Partities overzetten naar nieuwe harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Misschien is het makkelijker dan ik denk, maar ik wil geen risico lopen daarom vraag ik het hier maar even.

Ik heb nu 2 x 30GB in RAID 0 waarop 4 partities staan waaronder C:\.
Onlangs heb ik een nieuwe 180GB schijf gekocht waar ik deze partities op wil zetten.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Gewoon de partities kopiëren naar de nieuwe schijf met PartitionMagic 8 of zou ik images moeten maken met Ghost en die terugzetten op de nieuwe schijf.

Het is dus de bedoeling dat alle oude partities op de nieuwe schijf komen en dat ie bootable wordt.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Norton Ghost zou ik gebruiken eerlijk gezegd :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In principe kan Partition Magic ook prima disk-to-disk kopieen van partities maken. Ghost of Drive Image heb je daarvoor niet nodig. Ik vraag me alleen af of een RAID 0 systeem sowieso wel te imagen is. Ik dacht dat niet iedereen daar goeie ervaringen mee heeft :?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

/downtime/ schreef op 30 May 2003 @ 10:38:
In principe kan Partition Magic ook prima disk-to-disk kopieen van partities maken. Ghost of Drive Image heb je daarvoor niet nodig. Ik vraag me alleen af of een RAID 0 systeem sowieso wel te imagen is. Ik dacht dat niet iedereen daar goeie ervaringen mee heeft :?
Welke optie bedoel je dan in Partition Magic om disk-to-disk te kopieren? Ik werk er toch vaak mee (versies 7 en 8) en heb nooit er iets van gezien.

Op zich spreekt ie het RAID 0 systeem aan als normale schijf, dit moet niet uitmaken. Echter als je de RAID array op een andere RAID controller zet kan je problemen gaan krijgen.

BF2 stats Systemen