Toon posts:

Win XP installatie + s-ata hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He piepel....

Ik heb nu een brand new systeem.

p4c800 delucxe, 3ghz 800mhz fsb, 2x 512 mb pc3500 corsair, 2x 120gb maxtor s-ata hdds, 9800 pro 256mb...

ik heb de laatste bios update geinstalleerd en alles op standaard laten staan.

nu heb ik alles netjes inelkaar gezet om vervolgens windows xp pro te installeren zonder te overklokken om te kijken of alles gladjes loopt....

je zou zeggen dat moet lukken...

maar aan het einde van de windows installatie krijg in een BSOD!

PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA

Ik heb al uitgebreid op het BSOD topic gekeken maar het nog niet gevonden.
Ik heb een vermoeden dat het iets is met mijn hdd of geheugen.
De installatie herkent de schijven wel dus op f6 drukken en de drivers voor de sata installeren heeft geen zin.

Het zou ook aan de formatering kunnen liggen. Bij het installeren van xp kies ik format met ntfs. Als ik dan naar de partities kijk staat er op de hdd een ongepartitioneerd stuk van 8 mb. Terwijl die normaal de schijf volledig benut.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen????

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 08:17 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49
Om geheugen te testen kun je memtest gebruiken. Maar ik weet nog niet of memtest dat chipset ondersteund.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb geen antwoord op je BSOD maar die 8Mb is vrij normaal. Ik ben nog geen NTFS schijf tegengekomen die dat niet heeft.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Heb je USB apparaten aan je pc hangen tijdens installatie ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 08:11:
Het zou ook aan de formatering kunnen liggen. Bij het installeren van xp kies ik format met ntfs. Als ik dan naar de partities kijk staat er op de hdd een ongepartitioneerd stuk van 8 mb. Terwijl die normaal de schijf volledig benut.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen????
dan heb je alleen een extended partitie, waar je XP op het installeren bent. Die 8Mb komt er altijd voor als je een extended partitie maakt en je zet daar een logische partitie in. Je hebt dus geen primaire partitie op je hd.