Toon posts:

AOL ADSL zonder AOL 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maandjes woon ik in Nice, en sinds een maandje heb ik een ADSL aansluiting via AOL zodat ik eindelijk weer lekker kan internetten op mijn laptop.

Nu heb ik het volgende probleem dat ik graag wilde voorleggen aan de vertrouwde Hollandse tweakergemeenschap: ik heb een gloeiende gloeiende hekel aan de hele interface van AOL, het feit dat ik de hele AOL 7.0 Suite moet opstarten om te kunnen inbellen (neemt 25 Mb geheugen in beslag!!), alles is in het Frans en bovendien kan ik mijn e-mail niet POPpen.

Nu wist ik niet van te voren dat AOL zo'n zuigende interface had, maar nu zit ik er aan vast voor een jaar. Mijn vraag is dan ook: weten jullie een manier om die ellende te omzeilen en gewoon ouderwets lekker simpel in te bellen of in ieder geval iets wat er op lijkt?

Misschien staat het gewoon ergens in de gebruikershandleiding maar mijn computer-Frans is nog niet zo goed :?

Merci

HJO

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou je kunnen vertellen wat voor modem je bij de adsl aansluiting heb gekregen ?

Wat screenshots van de eigenschappen van de huidige AOL verbinding helpen ook wel, aangezien hier in nederland AOL niet op deze manier bestaat. Dus heel weinig mensen kennen het maar.

Ik weet wel vanuit de VS dat het mogelijk was om met dail-up om die kl*te interface heen te komen, maar met adsl moet ik toch wel ook de instellingen zien wil ik er iets over kunnen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 30 mei 2003 @ 10:45:
Zou je kunnen vertellen wat voor modem je bij de adsl aansluiting heb gekregen ?

Wat screenshots van de eigenschappen van de huidige AOL verbinding helpen ook wel, aangezien hier in nederland AOL niet op deze manier bestaat. Dus heel weinig mensen kennen het maar.

Ik weet wel vanuit de VS dat het mogelijk was om met dail-up om die kl*te interface heen te komen, maar met adsl moet ik toch wel ook de instellingen zien wil ik er iets over kunnen zeggen.
Tja dat is een goed puntje, maar op het eerste gezicht lijkt het er op dat er weinig info te vinden is:

- De modem is in ieder geval een Speedtouch 330 (USB)
- Er zijn geen inbelverbindingen aangemaakt
- Bij Internet Options staat LAN Settings - Automatically detect proxy settings aan, verder niets bijzonders te zien
- Bij Network Connections heb ik een Local Area Connection via het Speedtouch modem
- De properties daarvan leveren ook niets bijzonders op, TCP-IP settings staan allemaal op "Automatically detect/obtain blablabla"
- Connection details:
Address Type - Automatic Private Address
Gateway/DNS/WINS - Allemaal niet ingevuld

Ben bang dat je daar niet veel mee kan. Moet je nog meer weten?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als ik het goed begrijp moet je dus eerst die interface opstarten... en dan komt er een soort inbel schermpje ?

Want het is mogelijk om met de speedtouth 330 zelf een verbinding te maken, deze wordt namelijk hier in nederland ook gebruikt. Is de modem ook echt als "modem" geinstalleerd" of als een netwerkkaart. Mocht het het eerste geval zijn, probleer eens handmatig een inbel verbinding te maken, hier kan je als telefoon nummer gewoon "1" invullen en gewoon alle instellingen standaard laten.

Kijk dan eens of je een verbinding kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
helaas ik heb geen "modems" geinstalleerd (behalve mijn interne laptop modem), de speedtouch staat als netwerkverbinding vermeld (Network or high-speed internet connection)