Toon posts:

[FreeBSD] gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil FreeBSD op mijn pc installeren, maar dan wel op de volgende voorwaardes:
1. Het moet kunnen dual-booten met Windows XP
2. Ik moet mijn Creative SB Live! 5.1 met 5.1 werkend kunnen krijgen
3. Ik moet nog kunnen Counter-Striken
4. Er moet KDE 3.1 op kunnen lopen
5. Ik moet de drivers van NVIDIA erop kunnen gebruiken

Mijn vraag aan jullie was, gaat dit lukken en hoe gaat dat?
Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
1. check.. freebsd Boot manager..
2. zal ongetwijfeld ook wel lukken
3. doe dat in windows xp als het niet lukt onder freebsd
4. check..
5. check..

dus het gaat lukken, en hoe dat gaat? RTFM :P

http://www.freebsd.org

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ener-G schreef op 30 May 2003 @ 00:52:
1. check.. freebsd Boot manager..
2. zal ongetwijfeld ook wel lukken
3. doe dat in windows xp als het niet lukt onder freebsd
4. check..
5. check..
dus het gaat lukken, en hoe dat gaat? RTFM :P

http://www.freebsd.org
ff op punt 2, ik heb me al rotgezocht maar kon hierover niet veel vinden

En ik heb niet zo'n zin om steeds te switchen als ik wil cssen (want dat doe ik toch best wel vaak)

• Chiron

Chiron

freebsd kan in principe alles wat linux ook kan dus als er een linux binary is van cs moet je dat ook kunnen spelen lijkt me..

en er zit ook een aardige sound-support in freebsd.. dus een simpele sb live! moet ook kunnen.. maar of je 5.1 geluid eruit krijgt.. ik weet het niet

er is maar 1 manier om erachter te komen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 30-05-2003 01:08 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
Er is geen Linux binary van CS. Je kunt het wel min-of-meer spelen via Wine, maar dat gaat zowel moeite als performance kosten. Daarnaast detecteert HLGuard of een van die andere server-side cheat-detectie systemen het (onterecht) als een cheat, wanneer je onder Wine draait. Zal wel komen omdat de DLL's niet allemaal precies gelijk zijn (logisch).

Dus dat kun je het best toch onder WinXP blijven doen. Voor de rest zie ik geen enkel probleem met de andere eisen. Tenminste, ik ga er even van uit dat de SB Live toch wel ondersteund zal zijn inmiddels; in Linux is dit iig al tijden het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 30 May 2003 @ 10:40:
Er is geen Linux binary van CS. Je kunt het wel min-of-meer spelen via Wine, maar dat gaat zowel moeite als performance kosten. Daarnaast detecteert HLGuard of een van die andere server-side cheat-detectie systemen het (onterecht) als een cheat, wanneer je onder Wine draait. Zal wel komen omdat de DLL's niet allemaal precies gelijk zijn (logisch).

Dus dat kun je het best toch onder WinXP blijven doen. Voor de rest zie ik geen enkel probleem met de andere eisen. Tenminste, ik ga er even van uit dat de SB Live toch wel ondersteund zal zijn inmiddels; in Linux is dit iig al tijden het geval.
wat ik dan raar vind is dat er wel een linux versie op de officiele counter-strike site staat :\

Verwijderd

Er staat me iets bij dat die binary alleen voor servers is...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 11:50:
Er staat me iets bij dat die binary alleen voor servers is...
dat is een andere package (HLDS)

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 10:55
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 11:44:
[...]

wat ik dan raar vind is dat er wel een linux versie op de officiele counter-strike site staat :\

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 11:51:
[...]

dat is een andere package (HLDS)
Nee, hlds is de half life server, cs is een mod, die mod heb je dus ook voor linux en dat is de linux versie die op de counter-strike site staat, die is dus ENKEL voor servers, er is GEEN native CS versie voor linux, jammer genoeg.

Hopelijk houden ze hier bij de development van HL2 wel rekening mee.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Apache schreef op 30 May 2003 @ 11:53:
[...]

Nee, hlds is de half life server, cs is een mod, die mod heb je dus ook voor linux en dat is de linux versie die op de counter-strike site staat, die is dus ENKEL voor servers, er is GEEN native CS versie voor linux, jammer genoeg.

Hopelijk houden ze hier bij de development van HL2 wel rekening mee.
Dat is idd jammer :( maarja dan moet ik het maar met die performanceverlaging doen...

Ik heb nu FreeBSD geinstalleerd, alleen ik heb geen GUI als ik inlog met root, gewoon een commandline-interface, terwijl ik wel heb gekozen om KDE te gebruiken, hoe boot ik deze GUI alsnog?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 11:59:
[...]

Dat is idd jammer :( maarja dan moet ik het maar met die performanceverlaging doen...

Ik heb nu FreeBSD geinstalleerd, alleen ik heb geen GUI als ik inlog met root, gewoon een commandline-interface, terwijl ik wel heb gekozen om KDE te gebruiken, hoe boot ik deze GUI alsnog?
(hebben jullie ook al geen edit knop :? )

Ik heb al geprobeerd nu om de cmd startkde te gebruiken, maar dan zegt ie steeds:
kpersonalizer: cannot connect to X server

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
startx?

Verwijderd

Topicstarter
Jup dat is m :D ik zit nu alleen met het probleem dat XFree86 z'n instellingen niet kan saven dus ik zit nu met een extreem hoge resolutie :p

• Chiron

Chiron

xf86config... *zucht* |:(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
Het begint hier hoe langer hoe meer op een helpdesk te lijken.

Begin eens wat documentatie te lezen, en op internet te zoeken voordat je verder vraagt!

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.