van een goede airflow.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik heb het tooltje MBM 5 Dashboard geinstalleerd, en hierin geeft hij 71 graden aan. dat wordt toch maar eens nadenken over het toepassen van een goede airflow.
Ik denk dat je naast het verbeteren van je airflow er ook goed aan doet eens te kijken naar een andere cpu-cooler. Zoals als eerder gezegd deze temp is niet echt schadelijk voor je CPU maar verkort de levensduur natuurlijk wel en kan ook resulteren in een instabiel systeem :)
Wat in ieder geval geen kwaad kan is de huidige sink er eens af te halen en te kijken hoeveel koelprut er op je proc zit, kans is groot dat er een grote hoop opgedroogde prut opzit ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 11:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Talon schreef op 30 mei 2003 @ 10:45:
nou bij mij zijn probe en mbm5 pcies hetzelfde

maar tov me mobo wijken ze dus allebei bijna 10 graden af

bijv :

Bios : 37
Probe : 47
MBM5 : 47

moet ik nu me bios geloven of de meet proggies ?

of is deze fluxuatie normaal als je windows in gaat ?

of sla ik de plank compleet mis ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Zijn de metingen in windhoos stressed? Zoja, dan zou het best kunnen dan er 10 graden verschil is tussen je Idle (in je BIOS dus..) en stressed (in je windows)..

En dan nog, ik zou altijd eerder je BIOS geloven dan windows.

Learn something new every day.

Verwijderd

Ik heb het zelfde mobo en ook 2000+
Zelfde temps, ook geleverd door een zaak.
Maakte me eerst zorgen om, maar nu maak het me niks uit kijk maar een amd athlon kan 90 graden worden voordat hij beschadigt!
Sterkte hou ons op de hoogte!

Verwijderd

Is het een geboxede versie met een standaard koeler? Bij mij werd mijn processor met de boxed! koeler 68 graden stressed en met burnk7 gaf xp pro een bsod bij 70 graden!

Toen had ik een spire falconrock II gekocht (met de standaard koelprut erop, dus geen pasta)) en nu wordt mijn proc iets van 44 graden idle/~54 stressed (kast dicht).

Ik heb dan wel een oude core, van 2002.
Pagina: 1