Toon posts:

Internet valt weg met onboard NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

ik heb een probleempje met mijn internet als ik hem via de onboard netwerkkaart wil aansluiten. Internet doet het wel maar als ik de computer opnieuw opstart is het niet meer mogelijk om op het internet te gaan. Ook kan het zo zijn dat de verbinding zomaar wegvalt.

De UTP CAT 5 kabel is rechtstreeks verbonden met de kabelmodem.

De betreffende netwerkkaart is een Broadcom NetXtreme Giggabit Ethernet die zit op de Asus P4PE. Driver versie: 6.5.3

Ik internet nu gewoon met de Winbond W89C940-Based Ethernet Adapter die ik bij mijn kabelabonement bij Zeelandnet heb gekregen, met deze heb ik geen problemen. Bij deze laat ik mijn ip en zo automatisch opzoeken.

Als ik mijn UTP kabel eerst in de Winbond doe en dan weer in die van de Broadcom is het weer mogelijk te internetten.

Wanneer ik met de Broadcom netwerkkaart wil probeer te internetten dan zet ik de Winbond netwerkkaart uit in Windows XP Pro

Na heel wat geklooi ben ik ernog steeds niet uit hoe ik dit kan oplossen en waaraan dit kan liggen, hopelijk heeft iemand voor mij hier een oplossing
voor. _/-\o_

Grtz FreaCToR

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

onzinnige reply maar heb je je titel dan niet verkeerd gekozen? Klonk al zo onwaarschijnlijk :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

André

Analytics dude

offtopic:
De titel van je topic is niet helemaal oke, maar het is al laat

Waarom gewoon niet de Winbond gebruiken? Ben je in 1 keer klaar.
En ik denk dat een moederboard driver update ook wonderen doet :?

[ Voor 21% gewijzigd door André op 30-05-2003 00:47 ]

Verwijderd

Krijgt je niet gewoon een IP toegewezen aan de hand van MAC-adressen, maar als dat IP er eenmaal is, kan je de kabel (zoals je zegt) in een andere NIC stoppen??

Verwijderd

Topicstarter
Oeps foutje Niet meer helemaal wakker :)

Die Winbond kaart wil ik voor een andere pc gebruiken.

Ik heb voor zover ik weet de nieuwste drivers geinstalleerd.

Bij de Broadcom krijg ik niet de correcte toegewezen, bij mijn Winbond wel.

Ik weet niet waarom, mijn kennis hierover is nog aardig minimaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 01:07 ]

Verwijderd

Klopt, Zeelandnet controleert het betreffende MAC-adres van je netwerkkaartje, als dit niet overeenkomt met het bij hun geregistreerde MAC-adres kun je dus niet internetten. Als je een ander netwerkkaartje wil gebruiken moet je deze doorbellen naar de Zeelandnet helpdesk, dit moet dus eigenlijk elke keer als je een andere pc gebruikt. Gebruik je dus meerdere pc's op dezelfde verbinding kan een routertje een handige oplossing zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 01:07 . Reden: Typo ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 01:06:
Klopt, Zeelandnet controleert het betreffende MAC-adres van je netwerkkaartje, als dit niet overeenkomt met het bij hun geregistreerde MAC-adres kun je dus niet internetten. Als je een ander netwerkkaartje wil gebruiken moet je deze doorbellen naar de Zeelandnet helpdesk, dit moet dus eigenlijk elke keer als je een andere pc gebruikt. Gebruik je dus meerdere pc's op dezelfde verbinding kan een routertje een handige oplossing zijn.
Of je wisselt van beide kaartjes het MAC adres om. Ben je direct klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus hetgene wat ik moest weten om het probleem op te lossen, bedankt

Verwijderd

André schreef op 30 May 2003 @ 01:10:
[...]
Of je wisselt van beide kaartjes het MAC adres om. Ben je direct klaar.
Hou me ff ten goede hoor, maar MAC is ingebouwd in hardware; dacht niet dat dat zomaar om te wisselen was... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Effe een mailtje gestuurd, ik heb morgen toch geen zin om te bellen en zo lang te wachten

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 04:51

Quarin

Ondertitel... wasda?

Het is trouwens wel mogelijk om je mac adres te veranderen hoor, ook in windows :)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Hoe kan ik mijn MAC-adres bekijken of aanpassen ?

hiermee moet het wel lukken denk ik :)

[ Voor 25% gewijzigd door Capa op 30-05-2003 10:33 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mac aanpassen naar die van je oude NIC, gaat gewoon in de driveropties van je onboard NIC. Zelfs een realtek kan dat, dus een onboard gbit nic kan dat ook.

Wist je trouwens dat die Winbond kaartjes de meest kuttige kaartjes zijn die er bestaan? ze zijn erger dan alle realteks bijelkaar, of je dat ding nog in je LAN wilt is dus maar de vraag :P
Pagina: 1