alle dns query`s naar 1 webpage

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De search gaf me geen voldoening, mogeleijk omdat ik het niet in enkele woorden kan bescrijven.
Maar het geval is dat ik een win2k server heb met DNS WINS en DHCP. Nu is het de bedoeling dat als een gebruiker naar www.maaktnietuit.nl gaat hij automatisch het intranet op zijn beeld krijgt. Ongeacht welke url hij intikt, ongeacht welk ip adres.

Hoe kan ik dat in stellen? (de clients hebben allemaal ip van gateway/dns/wins etc toegewezen gekregen via dhcp) Eventueel kan ik op deze pc (p200) ook linux draaien hoewel ik hier weinig ervaring mee heb.

Mijn 2e vraag: is een p2 350 met 128mb en 6gb 5400rpm hd genoeg als webserver voor 3dagen met 80 gebruikers. Deze webserver draait apache php 4.3 en mysql voor een phpnuke based site. Daar kun je patches voor games en dergelijke afhalen. (LANPARTY) veder een relatief kleine site zonder forum of dergelijke dingen alleen downloads en info page voor servers en programma en dergelijke.

Can`t live without the mods

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

zoek eens op "wildcard record"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Idd , gewoon een wildcard gebruiken.

Stel jij hebt maaktnietuit.nl en iemand vraagt om het IP adres van harrie.maaktnietuit , zal er gekeken worden of er een DNS record daarvoor bestaat.
Als dat zo is, krijg je het IP adres terug.

Bestaat dat record niet en je hebt een wildcard staan (*.maaktnietuit.nl) zal ten alle tijde dat adres teruggeven worden ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.