Ik ben bezig met een eigen easy webshop, het gaat al perfect! Maar nu zit ik met een probleem, die is alsvolgt
Als de user op een product klikt, dan wordt dat product in de database gezet.
Ok dat is mooi, vervolgens keert hij automatisch terug naar de producten pagina.
Als de user op een ander product klikt, dan voegt hij die ook toe, MAAR in een nieuwe ROW en dat wil ik dus niet, ik wil dat hij de vorige ROW gewoon update, dus het laatste product dat de user aangeklikt heeft toevoegt in de zelfde row.
Tot nu toe heb ik deze code voor alleen het toevoegen:
Wat hij nu dus doet, is voor elk product een andere row aanmaken. Terwijl het van de zelfde user is. Ik wil dus dat alles wat die user besteld, in row komt.
De database bevat 3 tabellen waarvan:
- Bestelling
- Klanten
- Producten
Tabel Bestellingen bestaat uit:
Id Klant Producten
Ik heb de search gebruikt, er waren zat andere topics maar ik heb niet gevonden waar ik naar zocht.. of kon er niet uit komen.
Degeen die het weet? ->
Als de user op een product klikt, dan wordt dat product in de database gezet.
Ok dat is mooi, vervolgens keert hij automatisch terug naar de producten pagina.
Als de user op een ander product klikt, dan voegt hij die ook toe, MAAR in een nieuwe ROW en dat wil ik dus niet, ik wil dat hij de vorige ROW gewoon update, dus het laatste product dat de user aangeklikt heeft toevoegt in de zelfde row.
Tot nu toe heb ik deze code voor alleen het toevoegen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? // Database-connectie maken $db = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("ecommerce", $db); $sql = "INSERT INTO bestellingen (producten) VALUES ('$naam')"; mysql_query($sql) or die("Oops..."); ?> |
Wat hij nu dus doet, is voor elk product een andere row aanmaken. Terwijl het van de zelfde user is. Ik wil dus dat alles wat die user besteld, in row komt.
De database bevat 3 tabellen waarvan:
- Bestelling
- Klanten
- Producten
Tabel Bestellingen bestaat uit:
Id Klant Producten
Ik heb de search gebruikt, er waren zat andere topics maar ik heb niet gevonden waar ik naar zocht.. of kon er niet uit komen.
Degeen die het weet? ->