Toon posts:

[WinXP] Vastlopers bij spellen/screensavers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ati radeon 9500 pro sapphire krt. gekocht. Nu heb ik deze geïnstalleerd en elke keer als ik een spel speel of een 3d screensaver draai wordt ik er na een tijdje uitgegooid of loopt het systeem vast.
Nu heb ik de leverancier van de videokrt om hulp gevraagd en deze vermoed dat het in de minidump staat. Ik, als leek zijnde, kan daar niet wijs uit worden. Ik heb de bastanden dus naar de leverancier gestuurd en volgens hem (na een vluchtige blik) was het iets met de sound krt en de videokrt. De sound kaart zit bij het moederbord in (MOBO:GA7VRXP 1.1). De leverancier had geen tijd om dit uit te zoeken en rade mij aan het in de forums te zoeken. Ik heb hier nog nooit mee gewerkt en heb ook geen idee waar ik naar moet zoeken.
Kan iemand mij helpen???!!!?? :'(
Ik kan de bestanden eventueel wel mailen.

Alvast bedankt.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jij gaat er mee accoord dat als jij een kaart koopt die niet naar behoren werkt, je niet terug kan, maar 'het zelf maar op forums kan gaan zoeken' 'want de leverancier is te druk' :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas weinig keus ik kan er niet zo heen rijden is te ver weg. En ik heb net te horen gekregen dat als de kaart niet defect is ik hem niet terug kan sturen. volgend bericht heb ik ontvangen:
LS,

Dit is helaas niet mogelijk, gezien het niet een defect betreft.
De in compatibiliteit wordt ergens door veroorzaakt, en dat moet eerst
uitgesloten worden.
Op onze info pagina staat informatie betreffende oa retourgarantie, maar
daar valt dit geheel ook niet onder. Indien u vermoed dat de VGA kaart
defect is, dan kunt u hiervoor een RMA invullen.

Ik kan u helaas aan uw verzoek tot creditering / omruiling niet voldoen
zonder een defect.
dus als iemand kan helpen GRAAG!!!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk eens naar de IRQ's van je verschillende devices, misschien zit er ergens een conflict.
Ook de laatste Catalist driver zou een oplossing kunnen bieden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers van de ATI site gehaald maar helaas blijft het zo. Ook heb ik eerdre versies geprobeert maar niks wil lukken. meer gegevens over mijn systeem:
Windows XPprof, direct x9.0, AMD 2400+, 768 mb ddr2700/333.

PS. sorry voor de dubbele topic, dit is de eerste keer dat ik via zo'n forum werk en ik kon mijn oude topic niet meer vinden dus dacht ik dat deze niet goed geactiveerd was.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En welk OS praten we over? Lees het volgende even door:

Windows Operated Systems - Policy

Metname het stukje over topicstart en topictitels.

M.b.t. die minidump, krijg je ook een blauw scherm te zien? Of herstart windows automatisch? Of loopt windows gewoon vast? Indien een blauw scherm: Windows XP en 2000 BSOD guide

En aangezien je nieuw bent hier (welkom trouwens :) ) het volgende ook even goed doorlezen:

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

* titel aangepast.

[ Voor 21% gewijzigd door Han op 02-06-2003 09:34 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 09:26:
Ik heb de laatste drivers van de ATI site gehaald maar helaas blijft het zo. Ook heb ik eerdre versies geprobeert maar niks wil lukken. meer gegevens over mijn systeem:
Windows XPprof, direct x9.0, AMD 2400+, 768 mb ddr2700/333.

PS. sorry voor de dubbele topic, dit is de eerste keer dat ik via zo'n forum werk en ik kon mijn oude topic niet meer vinden dus dacht ik dat deze niet goed geactiveerd was.
Heb je ook de de via 4 in 1 drivers geinstalleerd, etc?

het klink misschien lullig, maar er wordt wel verwacht van je dat je ook zelf probeerd je probleem op te lossen en dat je iig verteld wat je al geprobeerd hebt en waarom dat eventueel niet hielp.
Lees daarvoor ook even dit door aub: [FAQ=,]Registratievoorwaarden en faq[/FAQ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga dit goed lezen en probeer het zo op te lossen. Lukt dit niet dan kan ik weer een gil geven via deze topic???

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 09:41:
oke ik ga dit goed lezen en probeer het zo op te lossen. Lukt dit niet dan kan ik weer een gil geven via deze topic???
Nou ja, een gil geven.
Dan kun je gewoon uitleggen wat je allemaal geprobeerd hebt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer ati catalyst 3.2 drivers eens. 3.4 (nieuwste die te downloaden zijn) heb ik niet zulke goeie ervaringe mee.

http://pdownload.mii.inst...7-84-030228a1-008041c.exe

[ Voor 30% gewijzigd door smvs op 02-06-2003 10:22 ]

Verwijderd

Ik heb ooit eens gehoord van iemand die van het kastje naar de muur werd gestuurd (tussne microsoft, hardwareleverancier en spelletjesfabrikant). Het probleem werd toen opgelost door een andere mousedriver te installeren. M.a.w. veel succes met je zoektocht!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
Staan er foutmeldingen in je eventviewer? Draai ook de directx diagnose eens (start->run->Dxdiag), wellicht dat daar nog iets van een foutmeldingen staat. En inderdaad je IRQ's even nalopen.

[ Voor 22% gewijzigd door k7of9 op 02-06-2003 21:28 ]

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de volgende foutcode: 0x0000008E en de bestandsnaam:dxg.sys. OP de irq16 staat de ATI9700/9500 en Via Rev 5 of later USB nu host controller. Via google heb ik gezocht naar wat deze foutcode betekenen mag , maar helaas geen antwoord gevonden. Ook is deze niet terug te vinden in Windows XP en 2000 BSOD guide zoals hier boven werd geadviseerd. Ik heb geprobeerd een debugger te installeren maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Is er iemand die deze code kent en een eventuele oplossing daarvoor heeft? Dan zoek ik zelf ook nog verder en als ik al meer vind geef ik daar bericht van.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:37
Wat ik je kan adviseren is zowel dx9 te (her)installeren en ook de 3.4 versie van ati te gebruiken. Ook eerst de drivers die er nu op staan uninstallen.

Doe dit gewoon via de control panel en zorg dat alles verwijderd is. Nadat je alles heb uninstalled, gebruik dan het programma drivercleaner dat je via www.driverheaven.net kan downloaden.

Daarna rebooten en dan dx9 installeren, weer rebooten en de videokaart drivers (vergeet de controlpanel niet) installeren.

Als het dan nog niet lukt, kom dan maar ff weer reageren ;)

Een standaard GoTter ;)

Pagina: 1