JavaScript, via internet process killen

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik ben bezig om via een internet pagina een process te killen. Dit ben ik op de volgende manier van plan:

Het volgende gebeurt op een Win2K server machine:

Ik heb het programma Process.exe op de server geinstalleerd en het volgende bestand gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<%@ LANGUAGE = "JAVASCRIPT" %>
<%
var commandLine = "C:\\Process.exe -k iexplore.exe";
var WshShell = Server.CreateObject("WScript.Shell");

WshShell.Exec(commandLine);
WshShell = null;
%>

Dit zou dus als voorbeeld de iexplore.exe moeten killen. Dit gebeurt niet. Een net send 127.0.0.1 hallo werkt wel. Kortom ik denk dat dit script niet bij de internet explorer kan komen die op de desktop draait. Wie kan mij vertellen hoe ik dit wel kan doen? Thnx.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Dit is eigenlijk geen JavaScript. Dit is danwel Visual Basic danwel ASP.net. Heb je daar wel eens aangedacht? Javascript voert enkel op jouw computer iets uit, niet op een computer waar de pagina vandaan laadt.
Dus de server stuurt jou dat Javascriptje en voert dat uit op de cliënt wara jij mee werkt. Dus je kunt niets killen op de server met JavaScript!

[ Voor 3% gewijzigd door Alex op 30-05-2003 08:41 . Reden: kleine toevoeging ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
prog-konijn schreef op 30 mei 2003 @ 08:41:
Dit is eigenlijk geen JavaScript. Dit is danwel Visual Basic danwel ASP.net. Heb je daar wel eens aangedacht? Javascript voert enkel op jouw computer iets uit, niet op een computer waar de pagina vandaan laadt.
Dus de server stuurt jou dat Javascriptje en voert dat uit op de cliënt wara jij mee werkt. Dus je kunt niets killen op de server met JavaScript!
Al eens gedacht aan server-side JavaScript?

Maar ontopic: ik denk dat de IUSR account niet gemachtigd is om iexplore te killen. Kun je lokaal niet testen door eenzelfde programma als die user te runnen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Tenzij het IUSR account administrator or power user rechten heeft (zou ik persoonlik niet doen ;)) kan het natuurlijk geen processen van andere stoppen. Het iexplore proces wordt per gebruiker gestart, niet algemeen.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Zels als ik de IUSR account Admin rechten geef werkt het nog niet... Wel is me opgevallen dat als ik bv. calc start met het script, deze wel ergens draait, alleen krijg ik hem niet te zien...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Rempage0611 schreef op 30 May 2003 @ 12:53:
Zels als ik de IUSR account Admin rechten geef werkt het nog niet... Wel is me opgevallen dat als ik bv. calc start met het script, deze wel ergens draait, alleen krijg ik hem niet te zien...
Gert schreef op 30 May 2003 @ 11:16:
Tenzij het IUSR account administrator or power user rechten heeft (zou ik persoonlik niet doen ;)) kan het natuurlijk geen processen van andere stoppen. Het iexplore proces wordt per gebruiker gestart, niet algemeen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Sorry, werd net wakker, lezen is moeilijk |:( |:( |:(

Is er een andere manier op programma`s op de Desktop te starten via een web interface???

Verwijderd

Je zal client-side javascript moeten gebruiken. Nu wordt de code uitgevoerd op de server. Je kan je code wel naar de client vertalen als volgt (al zal je wel heel wat rechten moeten toekennen in de browser om het script uitgevoerd te krijgen. Ik weet niet of dat wel zal lukken.):
code:
1
2
3
4
5
6
<script language="javascript">
var commandLine = "C:\\Process.exe -k iexplore.exe";
var WshShell = new ActiveXObject("WScript.Shell");
WshShell.Exec(commandLine);
WshShell = null;