Toon posts:

Ide config brak, welke oplossing raden jullie me aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

ik heb hier 2 WD800BB schijven, een DVDROM en een Cdfikkert

vroeger ( 2 dagen terug ) was me config like this
PM -> WD800BB (Boot)
PS -> DVDrom
SM -> CDRW
SS -> WD800BB (storage en in bracket)
(PM -> Primary Master, PS -> Primary Slave, SM -> Secondary Master, SS -> Secondary Slave)
nou was het geval dat me boot schijf vervelend ging doen, dus voor de zekerheid de disken fysiek gewisseld van plaats,

maar nou herkende die de SS niet meer :/ dus t was HDD of CDRW :(
harddisk op SM en CDRW op SS bracht me ook geen oplossing, (bios herkende ze wel maar in windows en dos geen CDRW drive te vinden :/ )

nu noodgedwongen de harddisks als PM en PS en de DVDROM en CDRW op SM en SS

maar nou duurt bij het opstarten de HDD detectie eeuwen lang :( en datacopyen tussen de disken is ook tijd rovend.

ook met een goed funtionerende hdd's geprobeert in diverse configs.

1 ding is zeker: de 2de WD schijf is brak aan het worden en gaat op RMA volgende week denk ik :/.
maar dan heb ik als die terug is weer het zelfde probleem ;)

nou zat ik te denken een simpel PCI raid/ ide controllertje te halen en bijde WD schijven als master te parkeren en de DVD rom en CD writer maby ook wel.

alles een eigen bus :+
nou vraag ik me dus af:

.1 is 2x hdd @ PCI ide controller of RAID controller wel sneller?
.2 zijn er ook andere oplossingen? ( ik wil die andere WD strax ook in een bracket (gemak zucht :P ) )
.3 is het wel waard een PCI kaart (mocht dat oplossing brengen) te halen voor me K7S5A in verhouding tot een hele nieuwe mamaplank met de hele benden onboard? (upgraden is mogelijk DDR ed ed is er al)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 00:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In jou geval zou ik die K7S5A er allang uitgegooid hebben en iets nemen met een goede controller onboard.
PCI kaartje is weer een lapmiddel om het ding te laten draaien, terwijl er op het mobo iets mis zit. nieuw mobootje lijkt mij het beste,.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 30 May 2003 @ 01:31:
In jou geval zou ik die K7S5A er allang uitgegooid hebben en iets nemen met een goede controller onboard.
PCI kaartje is weer een lapmiddel om het ding te laten draaien, terwijl er op het mobo iets mis zit. nieuw mobootje lijkt mij het beste,.
nou je het zo bekijkt idd,

tijd om dat kreng er uit te smijten :P

usb poorten er op zijn toch ook al rot :/